, Analiza SWOT w szkole 

Analiza SWOT w szkole

Czytasz posty wyszukane dla zapytania: Analiza SWOT w szkole




Temat: POŁĄCZENIE SZKÓŁ???

Postaram się zadać kilka pytań merytorycznych na sesji w tym temacie co prosisz .Zobaczę jakie uzyskam odpowiedzi. Jeżeli nie bedzie jasnności informacji Urząd--- OBYWATEL to psu na bubę posiedzenia dyskusje nerwy.

nie chcialem tego pisać ,ale w Tobie Leszek nadzieja ,że odkryjesz ten temat TABU , Bo jezeli mamy dyskutować to nad jakoms prokjektem ,trudno tworzyc wyobrazenia o tych sprawach nie znajac projektu WOJTA ZOLOTUCHY .TO ON PRZEDSTWI I ZREFERUJE CALY PROJET Rada go zaopiniuje i albo przyjmie albo odrzuci .

W nomenklturze urzywa sie okreslenia analiza SWOT CZYLI SLABE I MOCNE STRONY PROJEKTU . Chetnie poznłbym taka analizę SWOT tego tematu .Kazdy student robi albo bedzie robil taka analiże SWOT , jest to cywilizacyjny sposób dyskusji nad problemem a zaiste problem z szkolami a wlaściwie rozdymanymi kosztami finasowania szkol w gminie jest czyli jest problem .Bez SWOT nikt nie potrafi odpowiedzieć czy przeważa plusy "dodatnie " czy przeważa plusy "ujemne " jak to kiedys Lechu W.powiedział ???? chodzi oczywiscie o plusy i minusy tego projektu albo o słabe i mocne strony tego zamierzenia






Temat: co po gimnazjum?
Zróbcie sobie analize SWOT Pomoże wam to w wyborze szkoły

http://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_SWOT <= Analiza SWOT






Temat: Brak celu lub/i niechęć podesjmowania obowiazkow etc
No i nawiązała się całkiem ciekawa dyskusja.

Przyrównajmy zarządzanie "sobą" do zarządzania firmą.

Podstawą zarządzania firmą jest zebranie informacji o rynku i samej firmie, a potem dokonanie odpowiednich analiz. Jedną z ważniejszych analiz jest SWOT.

Polega to na tym że wypisujemy Słabe strony firmy, Silne strony firmy, Zagrożenia wynikające z otoczenia i Szanse jakie daje nam otoczenie. Na podstawie tego podejmuje się decyzje w firmie(zazwyczaj dotyczy to podejmowania decyzji strategicznych, no ale mniejsza o to, co szkoła to inne zdanie, nie ma to tutaj znaczenia).

Tak więc, istnieje możliwość, że analiza jasno pokaże, iż Firma ma istotną przewagę silnych stron, ale otoczenie w którym działamy pełne jest zagrożeń.

I wtedy np firma decyduje się zniwelować istniejące zagrożenia. Firma jako taka nie wymaga zmian- zmian wymaga otoczenie.

Chodzi mi o to że nie można zawsze bazować na założeniu "zacznij od zmian w sobie", bo nie zawsze w Nas samych jest problem

Oczywiście każde nowe działanie jest jakąś zmianą, ale nie można powiedzieć że firma która wykorzystuje swój stały potencjał do zmian otoczenia (a nie siebie samej) zmienia swoje wnętrze.



Temat: Nazwa klubu ?
do naturalbest :
sądzisz ze w analizie SWOT ważniejsza jest nazwa , niż silne i mocne strony , szanse lub zagrożenia ??(może być tylko pojedynczym elementem ):> przez przeciętną nazwę klub nie upadnie ktoś nie będzie jeździł do klubu tylko dlatego że ma fajną nazwę.....
w przypadku gdy ma złą .... jeśli klub oferuje to na co jest popyt to ludzie tam idą .
są różne koncepcje i szkoły odnoszące się do SWOT , więc szkoda się kłócić

pamiętam jak ktoś mówił , że jedzie do Edenu to na początku pytali czy jest to bar z tanimi kobietami w mojej okolicy ( taki istnieje ) P czy przez to przestali jeździć ... ?? nie

a co do reklamy , dajcie w niej to co kocha " masa " dużo piersi , krwi itp P
albo zatrudnić kogoś kto na pustyni sprzeda piasek



Temat: spotkanie z prof.J.R.Nowakiem
Powitanko,


Bez pzdr. I tak nie przyjde.


Spox, gosc dal poprostu ogloszenie, ze cos takiego bedzie mialo miejsce i
jush ;-) Ja o spotkaniach z ekspertami UE i o debatach, jak wiedzialem, to
tez informowalem. Inni robili to samo i OK.


btw - dlaczego od razu zagrozenia? A co z szansami? Mie w szkole uczono o
pelenej analizie SWOT a nie tylko o zagrozeniach. ten Profesor by byle
ksiazke z marketingu przeczytal toby wiedzial.


Marketing jest dla prostych ludzi, ktorzy patrza w TV (jak nie spia) i
wierza we wszystko co tam powiedza, dla nich sa baloniki, choragiewki,
pochody, bramy do Europy itp. Ludzie myslacy staraja sie dociekac prawdy i w
podejmowaniu decyzji kieruja sie wlasnym rozumem. Jestem przekonany, ze
wiekszosc z tych co beda glosowac na tak, nie przeczytala Traktatu
Akcesyjnego. Potem sie tego typu ludzie dziwia, ze bank, sprzedawca,
pracodawca zrobil ich w *** bo nie wiedzieli co podpisuja;-)
BTW mnie w szkole uczono jak nam ZSRR pomaga i jakie szanse nam daje... jak
nam przestal pomagac, to sie okazalo, ze u nas jest wzgledny dobrobyt, a u
nich kryzys;-) Teraz ci sami ludzie tez cos mowia o szansach :-P


Z ciekawosci - czy musicie dla gloszenia bredni podpierac sie kosciolem i
biedna Matka Boska? Co ona Wam takiego zrobila?


