, AMORTYZATORY CORSA 

AMORTYZATORY CORSA

Czytasz posty wyszukane dla zapytania: AMORTYZATORY CORSA




Temat: Bankructwo Daewoo !


ale za to kosztuje 2/3 tego co "nierdzewiejace wydechy", ma silniki z
osiagami (vide Astra Classic 1.4, Escort 1.3, Corsa 1.0, 1.2), przez 3 lata
nie placisz za serwis (policz ile kasy na to idzie) i wplacajac 15k PLN na
dobri den placisz spokojnie 300 zlociszy na miesiaczek i jezdzisz!


To jest nie do końca tak. Moi znajomi kupili Daewoo Tico latem ub. roku i
przez ten rok, ku swojemu zaskoczeniu wydali na samochodzik kupę forsy.
Chodzi o przeglądy, wymianę oleju, filtrów, płynów, amortyzatorów, klocków
itp.
Może mam nieco mylne pojęcie o gwarancji, ale zawsze uważałem, że jeśli coś
jest na gwarancji, to przez ten okres jako użytkownik nic do interesu nie
dokładam. A jeśli ma byc inaczej, to niech będzie jasno powiedziane przed
zakupem, jakie wydatki mnie czekają, żebym nie czuł się potem oszukany.
Natomiast przerażające jest to, że każda z usług o których wspomniałem,
kosztowała ich więcej niż w przypadku Mercedesa! :-(

A co do bankructwa Daewoo - pewnie nic się nie zmieni, bo jacyś-tam
podatnicy będą musieli dopłacić do tego interesu, żeby tylko firma działała
dalej... :-(

Greetings!
M.F.
          ______
      _/___o___\_

__[_-------- -------_]_____________________
-=| Zamiast jeździć PeKaESem <<==---
-=| wolę jeździć Mercedesem! <<=--







Temat: felga 5 1/2j a 5j czy robi to mocna różnice??
witam
temat dotyczy felg mianowicie mam na swojej astrze felgi 5 1/2j 13 et49 i dowiedziałem sie jakiś czas temu że jedna z felg z przodu jest jajowata co spowodowało wybicie jednego amortyzatora. Mój znajomy ma felge od corsy z tym że jego felga jest oznaczona 5j 13 et49. co by sie stało jak bym założył na jednej osi felgi o różnej szerokości?? Czy będzie sie coś działo jak np prowadzanie samochodu po całej drodze Czy jednak szukać felgi o tych samych parametrach????





Temat: Stukanie z tyłu (rura i zawieszenie)
Witam,

Mam taki problem. Podczas ruszania oraz podczas jazdy (nierówności drobi, wyboje, itp) słyszę z tylu samochodu głuche uderzenia (stukania). Podczas ruszania jest to takie chrobotanie metalu. Z tego co mi sie wydaje to jedynie rama będąca pod rurą wydechowa z tylu uderza w tę rurę i stąd te chrobotania podczas ruszania czy stuki podczas jazdy. Nie wiem tylko jaka jest tego przyczyna. Dzieje sie tak już od dobrych 3 miesięcy. obecna rura jest już w całości nowa i dobrze przymocowana - nie lata tam. amortyzatory mam tez nowe i z przodu i z tylu. z tego co rozumiem to zawieszenie jest jakoś obniżone ze ta "rama" sie styka z rurą. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna. Czy to sprężyny przy amortyzatorach mogą być wyrobione? W każdym bądź razie są one całe.

Opel Corsa B 1.4 Benzyna R.1995

smola



Temat: Stukanie przy hamowaniu Corsa B
Cześć, pomóżcie proszę,przy hamowaniu,czy to na biegu ze sprzęłem czy na "luzie" słysze jakieś dziwne stukanie, jakby wibrowanie czegos...nie mam pojecia co to może być, autko było 2 dni temu u mechanika na wymainie łożyska w przednim lewym kole, facet sprawdzał hamulce,sprężyny,amortyzatory i mowił ze wszystko ok.Martwie sie troszkę bo trasa mi się szykuje na mały urlop ok 1000 km i nie wiem co za cholerstwo... dzieki z góry za pomoc, może ktoś miał jakis podobny przypadek??



Temat: Pomóżcie wybrać samochod


1. Honda Civic 92-93 silnik: 1,3 1,5 1,6


       ^^^^^^^^^^^^^^^
najladniejsza wg mnie, najbardziej dynamiczna (z najmniejszym silnikiem 1.3
masz 11 sek do 100 i osobiscie wycinam tym autkiem Focusa '00 TDI 90KM - do
100kmh, bo potem mi ucieka, ale do 170 spokojnie pojedziesz bez rozkulania
;-)

Pozostale mi sie w ogole nie podobaja...


2. Mazda 323 92-93 silnik: 1,6 1,8
3. Nissan Micra 94-94 silnik: 1,0 1,3
4. Opel Corsa: 93-94 silnik 1,2 1,4
5. Renault Clio 93-94 silnik: 1,2 1,4


Awaryjnosc civika znikoma (jedynie slabe zawieszenie, 3ba zadbac o dobre
amortyzatory - ja wzialem od razu gazowe KYB), spalanie bardzo przyzwoite.
Polecam.

badmoon





Temat: Plusy i minusy Skody Fabi - zastawiam się nad kupnem


| | | jakie minusy a może i plusy ma ten model (marka). Chciałbym poznać zdanie
| osób którzy mają styczność z tymi samochodem.
| Minusy rocznika 2000 - 2001:
| Gnijąca wiązka elektryczna silnika - jak nie przeprowadzono w porę
| akcji serwisowej.
| Minusy Fabii:
| 1. Słabe zawieszenie: tuleje tylne wahaczy przedniech - pękają
| 2. Urywają się odbojniki amortyzatorów tylnych - dość często średnio
| co 2 lata.
| 3. Stabilizator potrafi się zepsuć- ale teraz ASO założy taki, który
| już się nie popsuje.
| 4. Czujnik skrętu potrafi odmówić posłuszeństwa
| 5. Wyciągają się łańcuchy rozrządu w silnikach AZE i AME
| 6. Czujnik stopu lubi padać. (ale tu koszt niewielki)

| Jak koniecznie chcesz kupić Fabię to dołóż trochę kasy i kup młodszy
| rocznik tak przynajmniej 2002. Poza tymi minusami które można usunąć w
| sumie niewielkim kosztem to jak dla mnie całkiem fajne auto
| szczególnie kombi. Także pomimo minusów można go polecić. Pozdrawiam

| P.S. Jak pominąłem jakieś usterki  to proszę dopisać.

| kombi odpada, bo to woz glownie tylko dla 2 osob..czasem bym przewozil
| 4..., a bys polecil jakis inny woz z tej listy??
| - chevrolet aveo
| - fiat punto II
| - ford fiest
| - opel corsa
| - toyota yaris
| - volkswagen polo.