Hehe, zobaczysz jak wielka bedzie wiara ludu, jak sie okaze, ze UE jednak
cudu nie dokonala i zapotrzebowanie na cud wzrosnie ;-))))
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa





Temat: cmentarze wojenne - co jeszcze można by tu zepsuć ?
Przepraszam za błędny adres strony ze zdjęciami.
Spróbujcie tu:
http://szkola.gotdns.org:9999

Jak znów nie będzie chodzić to dajcie znać.

Jak się uruchomi to znajdziecie tam również folder [josef prochazka].
Znajdują się w nim zdjęcia nagrobka "poprawionego" przez rodzinę żołnierza.

Uru powie, że to fatalna sprawa.
Ja mówię: skoro tak już musi być, wykorzystajmy ten fakt!
Przecież świeżo odnowiony przez rodzinę nagorbek (a jest naprawdę swieżutki) pozwala na odszukanie tej rodziny. A dalej: zdjęcia, dokumenty, pamiątki.
Może takie podejście do badania dziejów cmentarzy poprzez losy żołnierzy, jest mniej zgodne z metodologią nauk historycznych lecz mieści się zupełnie w metodologii nauki o zarządzaniu, a konkretnie analizy SWOT, któą w tym przypadku można by streścić w jednym zdaniu: "zamień słabą stronę w szansę".



Temat: Bristol Warszawa pilna pomoc do szkoły
Bardzo przepraszam jeśli tworze OT ale nie wiem gdzie mialbym sie zwrocic... Otoz potrzebuje do szkoly dane o Bristolu... pech chcial ze akurat przypadl mi ten temat, gdy udałem się dowidzieć informacji od pracowników specjalistów od public relations w tym hotelu powiedziano mi ze wyszstko jest tajne i niestety nie wynioslem nic z tego wywiadu...

Zwracam sie wiec z prosba jakby ktos mial jakies informacje artykuly na temat :

definicja analizy SWOT ,dystrybucji , produktu , ceny , promozji , marketingu mix w Bristolu

prosiłbym o nappisanie na forum albo na maila w-wa2@wp.pl

Z gory dziekuje



Temat: spotkanie z prof.J.R.Nowakiem


Zapraszamy zainteresowanych na wyklad i spotkanie z prof.Jerzym Robertem
Nowakiem nt.

Zagrozenia dla Polski i polskosci
    zwiazane z integracja z Unia Europejska

w czwartek 29 maja o godz.18:30 w kosciele pw.Matki Boskiej z La Sallette
przy ul.Popularnej 46 w Warszawie-Wlochach.


Z ciekawosci - czy musicie dla gloszenia bredni podpierac sie kosciolem i
biedna Matka Boska? Co ona Wam takiego zrobila?

btw - dlaczego od razu zagrozenia? A co z szansami? Mie w szkole uczono o
pelenej analizie SWOT a nie tylko o zagrozeniach. ten Profesor by byle
ksiazke z marketingu przeczytal toby wiedzial.

Bez pzdr. I tak nie przyjde.

jacek





Temat: Nazwa klubu ?
Edy. Zgadzam się błąd powstał na początku rejestracji klubu... no ale ktoś to chyba wymyślił?
Zmiana na: Eden 139
Kolejna zmiana: 139
Kolejna: Club 139
teraz: Multi Club 139?

Wytłumaczcie mi do czego zmierza zmiana nazwy? Czy tu chodzi o to, że ładnie tak brzmi? Czy łatwo się wymawia? czy chyba najważniejsze "utrwala się w pamięci"

Dlatego podałem mój typ EDEN CLUB ponieważ jest to już marka rozpoznawalna w Małopolsce, na Podkarpaciu i w świętokrzyskim ...nie oszukujmy się.
Szkoły uczą nie uczą New's ale jednak czasem warto wcześniej zrobić analize SWOT...



Temat: 14-15 grudnia. akcja zarobkowa.
A może to Ty nie rozmawiasz ze Świtem...
no ale nie będę przecież szukać i tym razem problemów
przecież sądząc po analizie SWOT hufca, to u nas nie ma konfliktów, więc nie wiem skąd ten osąd....

Nocowanie... Szkoda, że nikt o tym wcześniej nie mówił... A to już 44. nie ma nocowania 13-14 i Wigilii drużyny zarazem?

Ponoć tak, ale jest też druga. Poza tym, żeby motywować mnie z wywiązywania się obowiązków, to najpierw trzeba mnie traktować jak przyboczną, a przynajmniej jak człowieka. Ale może widocznie mnie nie należy.

Ostatecznie mogę być ja... Nie, nie mogę...

bardzo duże PS, pisane z wściekłością i poczuciem bycia gorszym bo tak: Byłoby miło gdyby przy pisaniu takich słów zostało wzięte pod uwagę to, że trzy tygodnie nie było mnie w szkole, dalej jestem chora i mam do napisania 22 sprawdziany, a do końca semestru maksymalnie 19 dni szkolnych. Oprócz tego, prowadzę Gromadę Zuchową, na zbiórkach której nie byłam od trzech tygodni, bo nie byłam w stanie. Oprócz tego, zdaje się że moja drużynowa ma do mnie wyrzuty tylko dlatego, ze nie byłam na zjeździe, bo byłam chora (mimo, że chciałam na nim być, ale widocznie komendant uznał, ze nie ma sensu żebym na tyle chora w nim uczestniczyła). Najprawdopodobniej na półrocze połowę moich ocen będą stanowiły dopuszczające, ale co tam, przecież trzeba załatwić papiery.

I dziękuję za uznanie, bo ostatecznie, przecież jestem przyboczną.




Temat: Analiza SWOT
Witam
Jestem tu nowy i zalogowałem się bo mam wielką prośbę.
Czy mógłby ktoś dla mnie napisać analizę SWOT? Kilkupunktową analizę potrzebną do szkoły na temat powstania szkoły prowadzonej przez Księży. Będę bardzo wdzięczny.



Temat: Zagadnienia do egzaminu z Zarządzania strategicznego
Zagadnienia do egzaminu z Zarządzania Strategicznego

1. Analiza SWOT
- definicja,
- obszary analizy SWOT,
- strategie wynikowe – pozycje strategiczne w analizie SWOT.
2. Kluczowe Czynniki Sukcesu
- definicja,
- przykładowe Kluczowe Czynniki Sukcesu,
- punktowa ocena przedsiębiorstwa w oparciu o listę Kluczowych Czynników Sukcesu.
3. Misja przedsiębiorstwa
- definicja,
- zadania misji przedsiębiorstwa.
4. Definicja i cechy konkurencyjności
- mechanizm i funkcje konkurencji,
- czynniki sfery realnej i sfery regulacji,
- konkurencyjność z perspektywy inwestora i klienta,
- czynniki na podstawie, których nabywca formułuje decyzję o wyborze oferty przedsiębiorstwa.
5. Instrumenty konkurowania i ich podział
- pozycja konkurencyjna,
- źródła przewagi konkurencyjnej,
- podstawowe typy przewagi konkurencyjnej,
- strategie kształtowania pola rynkowego,
- strategie konkurencji wynikające z pozycji rynkowej firmy i ze względu na zajmowaną pozycję konkurencyjną,
- style konkurowania
6. Dywersyfikacja
7. Pozycjonowanie
8. Proces zarządzania strategicznego i jego główne obszary
9. Alianse strategiczne, fuzje, przejęcia
10. Definicja outsourcingu
- przyczyny stosowania outsourcingu w przedsiębiorstwie,
- koordynacja rynkowa a koordynacja hierarchiczna,
- wydzielenie zewnętrzne a wydzielenie wewnętrzne, rodzaje outsourcingu stosowane w przedsiębiorstwie.
11. Definicja strategii przedsiębiorstwa
12. Szkoła planistyczna
- Szkoła ewolucyjna,
- Szkoła pozycyjna,
- Szkoła zasobowa,
- Teoria zasobowa firmy,
13. Koncepcja kluczowych kompetencji
- hierarchia kompetencji i strategii,
- charakterystyka kluczowych kompetencji.
14. Geneza zarządzania strategicznego
- planowanie długookresowe.
- cechy i zadania zarządzania strategicznego.
- definicja strategii i poziomy decyzji strategicznych.
15. Zarządzanie strategiczne
- definicja.
16. Analiza strategiczna
- funkcje,
- cechy,
- obszary,
17. Makrootoczenie przedsiębiorstwa i jego podział
- mikrootoczenie przedsiębiorstwa i jego składniki,
- Ogólny model strategii przedsiębiorstwa,
18. Tożsamość – MIX
19. Ogólny model łańcucha wartości
20. Strategie naczelnego kierownictwa (9 typów)
21. Model 5-ciu sił Portera
22. Macierz BCG
23. Mapa grup strategicznych
24. Łańcuch wartości
- definicja,
- podział na czynności podstawowe i wspierające,
25. Plan strategiczny
- różnica pomiędzy planami strategicznymi a operacyjnymi.

P.S. MIŁEJ NAUKI.

Gość dnia Sob 9:16, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 4 razy



Temat: Analiza SWOT
Proponuję Państwu dokonanie analizy SWOT swojej szkoły.
Ja podaję swoją:
MOCNE STRONY – STRENGTHS
·Znacząca pozycja szkoły,
·Duża liczba zdolnej młodzieży i chętnej do współpracy ( w całej szkole uczy się około 2000 uczniów)
·Wykształcona kadra pedagogiczna – 140 nauczycieli uczących ponad 110 różnych przedmiotów,
·Doświadczona i otwarta na innowacje kadra kierownicza,
·Duże doświadczenie dotyczące współpracy szkoły z innymi szkołami Unii Europejskiej ( z Włoch, Portugalii, Anglii, Turcji ),
·Kształcenie uczniów w systemie dziennym i wieczorowym w szkołach: Technikum, LO, LP, ZSZ, SP
·Kształcenie uczniów różnych specjalnościach, specjalizacjach i zawodach

SŁABE STRONY – WEAKNESSES
·Brak wystarczających własnych środków finansowych,
·Ze względu na dużą liczbę uczniów dojeżdżających do szkoły mała możliwość zorganizowania zajęć pozalekcyjnych dla tych uczniów

SZANSE – OPPORTUNITIES
·Możliwość pozyskiwania sponsorów na lokalnym rynku pracy,
·Możliwość pozyskiwania środków finansowych z różnych programów unijnych,
·Duża przychylność rodziców do wszelkiego rodzaju działań innowacyjnych,
·Możliwość poszerzenia współpracy,,
·Otwartość szkoły na nowe kierunki kształcenia,
·Wzbogacenie oferty edukacyjnej, dziś chociażby o zawody lotnicze z uwagi na bardzo dużą możliwość zdobycia pracy w PZL Mielec i Sikorski Aircraft, który jest zainteresowane partnerstwem strategicznym,
·Wdrażanie programów autorskich,
·Możliwość ciągłego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

ZAGROŻENIA – THREATS
·Brak wystarczającej bazy noclegowej o odpowiednim standardzie i cenie.
·Brak wsparcia finansowego ze strony władz lokalnych i nadzorujących szkołę.




Temat: Uczelnia dla niepelnosprawnych? - Jest taka w Pile?
Dla potrzeb Senackiej Komisji ds. Opracowania Strategii Rozwoju PWSZ w Pile opracowalem analize SWOT na ten temat. Powiedzcie czy czegos nie ujelem.

Analiza SWOT
Temat: Udogodnienia dla studentów niepełnosprawnych w PWSZ w Pile

Silne strony:
• dobrze przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych Dom Studenta PWSZ:
o podjazd dla wózków inwalidzkich przy wejściu do budynku;
o ubikacje i łazienki przygotowane do przyjęcia osób niepełnosprawnych (tylko na parterze);
o wewnętrzny podjazd dla wózków inwalidzkich umożliwiający dostęp do Biblioteki Głównej PWSZ, stołówki i czytelni;
• bliskość Domu Studenta PWSZ do przystanków komunikacji miejskiej.

Słabe strony:
• brak podjazdów dla wózków inwalidzkich na terenie uczelni (Podchorążych);
• bariery architektoniczne:
o wysokie krawężniki;
o wybrukowana droga dojazdowa do każdego instytutu;
o brak podjazdów dla wózków przy Sali gimnastycznej;
• brak ubikacji dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;
• strome schody powodujące zagrożenia dla osób z wadami narządu ruchu;
• schody bez poręczy;
• brak wind umożliwiających dostanie się osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich na wyższe kondygnacje budynków uczelni;
• drzwi wahadłowe, które mogą powodować trudności w dostaniu się do budynku osób niepełnosprawnych;
• brak obiektów sportowych umożliwiających rehabilitację osób niepełnosprawnych.