Według mnie największym minusem jest bardzo dużę spalanie
-Miasto 9,5-10,5 L
-Trasa 8L
Jeśli miałbym wybierać to zdecydowanie volkswagen polo.Chociaż sam jeżdżę
Fabią 2003r.


u mnie miasto do 9L trasa 5L





Temat: Plusy i minusy Skody Fabi - zastawiam się nad kupnem


| jakie minusy a może i plusy ma ten model (marka). Chciałbym poznać zdanie
| osób którzy mają styczność z tymi samochodem.

Minusy rocznika 2000 - 2001:
Gnijąca wiązka elektryczna silnika - jak nie przeprowadzono w porę
akcji serwisowej.
Minusy Fabii:
1. Słabe zawieszenie: tuleje tylne wahaczy przedniech - pękają
2. Urywają się odbojniki amortyzatorów tylnych - dość często średnio
co 2 lata.
3. Stabilizator potrafi się zepsuć- ale teraz ASO założy taki, który
już się nie popsuje.
4. Czujnik skrętu potrafi odmówić posłuszeństwa
5. Wyciągają się łańcuchy rozrządu w silnikach AZE i AME
6. Czujnik stopu lubi padać. (ale tu koszt niewielki)

Jak koniecznie chcesz kupić Fabię to dołóż trochę kasy i kup młodszy
rocznik tak przynajmniej 2002. Poza tymi minusami które można usunąć w
sumie niewielkim kosztem to jak dla mnie całkiem fajne auto
szczególnie kombi. Także pomimo minusów można go polecić. Pozdrawiam

P.S. Jak pominąłem jakieś usterki  to proszę dopisać.

kombi odpada, bo to woz glownie tylko dla 2 osob..czasem bym przewozil
4..., a bys polecil jakis inny woz z tej listy??
- chevrolet aveo
- fiat punto II
- ford fiest
- opel corsa
- toyota yaris
- volkswagen polo.


Według mnie największym minusem jest bardzo dużę spalanie
-Miasto 9,5-10,5 L
-Trasa 8L
Jeśli miałbym wybierać to zdecydowanie volkswagen polo.Chociaż sam jeżdżę
Fabią 2003r.





Temat: Citroen BX

Witam, ojciec jeździ BX-em od 1992 . Jest to wersja kombi 1,9 d. Jest bardzo
zadowolony mimo jego niezbyt ciekawego image-u(jak dla mnie).
Co do wykończenia jest przyzwoite, jednak to nie to co niemiec.Spalanie na
trasie przy 120km/h  - 5 litrów, średnio -  7-7,5 litrów. Silniczek(diesel)
rewelacja 500kkm bez problmu powinien przekręcić.
Problemów z korozją nie ma. Ogólnie starsze francuzy są lepiej zabezpieczone
przed rdzą od niemieckich(w porównaniu z moją corsą).
Hydropneumatyczne zawieszenie tego samochodu to jednocześnie zalet jak i
wada. Zawieszenie perfekcyjnie wyłapuje wszelkie nierówności na drodze.
Komfort jazdy bardzo wysoki. Całe zawieszenie(układ) jest połaczone z
układem
hamulcowym co sprawia iż hamulce są wręcz idealne.
Wadą jest koszt częsci do zawieszenia(ogólnie nie naleza do najtańszych).
Konstrukcja nie jest najnowsza więc zawieszzenie ma tendencje do
szwankowania - zalezy to od egzemplarza,jego przebiegu jak i sposobu w jaki
był eksploatowany. Z tego co się orientuje remont zawieszenia do XM kosztuje
w granicach 4-4,5 tys zł, więc powinno być podobnie :((. Jak widać nie
opłaca się tego robić.
Zamiast amortyzatorów samochód jest wyposażony  w gruszki wypełnione azotem;
można to regenerować co wychodzi taniej.
Ojciec sam  w miare możliwości naprawia go co o wiele obniża koszty
utrzymania tego bolidu.





Temat: Bujanie

Ojciec mówi że to moze być normlane bo Corsy mają niby bardzo miękkie zawieszenie Bzdura. Z czym on to porównuje? Z gokartami? Jak chcesz zobaczyć miękką zawiechę to polecam Punto 1 1.2 - strach wejść w zakręt . Stan amortyzatorów i sprężyn znasz? Geometrię miałeś sprawdzaną? Na mechanice też się g... znam ale przy takich objawach to IMO w ogóle nie masz zawieszenia tylko szrot...



Temat: "Plywanie" auta
Witam.

na podstawie ponizszego opisu slownego jeno ktos zasugerowac cos nowego
moglby. A chodzi mi o coraz bardziej nieobliczalne zachowanie sie mojego
auta (Corsa '95); od jakiegos czasu zaczyna ono jakby... plywac, tzn.
nadwozie nie zachowuje sie na nierownosciach tak jakby mozna sie bylo tego
spodziewac - przod ucieka czasem za bardzo w te czy w te strone - wrazenie
takie jakby bylo za malo powietrza lub niedokrecone kola. Przy przejazdach
przez nierownosci ciagnie mi kierownica - o wiele bardziej niz kiedys;
dodatkowo ostatnio zaczelo mi go sciagac - zwlaszcza przy przyspieszaniu, a
gdy niedawno jechalem w cztery osoby, nie przekraczalem setki - wrazenie
jakbym jechal po lodzie.
I coz... Sprawdzalem w kilku miejscach amortyzatory - bez zarzutu;
pojechalem do Opla - stwierdzili, ze nie ma luzow w zawieszeniu i... to
wszystko. Ostatnio na Stacji Obslugi gosc stwierdzil, ze auto jest bardzo
miekkie (po wypadku) i ze warto byloby... wzmocnic podluznice, albo przednia
belke, ale "niech to jeszcze zobacza w Oplu".