Szanse:
Poprzez wprowadzenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych Szkoła stanie się atrakcyjnym punktem kształcenia osób niepełnosprawnych. Przyciągnie to nowych studentów, którzy widząc dbałość władz uczelni o osoby niepełnosprawne zdecydują się na kontynuację nauki w PWSZ w Pile. Poza tym uczelnie zyska renomę poprzez przystosowanie budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych. W chwili obecnej w Polsce bardzo dużo szkół wyższych posiada „bariery”, a przecież każdy człowiek – nawet człowiek niepełnosprawny powinien mieć równe szanse.

Zagrożenia:
• spadek renomy uczelni w oczach osób niepełnosprawnych;
• mała liczba kandydatów na studia;

pzdr



Temat: Analiza SWOT gospodarstwa rolnego
Analiza SWOT dla gminy Pakość
Domena strategiczna: Rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze

Silne strony:

Dobre przygotowanie zawodowe rolników, funkcjonowanie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Kościelcu;
Dobre i urodzajne gleby;
Znaczące tradycje w produkcji rolnej i owocowo-warzywnej;
Bliskość rynków zbytu - sprzedaż produkcji rolnej dużym zakładom, m.in. cukrownia w Janikowie, cukrownia w Tucznie, Bonduelle w Gniewkowie, mleczarnia, młyn, gorzelnia;
Istniejące gospodarstwa wysokotowarowe;
Zróżnicowanie upraw (warzywnictwo, sadownictwo, hodowla);
Istniejąca baza do przetwórstwa rolnego;
Dobre usprzętowienie gospodarstw rolnych;
Duże powierzchnie gruntów rolnych;
Sprzyjający produkcji rolnej klimat;
Duże powierzchnie łąk nadnoteckich - możliwość hodowli bydła mlecznego i opasowego;

Słabe strony:

Trudności w zbycie produktów rolnych, brak miejsc skupu i obiektów przechowalniczych dla produkcji rolnej;
Brak wstępnego przetwarzania płodów rolnych na terenie gminy;
Duże rozdrobnienie gospodarstw rolnych;
Brak zakładów przetwórstwa owocowo-warzywnego w gminie;
Mała atrakcyjność zawodu rolnika dla młodych ludzi, ucieczka młodzieży ze wsi;
Brak grup producentów rolnych dążących do intensyfikacji produkcji rolnej i wspólnych działań marketingowych;
Brak grupowego działania w powiększaniu parku maszynowego lub prowadzenia usług okołorolniczych;
Brak na szczeblu lokalnym koordynacji w zakresie produkcji rolnej i zbytu produktów;
Mała liczba dużych, specjalistycznych gospodarstw rolnych;
Niska opłacalność produkcji rolnej, ubożenie rolników;
Zbyt drogie kredyty dla rolnictwa;
Brak dodatkowych pozarolniczych źródeł dochodów dla rolników;
Brak polityki rolnej gminy;

Takie coś znalazłam ale nie wiem czy oto chodziło



Temat: Z. Frankiewicz - licytacja zasług :P
Witam!

Nie zwykłem korzystać z plotek lub swojej wyobraźni:
Oto pochodzenie materiałów na których oparłem swe spostrzeżenia:

dot: „serca”
Tekst jest kopią artykułu ze strony UM /skopiowany z datą i „więcej”/ dziwię się że to nie zostało zauważone.

NOWY MIKROBUS

Gliwicki Ośrodek Adaptacyjno-Rehabilitacyjny dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej (ul. Słowackiego 58b) otrzymał niedawno nowy mikrobus typu FORD TRANSIT 260. Pojazd umożliwia swobodny przewóz 8 pasażerów i jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Samochód o wartości blisko 86 tysięcy zł kupiono ze środków budżetu miejskiego. Zastąpił on poprzedni mikrobus tej samej marki, który na skutek kompletnego zużycia został wycofany z eksploatacji.

[więcej]
25 maja 2006 r.

dot: szaletów miejskich

„Aktualności” TV Katowice ok. 2 mce temu. Rzecz do sprawdzenia.

dot: analizy finansowej

jestem ekonomistą i akurat mam pewną wiedzę teoretyczną i praktyczną w konstruowaniu i realizacji planów wydatkowych /inwestycyjnych/.

Nie czynię tych zarzutów do UM złośliwie ale sam kieruję się zasadą że szczególną dbałość trzeba wyrażać w „dotykaniu” tego co obce, co wspólne, mając zawsze szeroko oczy i uszy otwarte na inne spojrzenia czy głosy. Arogancja UM i nieomylność przypomina mi czasy PRLu.
Chciałbym choć raz usłyszeć: że pomyliliśmy się /w dobrej wierze/, że wsłuchaliśmy się i zmieniliśmy decyzje./?/

Skoro taki „zły” jestem to spytam o następny „sukces” UM – „Nowe Gliwice”

Jak realizowany jest harmonogram robót?- Czy wystąpiły jakieś niedociągnięcia?
Dlaczego „bussines plan” inwestycji został odrzucony przez instytucje finansujące /2 Banki/?
Czy najlepszym sposobem wydatkowania w tym obszarze 52 mln. zł jest Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości”? do której nabór realizowany na jesieni dał efekt ok. 200 osób w większości wieczorowo. /znam strukturę naboru i pozom wejściowy/

Czy w Gliwicach Rektor takiej Szkoły nie powinien zostać wyłoniony w konkursie? /jest nim osoba bliska Prezydentowi bez żadnych osiągnięć naukowych /dr bez habilitacji w wieku czterdziesty kilku lat to klęska w świecie nauki/? – tak ostro ale rzeczowo.

Dokonałem analizy SWOT powyższego zamierzenia i rozumiem obawy Banków.

Przepraszam, może miejscami za ostro ale poczułem się urażony gdy ktoś w domniemaniu nazwał mnie kłamcą.

Z szacunkiem Horsky.