I co tu robic? Szlag mnie trafia, bo nie wiem juz jak i w co wbic zeby...
Pomozecie???

Pzdr.
M.





Temat: Pytanie ? Wymiana Paska rozrządu.Opel


Ile kosztuje wymiana Paska i koszt samego paska rozrzadu .
Gdzie polecacie wymiane ( slyszalem ze duzo zakladow wymienia a potem
lataja po sądach bo cos spie...... ) W-Wa i Okolice ( Grodzisk M. Pruszków
itc )
Samochod Opel Tigra 1.4 16V 2000r


Wymienialem pasek, kolka, pompe wodna i jeszcze dodatkowo amortyzatory
(z tylu) w Corsie B i zaplacilem ~800 PLN. Troche bylo problemow z
wymiana, poniewaz OPEL nie popisal sie i wstawil jedno kolko zebate
krzywe no i przez to trzeba bylo jeszcze troche rzeczy "dopasowac". Ale
wszystko bylo zrobione b. dobrze, a warsztat jest w Komorowie. Jezeli
jestes zainteresowany do daj znac.




Temat: Plusy i minusy Skody Fabi - zastawiam się nad kupnem


jakie minusy a może i plusy ma ten model (marka). Chciałbym poznać zdanie
osób którzy mają styczność z tymi samochodem.


Minusy rocznika 2000 - 2001:
 Gnijąca wiązka elektryczna silnika - jak nie przeprowadzono w porę
akcji serwisowej.
Minusy Fabii:
1. Słabe zawieszenie: tuleje tylne wahaczy przedniech - pękają
2. Urywają się odbojniki amortyzatorów tylnych - dość często średnio
co 2 lata.
3. Stabilizator potrafi się zepsuć- ale teraz ASO założy taki, który
już się nie popsuje.
4. Czujnik skrętu potrafi odmówić posłuszeństwa
5. Wyciągają się łańcuchy rozrządu w silnikach AZE i AME
6. Czujnik stopu lubi padać. (ale tu koszt niewielki)

Jak koniecznie chcesz kupić Fabię to dołóż trochę kasy i kup młodszy
rocznik tak przynajmniej 2002. Poza tymi minusami które można usunąć w
sumie niewielkim kosztem to jak dla mnie całkiem fajne auto
szczególnie kombi. Także pomimo minusów można go polecić. Pozdrawiam

P.S. Jak pominąłem jakieś usterki  to proszę dopisać.

kombi odpada, bo to woz glownie tylko dla 2 osob..czasem bym przewozil 4...,
a bys polecil jakis inny woz z tej listy??
 - chevrolet aveo
 - fiat punto II
 - ford fiest
 - opel corsa
 - toyota yaris
 - volkswagen polo.





Temat: Oparcia tylnej kanapy corsa B
Witam mam taki problemik koledzy, że rozłożyłem tylne oparcie i ca zadne cuda świata nie mogę teraz tego spowrotem złożyć. Coś się zablokowało w oparciu i ani drgnie. Czy jest możliwość wyciągnięcia w jakiś sposób tego mechanizmu z oparcia?? widziałem tam jakieś 2 śruby oraz koło amortyzatora 2 śruby mocujące ten bolec co wchodzi w oparcie.



Temat: Nie stabilnosc przy hamowaniu
Witam

Co moze byc przyczyna iz przy hamowaniu ( zablokowane koła) tyl zaczyna
wyprzedzac? Dzieje sie to przy predkosciach = 100Khm, a np przy 60 nie ma
tego.
Samochod nie dawno mial sprawdzane hamulce przy przegladzie rejestracyjnym.
Czyzby amortyzatory?

Auto Corsa B ( bez ABS )





Temat: Za niskie zawieszenie
Witam ostatnio zmieniałem komplet amortyzatorów tył i przód corsa b

Uwagi jakie mogę przekazać:

- przy wymianie tyłu stronami najpierw jedna strona później druga (w książce jest napisane że można uszkodzić belkę przy jednoczesnym rozkręceniu dwóch stron)
- przy wymianie przodu potrzebne ściągacze do sprężyn

Do wymiany można się zabrać bez kanału. Wymiana nie jest mocno skomplikowana

Pozdrawiam i życzę powodzenia



Temat: corsa A
Od dłuższego czasu (ok. 2 miesięcy) dochodzą nieprzyjemne odgłosy z
zawieszenia, przedniego od strony pasażera. Zdejmowałem kola ale żadnych
luzów nie mogłem zauważyć. Stukot daje o sobie znać gdy samochód najedzie na
jakąś nierówność, nawet małą. Nie mam pojęcia skąd to może dochodzić,
ostatnio biore pod uwagę amortyzator/kolumne mcpherson-a (może jakaś gumka
na górze - możliwe to jest ???) bo wszystkie inne elementy raczej odpadają.
Nie wiem jak to jest z tą kolumną bo nigdy nie wyciągałem tego elementu.




Temat: spężyny tył

jak masz miekkie, padniete sprezyny, to to ze samochod jest miekki przyczyna tego nie są zuzyte amortyzatory! amory tlumia dobrze, ale jak wsiadzie komplet do samochodu to nie da sie jezdzic. tak tak.. to ja mialem w corsie 6 roznych zestawow zawieszenia, ale ty wiesz doskonale czego to jest wina.. to po co w ogole zalozyles ten watek? zeby sie czegos dowiedziec, czy powiedziec nam tylko dlaczego tak jest i jak temu zaradzic?




Temat: Niesymetryczne położenie tylnej belki
Witam wszystkich
Jest to mój pierwszy post. Jestem od maja posiadaczem corsy b 3d 1999r 1,5TD Przeglądam to forum od dłuższego czasu i właśnie dzisiaj postanowiłem napisać. Mam taki problem: prawe tylne koło ociera o rant nadkola (delikatnie ale ociera) lewe ładnie się chowa w nadkolu jest jeszcze luz i wygląda jakby tylna belka nie była symetrzycznie ustawiona względem nadwozia.