Temat: Ogólnie o komunikacji w Rybniku
Porozmawiają o transporcie miejskim

22 i 23 października w Rybniku gościć będą uczestnicy Grupy Wymiany Doświadczeń. Będą rozmawiać o transporcie miejskim.
Jest to druga edycja organizowanych przez Związek Miast Polskich cyklicznych spotkań. W ich trakcie samorządowcy rozmawiają m. in. o edukacji, pomocy społecznej, kulturze czy transporcie publicznym.

Spotkania Grupy Wymiany Doświadczeń są częścią projektu "Budowanie potencjału instytucjonalnego jednostek samorządu do lepszego dostarczania usług publicznych".

Harmonogram dwudniowego spotkania:

*
22 października (środa) - sala Rybnickiego Centrum Edukacji Zawodowej:
- 9.00 - 9.30: powitanie i prezentacja miasta Rybnika - prezydent Adam Fudali,
- 9.30 - 9.45: prezentacje uczestników projektu GWD - Transport miejski,
- 9.45 - 14.00: program gospodarczy, w tym: wprowadzenie systemu e-karty w Rybniku, zwiedzanie dworca komunikacji miejskiej i prezentacja praktycznego działania e-biletu, zwiedzanie rynku, dyskusja oraz zapytania i wnioski, dotyczące e-biletu i publicznego transportu pasażerskiego,
- 14.30 - 15.15: charakterystyka celów i metody pracy Grupy Wymiany Doświadczeń,
- 15.15 - 15.30: informacje o wynikach pracy GWD - Transport miejski w pierwszej edycji spotkań (2007/2008),
- 15.50 - 18.00: charakterystyka systemów transportowych miast-uczestników GWD, określenie silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń (analiza SWOT), dobre praktyki w świadczeniu usług transportowych w poszczególnych miastach - prezentacje.
*
23 października (czwartek) - sala konferencyjna hotelu Olimpia:
- 9.00 - 10.30: informacja o monitorowaniu usług transportowych w Systemie Analiz Samorządowych SAS-Transport, dyskusja nt. rodzajów usług świadczonych w transporcie miejskim oraz możliwości pomiaru skuteczności, efektywności i dostępności tych usług,
- 10.45 - 11.30: próba wyboru rodzaju usług oraz zagadnień zarządczych w ramach usługi do analiz i pomiarów przez GWD,
- 11.30 - 12.00: ustalenie planu pracy pomiędzy spotkaniami GWD oraz miejsca kolejnego spotkania grupy,
- 12.00: zakończenie spotkania.
Źródło: www.rybnik.pl
Tylko czemu takie spotkania są robione w dniach roboczych w godzinach przedpołudniowych i zamknięte Chętnie bym się wprosił i podyskutował o komunikacji... Ale szkoła ...




Temat: Podstawy ekonomii vs PP
dzieci nie wiedzą czego chcą, patrzą krótkowzrocznie , chcesz się posiłkować ich opinią? Kiepscy sprzymierzeńcy.

---------
A oto twoja utopia:

nie ma szkolnictwa publicznego, zostało zlikwidowane, społeczeństwo dzięki temu płaci mniejsze podatki a kto chce może z zaoszczędzonej sumy edukować swoje dzieci..
---------

To nie jest zdrowa sytuacja, nie wszyscy są na tyle inteligentni by wiedzieć, że to edukacja jest kluczem do sukcesu finansowego, inwestycją, powstają coraz większe rozwarstwienia społeczne; bogaci puszczają dzieci do najdroższych szkół, biedni do najtańszych lub w ogóle, w wielkich miastach jest większy wybór placówek, na wsi pojedyncze szkoły mają monopol na edukację. Powstaje społeczeństwo kastowe, w którym nawarstwione przez pokolenia nierówności są utrwalone, kompletny upadek cywilizacyjny i kulturowy w niższych warstwach o zerowym stopniu edukacji szkolnej, dochodzi do izolacji poszczególnych warstw i narastania konfliktów wewnątrzspołecznych. STOP! Wystarczy tego. Państwo to też jest organizacja pożytku publicznego, cóż to jest pożytek publiczny, aparat państwowy tworzą ludzi mądrzejsi niż przeciętny obywatel, widzą szanse i zagrożenia dla istnienia społeczeństwa (może wykonali analizę SWOT.. ). Tam gdzie poszczególne dziedziny szeroko pojętego życia społecznego mają tendencje do degradacji państwo (z powodu krótkowzroczności ludzi a także innych wrodzonych ułomności i dążenia przede wszystkim do zaspokajenia własnych interesów, a dopiero na dopiero potem społeczeństwa z którym się utożsamia, tak tak, taki włśnie jest cżłowiek) używa odpowiednich instrumentów w celu powstrzymania tego procesu. Państwo z natury ma poprawiać byt przeciętnego obywatela, umożliwiać mu rozwój i dbać o wewnętrzną spójność. Bo wolny rynek to nie jest lekarstwo na wszystko, tak jak nie każdy rozwój oznacza postęp , może także oznaczać degradację (vide Biologia). Odkryto to dla szerszych mas ludzi mniej więcej pod koniec XIX w. Abstrahuję teraz od tego konkretnego przypadku edukacji a mówię bardziej ogólnie jednak ta sytuacja jak i inne (choćby publiczna służba zdrowia) sprowadzają się właściwie do tego samego.
-----

Ja rozumiem (chyba) twój tok myślenia; zaradni i inteligentni sobie radzą dzięki temu żyją lepiej niż inni, moga sobie pozwolić na więcej potomostwa, które wychowają na swój wzór a niezaradani zginą przepadną gdyż sa za słabi w czystej konkurencji... W ten sposób społeczeństwo staje się doskonalsze, składa się z potomków tych sprytniejszych i inteligentniejszych ( a spryt i inteligencja przechodzą poniekąd drogą genetyczną). Ale my , ludzie, różnimy się od zwierząt, nie wszystkie wzorce można tak chapać 'żywcem' ze świata zwierząt,
choć nie przeczę ,że ludzi to wilcy




Temat: Praca licencjacka
Uwaga studenci ostatniego roku.
Wymagany komplet dokumentów do egzaminu dyplomowego (w tym, uwaga!: nowa strona tytułowa pracy licencjackiej lub inżynierskiej) prosimy składać w Dziale Studiów w tygodniu tj. od wtorku do piątku.
Należy pamiętać o wszystkich pieczątkach na karcie obiegowej.
Praca dyplomowa w wersji elektronicznej musi być identyczna jak w wersji papierowej.
Instrukcja składania pracy dyplomowej w wersji elektronicznej znajduje się w zakładce Praca dyplomowa/egzamin dyplomowy.

INSTRUKCJA SKŁADANIA PRACY DYPLOMOWEJ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

Wraz z papierowymi egzemplarzami pracy dyplomowej należy złożyć elektroniczną wersję tekstu pracy na CD.
Płyta CD umieszczona w papierowej kopercie, winna być wklejona na wewnętrznej stronie okładki z tyłu pracy dyplomowej w egzemplarzu w twardej oprawie.
Na papierowej kopercie winny się znajdować następujące informacje:
1) imię i nazwisko autora,
2) numer albumu,
3) tytuł pracy dyplomowej,
4) imię i nazwisko promotora pracy,
5) nazwa Uczelni,
6) nazwa kierunku studiów i specjalności,
7) forma studiów,
nazwa i numer wersji edytora (Word, Open Office, Star Office, PDF, PS),
9) data złożenia pracy dyplomowej.

Przykład nr 1: Etykieta dysku
Autor: Jacek Kowalski
Numer albumu: 3456
Tytuł pracy: Analiza SWOT na przykładzie firmy X
Promotor: prof. dr hab. Jan Nowak
Uczelnia: OLSZTYŃSKA WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA IM. PROF. TADEUSZA KOTARBIŃSKIEGO W OLSZTYNIE
Kierunek: Zarządzanie
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach integracji europejskiej
Forma studiów: licencjat
Tryb studiów: niestacjonarne
Edytor: MS Word 97/2000
Data złożenia pracy: 20.06.2008 r.

CD musi zawierać:
Plik pracy dyplomowej oraz wszystkie pliki związane z pracą:
-strona tytułowa,
-spis treści,
-zawartość pracy,
-załączniki.




Temat: Szkolenia dla pielęgniarek
"Marketing usług zdrowotnych dla pielęgniarek"

Termin szkolenia: 22 maja 2009 r.
Szkolenie trwa od 10.00 do 16.00, w tym przerwa kawowa (15 min.) i przerwa obiadowa (45 min.)
Cena: 390 zł

Cel szkolenia:
Zmieniające się warunki otoczenia oraz dynamiczny rozwój nauk o zarządzaniu sprawiły, że od zawodu pielęgniarki i położnej wymaga się nie tylko profesjonalnej wiedzy z zakresu pielęgnowania, ale również posiadania wiedzy typowo menedżerskiej z zakresu zarządzania, marketingu, czy kształtowania pozytywnych relacji z pacjentami, której zdobycie przyczyni się do budowania zadowolenia pacjentów oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Wykładowca:
Tomasz Karkowski - absolwent Podyplomowego Studium Zarządzania w Opiece Zdrowotnej na Akademii Ekonomicznej i Medycznej w Poznaniu. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Autor publikacji z zakresu marketingu i zarządzania. Specjalista w zakresie zarządzania w jednostkach opieki zdrowotnej oraz restrukturyzacji i prywatyzacji szpitali.

Program:
1. Cechy marketingu usług
2. Segmentacja rynku
3. Pojęcie marketingu-mix w usługach zdrowotnych:
• Produkt
• Cena
• Dystrybucja
• Promocja
• Personel
4. Znaczenie działań z zakresu public relations w promotion-mix
5. Instrumenty kształtowania pozytywnego wizerunku placówki ochrony zdrowia
6. Analiza SWOT placówki ochrony zdrowia
7. Marketing relacyjny w placówce opieki zdrowotnej
8. Specyfika usług zdrowotnych i kształtowania relacji z pacjentami
9. Relacje pielęgniarka-pacjent, pielęgniarka-lekarz

ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIA WOLTERS KLUWER POLSKA PRZYJMOWANE SĄ:
Telefonicznie: 022 535 83 14, 022 535 83 18
Fax.: 022 535 83 22
E-mail: http://www.abc.com.pl/szkolenia/zdrowie



Temat: pytania z poizu (from marysia)
PoiZon – zagadnienia egzaminacyjne:

1. Istota organizacji i zarządzania;
2. Organizacja jako system;
3. Pojęcie kierowania;
4. Rozwój nauki o zarządzaniu;
5. Szkoła naukowego zarządzania – Taylor, Berger;
6. Szkoła stosunków międzyludzkich;
7. Nurt matematyczny w zarządzaniu;
8. Co to jest system, spójność, synergia;
9. Podejście sytuacyjne;
10. Cykl organizacyjny, Le Chatelier;
11. Proces organizacji;
12. Nurt ilościowy i jakościowy podejmowania decyzji; decyzje, postulaty, typy;
13. Proces twórczy, czynniki kreatywności, innowatyka, burza mózgów, etc.;
14. Planowanie – istota, strategia, zasady określania strategii;
15. Otoczenie – elementy + opis;
16. Koncepcja pięciu sił;
17. Tabela funkcji i zasobów;
18. Koncepcja łańcucha tworzenia (?);
19. SWOT;
20. Macierz BCG, zarządzanie portfelowe, strategia 166 (?);
21. Rodzaje planów operacyjnych – doczytać ze Stonera;
22. Hierarchia strategii przedsiębiorstwa;
23. Dywersyfikacja, strategia funkcjonalna, strategia kosztowa, etc.;
24. Strategie przetrwania i rozwoju – problematyka efektu doświadczenia;
25. Organizowanie – istota a struktura, elementy, etapy, zasady budowy struktur, parametry opisu, klasyfikacja + podział, płaskie, smukłe, mechanistyka, elastyczność, wymiarowość, klasyfikacja;
26. Czynniki kształtujące struktury;
27. Motywowanie – definicja, modele (tradycja, stos, współdziałanie, zas. ludzkich), teorie motywacji (treści, procesy, wzmocnienia); Maslow i reszta;
28. Vroom – teoria oczekiwań;
29. Skinner – teoria wzmocnień;
30. Mc Gregor – Teoria X, Y;
31. Kontrola – proces, rodzaje, przyczyny;
32. Style kierowania wg Kurta Levina, Tannenbaum / Schmidt, Hersey / Blanchard, Blake / Mounton, Reddin;
33. Techniki organizatorskie – metody badania pracy;
34. Mierzenie pracy – 3 techniki: chronometraż, etc.;
35. Wartościowanie pracy, metody sumaryczne, etc.;
36. Istota analizy wartości, techniki sieciowe – ścieżki krytycznej;
SPM (?);