Podam kilka szczegółowych informacji:

- felgi Enzo Cup 6x14 ET 38 oponki 185/60/R14
- auto było uderzone w lewy bok i tyl (poprzedni właściciel)
- wymieniłem amortyzatory na olejowe kayaby wcześniej były gazówki (nie zauwarzyłem przetarcia opony)
-opona ociera delikatnie co jest niesłyszalne podczas jazdy widać to na jej boku
-to że koło z lewej strony jest bardziej schowane widać gołym okiem dopuki nie zauważyłem śladu na oponie myślałem że to wynik złej naprawy lewej strony (wymieniany błotnik)
-wymieniłem łożyska tylnych koł bo wyły i od tego czasu zauważyłem ślad na oponie (jutro sprawdzę luz na łożyskach).

Pozdrawiam i proszę o jakieś rady



Temat: ŚCIąGA ALE NIEWIADOMO DLA CZEGO
Witam..
Mam problem z moją corsa b chodzi o to żę mam wrażenie że podczas skrętu w prawo lewe koło ślizgało się i nie miało przyczepności. wymieniłem amortyzatory przód byłem na zbieżności. ale mam nadal wrażenie ściągania mam opony zimowe stan ciśnienie na przodzie mam 2.2 atmosfery. byłem w warsztacie powiedzieli mi że zawieszenie mam ok. zrobiło się to teraz podczas zimy. może być to wina opon ( no ale tak z dnia na dzień) ale nawet podczas skrętu nie mam żadnego szumienie jakby o coś zahaczało. walczę z tym już ponad tydzień. POMOCY... z góry dzięki za jakieś pomysły ( wachacze ok. swożnie ok.)



Temat: Ocieranie poidczas dużych skrętów kołami - przekładnia kier?
kurna w kwietniu kupilem te opony, nie przyszlo mi na mysl, ze moga byc za wysokie, bo taki sam rozmiar mialem wczesniej zalozone, i takie byly od momentu jak kupilem ten samochod...

Amortyzatory przednie wymienilem w sobote, bo juz byly slabe i nie rowne lewa 53 prawa 56. Moze dlatego jka byly juz wyrobione i zmeczone dluga jazda to cos gdzies tam ocieralo, mimo iz sladow nie bylo widac.

Napiszcie mi jeszcze jaki powinnien byc ten rozmiar opon do corsy B 1.0 12V - letnie i zimowe, czyba, ze rozmiar taki sam...
Rafal



Temat: Stuka jadąc prosto na nierównościach......:(
Przemtor - nie przejmuj się - ja mam po prostu jobla na punkcie stuków i luzów w zawieszeniu i wyczuwam nawet te, o których inni dowiedzą się za następne 5tys km
Natomiast nie zgadzam się z stwierdzeniem "to tylko Corsa". U mnie w zawieszeniu stuka TYLKO I WYŁĄCZNIE łożysko prawej kolumny McPhersona o którym wiem, tylko muszę się w końcu zebrać w sobie i je wymienić
Ale ja wymieniłem od wakacji wszystkie amortyzatory, sprężyny z przodu, lewą podporę drążka reakcyjnego i wahacze przednie (dorwałem nówki na wyprzedaży po 40zł za sztukę więc wymieniłem oba tak dla zasady - ja walczę prowadzeniem samochodu ale teraz została mi już tylko pracująca gdzieś blacha po spartaczonej naprawie blacharskiej )
Edit:
Aha - skasowałem jeszcze luz na przekładni kierowniczej a następnym razem jak się pojawi kupię po prostu reperaturkę
Natomiast dzięki tym zabiegom (oraz robocie z zawieszeniem w Carismie - luzy na łącznikach zawieszenia w multilinku) nauczyłem się o tym naprawdę sporo i powiem ci, że wiedza się przydaje.



Temat: Shogun
No to tuning czasowo zakończony !!!
Może tylko kiedyś zmienię pedała (na XTR) i stery (na Kingi)
Moja maszyna w nowym zestawieniu:


(Na zdjęciu jeszcze bez nowych manetek)

RAMA: Merida Matts Sport HFS ‘2004, 20”, Shiny Blue
AMORTYZATOR: Marzocchi Corsa World Cup 100mm + manetka
KORBA: Shimano XT FC-M760 (Hollowtech II) 44-32-22
KASETA: Shimano XT CS-M760 32-11
PEDAŁY: Shimano PD-M540
ŁAŃCUCH: Shimano XT CN-HG93
LINKI: Shimano XTR
PANCERZE: Shimano XTR
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano XT FD-M760
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano XTR RD-M971 SGS
MANETKI: Shimano XTR SL-M970 Rapid Fire + '07
HAMULCE: Magura Marta (p/t 160mm)
KLAMKI: Magura Marta (Silver)
PIASTY: Mavic Crossmax XL (IS Standard)
SZPRYCHY: Mavic Crossmax XL
OBRĘCZE: Mavic Crossmax XL
OPONY: p/t Schwalbe Nobby Nic 2,1
DĘTKI: Continental Subsonic PV
SZTYCA: Ritchey WCS (31,6-350mm)
ZACISK: Merida
SIODŁO: San Marco SKN Pro
STERY: Aheadset ZS Tange for Cane Creek (1,1/8”-zintegrowane)
MOSTEK: Ritchey WCS OS (100mm)
KIERA: Ritchey WCS OS (580mm)
GRIPY: Ritchey WCS (Black)
ROGI: Ritchey WCS (90mm)

KOSZYKI: Cat Eye (żółte)
BIDONY: 2 x Isostar 0,65 l.
LICZNIK: VDO C3DS
PULSOMETR: Sigma Fit Watch
OśWIETLENIE: CatEye HL-EL 410, Sigma Micro R



Temat: Skladanie skutera...
Witam... Jak wiecie posiadam skuter Peugeotowki o nazwie TKR2. Ma on 6 miesięcy. Dostał na każde co miesięczne czy to urodziny czy imieniny małą część tuningową, typu wariator... sprzęgło, wydech, gaźnik itd.

Od kilku dni jestem posiadaczem BW'ski od Yamahy totalnie z tuningowanej w której zatarła się Corsa For Race Poliniego.

Teraz mam małe pytanie, czy felgi z oponami 13'' (Pirelliego), widelec przedni (Doppler Racing), amortyzator tylni (Paoli) i wał korbowy (Doppler Racing) dadzą się przyjąć w peugeocie? Co do gaźnika (D'O 19mm BE) jestem pewien. Co do reszty nie za bardzo.

Proszę o jakieś podpowiedzi/odpowiedzi z tym związane od osób które są jednak na 100% pewne swych wypowiedzi. Dziękuje i pozdrawiam. ;)

Jeszcze jedno pytanie... Można złożyć z dwóch wydechów jeden? Tzn. Odciąć obie końcówki 2uch wydechów w celu ich zamiany i przyspawania? Widziałem kupę wydechów odcinanych/modyfikowanych w ten własny sposób, lecz one dodatkowo były obklejane czymś wokół własnej roboty spawów.



Temat: Corsa B (1996) sprzedaż na części
mam w posiadaniu pukniętą Corsę B, rocznik 1996 (czasem podają 1995?)
silnik 1.2 benzynowy, 2 poduszki pow., radio (4 glosniki), 3 drzwiowa, opony fulda letnie, felgi stalowe

jest stuknięta tak, ze byc moze cena napraw przekroczy kwotę uzyskaną z ubezpieczenia

pytanie, ile można wziąć za nią, przy sprzedaży na części

zepsute: chłodnica, relfektor przedni lewy, maska, błotnik lewy, nieco ruszony amortyzator przedni lewy, pęknięta ściana grodziowa w paru miejscach (czy jak to się tam nazywa), zniszczona ta przednia belka od szkieletu i zderzak oczywiscie przedni

sprawne: silnik!, wszystko co się miesci za tą scianą grodziową, z przodu jest jeszcze okej pewnie jeden reflektor i wszystko co do silnika (poza chłodnicą)

jak by to mozna orientacyjnie wycenic? podsumowując, silnik, wszystko poza przodem lewym auta jest okej, natomiast cały lewy narożnik przedni z chłodnicą zniszczone



Temat: Bw"s NG ALIAS: ŻABOL
To tak bws jest na ramie z 97r. po raczej penym tunie mechanicznym jak i optycznym ale dalej pracuje nad optyka

Tuning mechaniczny:

-cylider Polini Corsa 70cc
-wydech Leovince TT (bedzie P4R3)
-wariator Polini Evo
-spzreglo Malossi Fly
-wentilvar Polini
-gaznik Amal 17,5
-mambrany Malossi
-filtr Malossi E13 (byl e5 ale odpadl i niemam!)
-lozyska i simeringi walu Stage6
-lozysko igielkowe Stage6
-boost bottle Stage6

Tuning optyczny:

-nawy lakier
-wycięty wlot na przedniej owiewce
-biale klosze
-oryginalne 10 calowe felgi zastąpiłem 13 calowymi od Aprili Sr (nowe opony)
-podwyżka amortyzatora
-obicie siedzenia
-manetki Flame
-naklejki Stage6
-chwyt powietrza
-siatka we wlotach
-wypolerowany wydech i pokrywa silnika.
-rejestracja na przekładni.
-plug dolny BCD
-nakladki boczne BCD





Temat: Problem po sprzedaży auta
Witam,
Mam taki problem i nie wiem jak sobie z nim poradzić .Mianowicie sprzedałem auto (opel corsa b z 1993r ) w dniu 02.06.2008
kupujący 2 razy jeździł oglądać auto raz z całą rodziną raz z jakimś specem i kupili.Spisałem umowę w 2 egzemplarzach i po 2 tygodniach facet mi dzwoni że w aucie są strasznie zgniłe progi, że policja go złapała i dostał 200 zł za to że tłumik głośno brzmiał ,że sprężyny od amortyzatorów są popękane (a w dniu zakupu był na jeździe próbnej i wszystko było ok nie miał żadnych zastrzeżeń) i teraz domaga się 1600 zł zwrotu na naprawę tych wszystkich części (dodam że wartość pojazdu na umowie wynosi 3000 zł ) na umowie zawarłem klauzulę :"Kupujący zapoznał się ze stanem technicznym pojazdu będącego przedmiotem umowy i nie zgłasza do niego zastrzeżeń.W związku z powyższym strony wyłanczają uprawnienia kupującego do dochodzenia roszczeń z tytułu wad pojazdu ujawnionych po dniu zakupu ".
Dodam też że pojazd miesiąc temu przeszedł badania techniczne . Z tego wszystkiego nie wiem co z tego wyjdzie .Proszę was koledzy o rade



Temat: Shogun
Moja Meridka:

RAMA: Merida Matts Sport HFS ‘2004, 20”, Shiny Blue
AMORTYZATOR: Marzocchi Corsa World Cup 100mm + manetka
KORBA: Shimano XT FC-M760 (Hollowtech II) 44-32-22
KASETA: Shimano XT CS-M760 32-11
PEDAŁY: Shimano PD-M540
ŁAŃCUCH: Shimano XT CN-HG93
LINKI: Shimano XTR Teflon
PANCERZE: Jagwire Ripcord Kevlar
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano XT FD-M760
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano XT RD-M760 SGS
MANETKI: Shimano XTR SL-M970 Rapid Fire +
HAMULCE: Magura Marta (p/t 160mm)
KLAMKI: Magura Marta Silver
PIASTY: Mavic Crossmax XL (IS Standard)
SZPRYCHY: Mavic Crossmax XL
OBRĘCZE: Mavic Crossmax XL
OPONY: p/t Schwalbe Nobby Nic 2,1
DĘTKI: Continental Subsonic PV
SZTYCA: Ritchey WCS (31,6-350mm)
SIODŁO: San Marco SKN Pro
STERY: Aheadset ZS Tange for Cane Creek (1,1/8”-zintegrowane)
MOSTEK: Ritchey WCS OS (100mm)
KIERA: Ritchey WCS OS (580mm)
GRIPY: Ritchey WCS (Black)
ROGI: Ritchey WCS (90mm)