Temat: Ogłoszenia rady osiedla
W dniu 17.02.2005r. odbyło się spotkanie Rady Osiedla z zaproszonym Przewodniczącym Rady Miejskiej w Krotoszynie Panem Wiesławem Świcą. Obecni byli także zaproszeni Radni: Zygmut Kozupa, Zdzisław Białek (mieszkaniec osiedla), Dariusz Rozum (mieszkaniec osiedla), Maciej Orzechowski oraz opiekun Rady Osiedla z ramienia Urzędu Miejskiego Pani Aleksandra Kwiatkowska.
Liczyliśmy na to, że wyjątkowy charakter spotkania zmobilizuje mieszkańców do licznego udziału. Ostatecznie stosunek liczby mieszkańców (z uwzględnieniem naszych Radnych) do liczby pozostałych Radnych (bez przedstawiciela Urzędu Miejskiego) wyniósł ok. 2,3.
Rezultat dyskusji, która miała charakter konsultacji przedstawiamy w formie WNIOSKÓW:
1. Porządek zebrania wypada przedstawić zapraszanym kilka dni przed zebraniem. Każdy ma prawo znań tematykę i posiadać możliwość przygotowania się do dyskusji.
2. Nie zaproszenie Burmistrza uważamy za zarzut niesłuszny ze względu na charakter spotkania.
3. Burmistrza zaprosimy po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności doprowadzenia do stanu niezadowolenia mieszkańców z realizacji inwestycji na KROTOSZYŃSKIEJ STARÓWCE (jak to ujmuje Nasz Burmistrz).
4. Wystąpimy za radą Przewodniczącego Rady Miejskiej do Rady Miejskiej o zbadanie i wyjaśnienie okoliczności przygotowania i realizacji inwestycji na KROTOSZYŃSKIEJ STARÓWCE (ulice: Garncarska, Spichrzowa, Nowa, Studzienna, Poboczna). Problem przygotowania i realizowania inwestycji na naszym terenie uważamy za niezwykle ważny w świetle inwestycji realizowanych z wykorzystaniem funduszy Unii Europejskiej. Do takich zaliczamy Ciek Jawnik i Aleję Powstańców Wielkopolskich.
5. Przedstawimy Radzie Miejskiej nasz pomysł innowacyjnego kontynuowania i wykorzystania osiągnięcia Urzędu Miejskiego związanego z "Dyplomem dla najlepiej skomputeryzowanej gminy".
6. Wystąpimy do Burmistrza o przeszkolenie Rad Osiedli i Sołectw w zakresie możliwości jakie stwarzają "Statuty..." w praktycznym działaniu na rzecz mieszkańców. Do szkolenia zaprosimy także RADNYCH Rady Miejskiej w charakterze konsultantów.
7. Przekażemy do Burmistrza propozycję opracowania i rozszerzenia zakresu danych (zobacz staystykę przy sołectwach), na podstawie których możliwy byłby opis jakościowy osiedla i sołectwa (w konsekwencji miasta, wsi, gminy).
8. Wskazaliśmy na celowość przeprowadzenia narady roboczej Organów Gminy (z udziałem samorządów jednostek organizacyjnych i pomocniczych), która miałaby na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego Radni i WYBORCY są niezadowoleni z odpowiedzi na zapytania, wnioski merytoryczne i postulaty zgłaszane do ORGANÓW GMINY?
9. Opracowaną przez mieszkańca osiedla Jana Pawlika Analizę SWOT Rady Miejskiej wskazujemy jako propozycję dyskusji i możliwą drogę do zdefiniowania roli i rangi zasady ciągłości w samoocenie i samokontroli Organów Gminy. Kluczowe pytania analizy: jakie są silne i słabe strony Burmistrza i Rady Miejskiej? Jakie zagrożenia generuje Burmistrz i Rada Miejska, a także gdzie i w jaki sposób Burmistrz i Rada Miejska poszukuje szans na rozwój wszystkich wspólnot samorządowych w gminie?

HISTORYCZNY WYMIAR spotkania z Przewodniczącym Rady Miejskiej w Krotoszynie na terenie Szkoły Podstawowej Nr 1 i Gimnazjum Nr 1 definiujemy w kategoriach pojęć współdziałania i współistnienia różnego typu samorządów oraz mnimalizacji strat z odrzucenia działań każdego, kto chce być aktywnym. To oznacza, że SAMORZĄD mieszkańców OSIEDLA i SOŁECTWA jest naturalnym zapleczem oraz źródłem inspiracji i innowacji organów gminy.
Nie wolno się śmiać z faktu, że na naszym spotkaniu ogólnie dominowali Radni (nazajutrz, po spotkaniu w czasie Komisji Budżetowej). Fakt ten oznacza i brak zaufania, i zaufanie. Jak jest naprawdę należałoby zbadać. My daliśmy propozycję instrumentu i wypełniliśmy konkretną treścią. Jest nim Analiza SWOT.

DZIĘKUJEMY Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Krotoszynie, Radnym i MIESZKAŃCOM OSIEDLA. To było naprawdę pouczające i ciekawe dla uczestników spotkanie konsultacyjne.

Jan Pawlik dnia Sob Mar 12, 2005 5:27 pm, w całości zmieniany 4 razy



Temat: Szkolenia: zarządzenie stronami WWW, e-marketing w praktyce
Zapraszamy Cię na cykl trzech szkoleń
organizowanych w Trójmieście
w dniach 20-22.06.2009r.

Ty też możesz dowiedzieć się...

Jak dobrze zarządzać stroną WWW?

Jakie elementy witryny WWW wpływają
na jej użyteczność dla użytkownika,
i jak je kreować?

a także...

Jak skutecznie promować
serwisy internetowe,
towary oraz usługi w Sieci?
Poznaj sprawdzone zasady e-marketingu.