KOSZYKI: Cat Eye (żółte)
BIDONY: 2 x Isostar 0,65 l.
LICZNIK: VDO C3DS
PULSOMETR: Sigma Fit Watch
OśWIETLENIE: CatEye HL-EL 410, Sigma Micro R



Temat: podziekowania dla FoxŁódź


- brak jakiejkoliwiek reakcji na redukcje (czy to z 5-ki na 4-ke, czy
na 3-ke, czy z 3-ki na 2-ke itd.) - jedyna reakcja na redukcje to
chwilowe przydlawienie po wlaczeniu sprzegla, chwila (tak dluga, ze
ciezka do przeoczenia) przystosowania do "nowej" dla auta sytuacji, i
dalsza jazda z moca, jak na wczesniejszym biegu - dramat


O ile dobrze pamietam, to jest to silnik 1.0 (popraw mnie, jesli sie myle)
wiec nie oczekuj porzadnego kopa. Ale mgliscie pamietam, ze reagowal na
redukcje, wiec badzmy dobrej mysli :-)


- glosno jak w kosiarce - a rozrzad podobno jest wymieniony


ostrzegalem, ze bedzie glosny, szczegolnie przy wyzszych obrotach


- plywanie w koleinach (z samochodow, ktorymi jezdzilam zaden tak nie
plywal)


no moja corsa tez lubi sobie pofalowac na drogach polskich, jesli napotka
koleiny.


- bardzo kiepska przyczepnosc/stabilnosc


amortyzatory?


- "zrywna" linka gazu - szarpie jak cholera, a na poczatku ma tak z
3cm luzu (mam nadzieje, ze to wina linki, a nie "walorow" kosiarki)
- sprzeglo dzialajace tylko po wcisnieciu w podloge (mam nadzieje, ze
zwyczajnie jest zajezdzone i albo do regulacji - nie wiem, czy w tym
typie mozna - albo do wymiany)


mozna regulowac. Ja ustawilem sobie, by lapalo na 1/3 wysokosci.


To tak na poczatek :((((((


ladny mi poczatek :-)

Pozdrawiam





Temat: Amortyzatory
WITAM.
Wiem, że temat amortyzatory często się pojawia ale mam krótkie pytanko. Mam ściągnięty amortyzator z corsy. Z tego co widze jest od nowości tj. 14 lat przebieg 118tys bez żadnych wycieków. Czy on jeszcze może być sprawny ? Jak go sprawdzić?



Temat: amortyzatory
Czesc!
Zdecydowanie polecam Bilstein.


Muszę zmienić w Corsie amortyzatory. Jakie mam kupić Monroe czy jakieś inne?






Temat: amortyzatory


Muszę zmienić w Corsie amortyzatory. Jakie mam kupić Monroe czy jakieś
inne?


A moze KONI lub BILSTEIN ?
Napisz na priva dokladne dane samochodu, a ja przesle Ci oferte cenowa.





Temat: Amortyzatory do Corsy A 1.4i
Musze wymienic wszystkie cztery amortyzatory w swojej Corsiawie jakie mozna polecic???



Temat: amortyzatory
Muszę zmienić w Corsie amortyzatory. Jakie mam kupić Monroe czy jakieś inne?




Temat: Amortyzatory
amortyzatory NIE USTALAJA wysokosci samochodu na jezdnia. pisalem to juz wczesniej. w ic nie beda mieli sprezyn do corsy sport. moga ci sprzedac jakies obnizajace.



Temat: amorki gdzie w sieci tanio i pewnie
witam
gdzie w siecie moge nabyc amortyzatory do corsy B ,
dobre i w miare tanie, tak zeby normalnie jezdzic, takie jak fabryka dała.




Temat: amorki gdzie w sieci tanio i pewnie


gdzie w siecie moge nabyc amortyzatory do corsy B ,


www.akwimat.pl

kupowalem i polecam, szybka realizacja, niskie ceny.

Pozdrawiam





Temat: [CB] Stukanie w tylnym zawieszeniu - Wydech wali o belke
Czy ktos wie jakie byly montowane seryjnie amortyzatory do Corsy B 97 rok. Musze wymienic amorki szukam czegos podobnego



Temat: Ba

i tak Cię podziwiam Mistrzu bo ja jestem z siebie dumny, że potrafię zmienić koło
mechanika nigdy nie była moją mocną stroną

ja umiem jeszcze amortyzatory w Corsie wymienić



Temat: Ba

ja umiem jeszcze amortyzatory w Corsie wymienić
na egzaminie facet mówi do mnie "poka akumulator" a ja mu paluchem na bezpieczniki



Temat: Amory do Corsy
Witam,
Mam pytanie: czy amortyzatory na tył z Corsy A są takie same jak w Corsie B?
Mam B z 94 roku
Warto kupić gazówki Gabriela (tył)?

Dzięki za info i pozdrawiam
Bartek





Temat: amortyzatory DELPHI? Dobre?
Witam,
Czy ktos ma doswiadczenia z amortyzatorami firmy Delphi?
Chce zmienic amortyzatory z tylu w Corsie B i trafilem na olejowe Delphi za
120zl sztuka, zastanawiam sie czy to nie jakies badziewie w stylu Monroe?

pozdrowienia
PIT





Temat: Za niskie zawieszenie
[quote="grzesczy"]Witam ostatnio zmieniałem komplet amortyzatorów tył i przód corsa b

Witaj.
Jakie dałeś amortyzatory i ile Cię ta przyjemność kosztowała? Zadowolony jesteś?



Temat: Amortyzatory
witam wszystkich ! ponownie prosze o pomoc ! czy to prawda ze amorki z corsy c sport beda pasowac do mojej corsiny c 1.0 ? czy prawdą jest ze po zalozeniu takich amortyzatorów autko troche siądzie ? jezeli tak to gdzie szukac takich amorków ? pomóżcie !



Temat: Hamowanie i sciaga na lewo.
a jak ze sprawnoscia tylnych amortyzatorow ;) ???

u mnie w corsie bylo podobnie i skutkiem byl jeden bardziej zuzyty
amortyzator (ahhh te wybite pobocza polskich drog )





Temat: Amortyzatory "sachs"
witam
,mam pytanko, niedługo zamierzam zmienic amortyzatory,mam corse 95r, i z tego co czytałem to sa tam olejowe,chciałbym załozyc gazowe,czy podejda do corsy,gdzie wczesniej były olejowe,i jakie polecacie amorki,w rosadnej cenie, co powiecie na temat, delphi, deko??
pozdrawiam



Temat: prośba o radę w przypadku zawieszenia, pilne
sprezyny nie siadaja same z siebie. zmien najpierw amortyzatory, potem jesli bedzie cos nie tak - dokup sprezyny. podejrzewam jednak, ze problem zniknie. sprezyny z corsy sa bardzo miekkie i maja ogromny skok, potrzeba nieco sztywniejszego amortyzatora z gazem, zeby utrzymac je w ryzach.



Temat: Corsa B

1. Ile moze kosztowac wymiana amortyzatorow przednich w Corsie B ?

599 w ASO w ramach 'uslug blyskawicznych' i wbrew pozorom to stosunkowo
atrakcyjna cena

sq





Temat: jakie amortyzatory i za ile ???
Witam,
Chciałem się dowiedzieć jakie są Wasze typy co do amortyzatorów i z jakim
kosztem muszę się liczyć ?
Samochód Corsa 1,2 97 - już za bardzo rzuca.
Co sądzicie o założeniu odpowiedników from PL (Krosno?)?
Pozdrawiam
DK




Temat: Corsa B


1. Ile moze kosztowac wymiana amortyzatorow (przod) w Corsie B ?
2. Nie swieci wyswietlacz (czas, temp. itp),co moze byc przyczyna ?


nie wswieci w ogole? jak tak to pewnie zarowki padly i systarczy je wymienic




Temat: corsa i zawieszenie


od jakiegos czasu cos mi stuka w tylnim zawieszniu, sprawdzalen ma
kanale, suche amortyzatory, wszystko trzyma sie
ale skad te hałasy


Jaka corsa? A, B i C roznia sie jednak od siebie...

Pozdrawiam





Temat: pukanie w tyle samochodu...corsa B
ja mam podobny problem z corsa D tez cos puka z okolic prawego tylniego kola.probowalem juz wqszystkiego i nie wiem.mechanik podpowiedzial ze moze amortyzatory ale auto ma przejechane 20000.wydaje mi sie ze gdy jest mokro na drodze to jakby mniej pukalo.i co to moze byc?



Temat: spężyny tył
Witam
Ja takze mam pytanie w przyszłym tyg. zamierzam kupic amortyzatory na przód i tył, pytanie mam takie czy w corsie b 95r. 1.4 sa odboje na amortyzatorach z tyłu??



Temat: Sportowe zawieszenie
ja mam male pytanko:
znajomy w Corsie ma kompletnego kita Weitec'a. ostatnio zaopserwowal ze tylne amorki sa juz na wykonczeniu i chcialby je wymienic i pytanie na jakie czy trzeba zakupic amortyzatory tej samej marki czy mozna zmienic na inne dedykowane do nizszych zawieszen



Temat: . . . : : : Sprzedam : Kupię : Zamienię : : : . . .
SPRZEDAM : zawieszenie sportowe do OPLA CORSY B , pasuje tess do A
przód i tył ,sprezyny czerwone,amortyzatory gazowe KRW cosik takiego cena tylko 350zł - PILNIE ( rzuca na glebe na maxa )
tel.4834281 BARTEK



Temat: Coś skrzeczącego... Wydech
Witam.Czy ktoś wie co to może być,jak przy obciążonej Corsie,przy wjechaniu na jakąś nierówność,bądź dziure coś dziwnie trzeszczy z tyłu-taki metaliczny dźwięk,jakby coś tarło o coś. Wymieniłem sprężyny i amortyzatory i nie pomogło. Czy wiecie co to może być?



Temat: Sprzedam/Kupię/Zamienię
Do sprzedania!!!
Zawieszenie do Opla Corsy A, B, Tigry

Amortyzatory Blistein regulowane twardość, odbicie i dobicie
Sprężyny
Obniżenie chyba 60mm (nie sprawdzałem ale niskie i cholernie twarde )
Cena wywoławcza: 1600zł/kpl



Temat: Amortyzatory
czy do tigry pasuja amory od corsy b ? BARDZO PILNE prosze o szybka odp



Temat: Jego najni?sza wysoko?? Irokez 2"
Pewnie ograniczaj? (pisa?em w pierwszym po?cie) , ale ja niskouterenowiony jestem.
Spr??yny s? corsy i przy max wyci?gni?ciu amortyzatora wchodz? ?atwo pomi?dzy most i ram?.



Temat: Mocowanie Mcpersonów góra
Witam.
Potrzebuje mocwanie mcpersonow gore oraz dwa przednie amortyzatory.Jakies rady mile widziane.Corsa b 99 1.0 12V.Za wszystkie rady dzieki!



Temat: corsa i zawieszenie
witam
od jakiegos czasu cos mi stuka w tylnim zawieszniu, sprawdzalen ma kanale,
suche amortyzatory, wszystko trzyma sie
ale skad te hałasy




Temat: gdzie w trójmieście można kupić tanio części do Corsy B??
j.w.

bardzo proszę o pomoc, muszę kupić amortyzatory i nie chciałabym wydawać majatku na nie...

pozdrawiam serdecznie



Temat: jakie amortyzatory polecacie?
w rozsadnej cenie np. delphi, alko, fub(chyba tak sie to pisze). monroe,
kayaba napiszcie co myslicie o nich, oczywiscie po doswiadczeniach, chce cos
kupic ale nie chce wywalic za duzo kasy ,
moj zamochod: opel corsa B 98"
vladi




Temat: TRANSCARPATIA
Amortyzator - Marzocchi Corsa World Cup SL + hamulce Magura Marta
Nowe koła (Mavic Crossmax XL), łańcuch i kaseta (XT) oraz oponki (Schwalbe Nobby Nic 2.0) już czekają w domku na spotkanie z amorem