Czy ta oferta jest dla Ciebie?

* pragniesz rozpocząć swój biznes w Internecie,

* chcesz zwiększyć dochody swojej firmy,

* myślisz o stworzeniu strony internetowej
lub jej przebudowie, aby przynosiła większe zyski,

* chcesz wreszcie poznać zasady
skutecznego i praktycznego marketingu

* chcesz poszerzyć swoją wiedzę
na temat funkcjonalności stron WWW,
aby móc wykorzystać najnowsze technologie,

* masz kłopot ze sprawnym zarządzaniem stronami WWW

Nie wyobrażaj sobie, że po szkoleniu
Twoje problemy automatycznie znikną.

To nie ta oferta, która obiecuje
samoistną i cudowną przemianę życia.

Jakie korzyści przyniesie Ci szkolenie?

Otrzymasz cenną i praktyczną wiedzę,
gotową natychmiast do wdrożenia,

a Twoje zadanie to:

wykorzystać maksymalnie
zdobyte informacje
- wtedy gwarantujemy Ci 100% sukcesu!

Jakie zagadnienia zostaną Ci dokładnie
przedstawione i wyjaśnione?

Zarządzanie stronami WWW
Firma bez strony internetowej dziś się nie liczy.
Prowadzenie własnej witryny WWW jest zadaniem niezbędnym,
wymagającym czasu i umiejętności. Złe zarządzanie stroną prowadzi do utraty klientów i zleceń, co skrzętnie wykorzysta konkurencja.

Dzięki tym zajęciom, serwis internetowy będzie mogła prowadzić
każda osoba z podstawową znajomością obsługi komputera i Internetu.
Nie jest do tego wymagana żadna specjalistyczna wiedza
ani znajomość trudnych języków programowania (np. HTML, PHP)!

Zagadnienia:

* zarządzanie różnymi typami stron WWW,
* etapy ‼życia” witryny
(od zarządzania projektem do zarządzania treścią),
* systemy zarządzania treścią (CMS) – narzędzia, możliwości,
funkcjonalność, przykłady rozwiązań, porównanie systemów,
* aktualność treści a wartość serwisu,
* CMS – przygotowanie wiadomości krok po kroku,
zasady poprawnej redakcji materiału, dobre i złe praktyki,
* zarządzanie stroną WWW bez systemu CMS,
* selekcja i weryfikacja wiadomości ze źródeł internetowych,
* elementy marketingu WWW,
* elementy prawa autorskiego w Sieci.

Funkcjonalność stron WWW
Dobry serwis internetowy to serwis funkcjonalny.
Celem zajęć jest odpowiedź na pytanie, jakie elementy witryny WWW wpływają na jej użyteczność dla użytkownika, i jak je kreować.

Zagadnienia:

* wprowadzenie do zagadnień funkcjonalności,
użyteczności i ergonomii,
* rola i cechy graficznego interfejsu użytkownika (GUI),
* marketingowe podejście do funkcjonalności serwisu,
* nawigacja i architektura informacji,
* czytelność stron WWW a wygoda korzystania,
* kompatybilność i zgodność ze standardami,
* zagadnienia dostępności (accessibility),
* corporate identity a funkcjonalność strony WWW,
* adres internetowy a funkcjonalność serwisu,
* komunikacja z klientem a budowanie ergonomii witryny,
* praktyczne audyty wybranych stron internetowych.

E-marketing w praktyce
Skuteczne zarządzanie stroną WWW
to pierwsza połowa sukcesu w Internecie.
Drugą stanowi dobry marketing.
Zajęcia zapoznają uczestników z kluczowymi aspektami promowania
serwisów internetowych, towarów oraz usług w Sieci.

Zagadnienia:

* podstawy marketingu
(m.in. marketing ‼mix”, reguła ‼7P”, model ‼4C”),
* SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron WWW,
* słowa kluczowe a wartość witryny dla wyszukiwarki,
* czarne SEO, czyli nieetyczne metody promowania,
* przygotowanie kampanii reklamowej, wybór narzędzi,
* mailing a spam,
* linki sponsorowane, reklamy emisyjne, reklamy kontekstowe,
* modele rozliczeń kampanii marketingowych w Sieci
(m.in. porównanie efektywności CPC i CPA),
* plan marketingowy i analiza SWOT,
* programy lojalnościowe i partnerskie,
* marketingowe znaczenie domeny internetowej
(nazwa a wizerunek),
* komunikacja z rynkiem (modele feedbacku),
* copywriting, czyli sztuka perswazyjnego pisania,
* marketingowe znaczenie kolorów, typografii i dynamizacji,
* budowanie zaufania klienta.

Potężna dawka praktycznej wiedzy dla Ciebie.

A kto jest w stanie ją przekazać?

dr Maciej Dutko

* redaktor internetowy, wykładowca i szkoleniowiec,
* autor książki "Domeny internetowe" (PWN 2008),
* zdobywca 5. miejsca w ogólnopolskim rankingu najlepszych wykładowców (na ok. 12 tysięcy nauczycieli akademickich),
* szkoleniowiec serwisu Allegro.pl (od 2007),
* w latach 2002-2006 redaktor naczelny
i wydawca Telegazety i stron WWW w TVP Wrocław
(zobacz certyfikat wydany przez TVP w Warszawie),
* autor rozprawy doktorskiej na temat stron WWW,
* absolwent specjalizacji edytorskiej,
ukończył Uniwersytet Wrocławski w gronie
5% najlepszych studentów,
* stypendysta Ministra Edukacji Narodowej,
* wykłada w kilku wrocławskich uczelniach (Wyższa Szkoła Handlowa, Wyższa Szkoła Bankowa, Dolnośląska Szkoła Wyższa), uczył też na Uniwersytecie Wrocławskim; prowadzi zajęcia m.in. z zarządzania stronami WWW, technologii internetowych, projektowania i tworzenia
stron WWW, handlu elektronicznego i prawa autorskiego,
* autor publikacji w prasie branżowej
(miesięcznik "Wydawca"),
* autor szkoleń, kursów i wykładów
w serwisie e-learningowym Ekademia.

Więcej informacji na PW lub e-mail: rx3000@o2.pl