Temat: Kupie - Sprzedam
sprzedam samochod OPEL CORSA B rok produkcji 1995 przebieg:108tys. pierwszy wlasciciel, niepalacy, samochod garazowany, bezwypadkowy, samochod jest charakterystyczny i dosc atrakcyjny, wsadzilem w niego cale serce, moja inwencje tworcza oraz olbrzymia kupe pieniedzy





wyposazenie:

SILNIK:
- Stożkowy filtr powietrza [JOM],
- dolot zminego powietrza,
- planowana głowica,
- sportowy wałek rozrządu,
- zawory dolotowe z SEATA IBIZY 1.5,
- zawory wydechowe z Opla Astry 1.6,
- zmienione oprogramowanie,
- większa przepustnica OPEL ASTRA 1.6,
- przelotowy uklad wydechowy,
- brak katalizatora,
- tłumik końcowy [M-TECH] 100mm

ZAWIESZENIE:
Przód: sprężyny [VENTURA] -40/mm, amortyzatory gazowe [KAYABA]
Tył: sprężyny [VENTURA] -40/mm, amortyzatory gazowe [KAYABA]
HAMULCE: Przód: klocki [FERODO], tarcze [EBC]
Tył: bębnowe [bęben 200mm - standard]

KOŁA:
Obręcze: felgi [RONAL] 14"
Opony: 185/55R14

STYL:
- spoiler GSi,
- przyciemnione szyby,
- nakładki na tylne lampy,
- przednie lampy z czarnym środkeim,
- grill,
- lusterka m3 look z migaczami

WNĘTRZE:
- białe tarcze zegarow,
- sportowa kierownica [SIMONI RACING],
- naba [OMP],
- nakładki na pedały [OMP],
- alu gałka zmiany biegów [SIMONI RACING],
- fotele kubelkowe [BiMARCO]

AUDIO: - radioodtwarzacz mp3 [JVC] kd/lhr/7,
- 2 glosniki średniotonowe[JBL],
- 2 wysokotonowe [BLAUPUNKT],
- głosniki [JBL] 3 drozne 210W,
- tuba [MAGNAT] schumacher edition 480W,
- wzmacniacz 400w

CENA SAMOCHODU W TEJ KONFIGURACJI TO: 19000PLN do uzgod.

lub w innej konfiguracji:
ZAWIESZENIE: amortyzatory gazowe [KAYABA]

HAMULCE:
Przód: klocki [FERODO], tarcze [EBC]

KOŁA:
Obręcze: felgi [RONAL] 14"
Opony: 185/55R14

STYL:
- spoiler GSi,
- przyciemnione szyby,
- nakładki na tylne lampy,
- grill,

CENA:13500PLN

kontakt:
u2bono@o2.pl
tel:888118128 Maciek
gg:5014085



Temat: spężyny tył
Panowie tak naprawdę każdy element układu ma wpływ na charakterystykę zawieszenia: sprężyny, amortyzatory, ciśnienie w oponach, sama opona (sztywność boczku), gumy w zawieszeniu (zwykłe, wzmacniane, poliuretan). Oczywiście każdy z tych elementów wpływa na zawieszenie w jakimś stopniu, ale usztywnić furę można zarówno amortyzatorem jak i sprężyną - to też zależy od tego co chcemy osiągnąć.
Twardsze amory utwardzą samochód na nierównościach i spowodują lepsze wybieranie nierówności. Twardsze sprężyny zwiększą prześwit statyczny PRZY OBCIĄŻENIU samochodu oraz zmniejszą przechył nadwozia w zakręcie (i przy okazji róznież utwardzą troszkę furę na nierównościach). I teraz pytanie o jakiej "twardości" mówimy?
Tak naprawdę, żeby uzyskać dobre efekty trzeba zmienić to i to, a charakterystyki powinny być do siebie dopasowane.
!markos:
W Corsie montowano różne sprężyny w zależności o wersji, rocznika i nie wiem czego tam jeszcze. Twardość sprężyny oznaczona jest kolorową kropką na spręzynie - zabij mnie a nie powiem ci co oznacza jaki kolor bo w to nie wnikałem - wiem tylko że tak było. I nie można powiedzieć, że "za dupowóz odpowiadają amory" - tak jak napisałem wyżej - za dupowóz odpowiada wszystko, a to w jakim stopniu i "na którą sztywność" to już zależy od zastosowanych elementów.
Moja Corsa już od mniej więcej 90tys km ma za miękkie sprężyny i bałwan jestem stoi za nisko - nigdy nic ciężkiego nie było przewożone i jestem pierwszym właścicielem. Niestety z wymianą jest problem, bo nikt nie ma zamienników do wersji 5dr a w 3dr sprężyny są krótsze o 23mm
Zostaje mi tylko ASO, ale jak usłyszałem cenę, tak jeżdżę aż będę MUSIAŁ wymienić (narazie tylko chcę ).
Jeżeli chodzi o amortyzatory - oczywiście, że amortyzator pełni również rolę tłumika dobicia. Tylko czy sprawdziłeś kiedyś jak to działa w rzeczywistości? Polecam zrobić sobie taki test któregoś dnia jak będziesz miał sprawny amortyzator w ręce: uderz i zobacz czy się ugnie, a następnie wciśnij tłoczysko powoli i płynnie. Sprawdź czy będzie różnica w sposobie działania amorka...
Tak na koniec: !markos mądralo to, że przerobiłeś parę kompletów zawieszenia naprawdę nie oznacza, że wiesz o nim wszystko, a ton w którym "pouczasz" komara naprawdę nie jest najlepszy...

komar:
To teraz mi odpowiedz o co ci chodzi? Patrząc na początek mojej wypowiedzi powiedz co chcesz uzyskać, co ci się obecnie nie podoba? Czy samochód stoi za nisko? Czy za bardzo gnie się w zakrętach? Czy może buja się na nierównościach?



Temat: Sprężyny i nie tylko do corsy


Z przodu amory sachs adv, z tylu kayaba, a spręzyny od nowosci nie


Amortyzatory gazowe?


ruszane, poza tym brakuje mi sztywnosci (doslownie podsakuje gora-
dol) w zakretach i jakiegos takiego pewnego prowadzenia i think, wiec
chyba najwyzszy czas sie nimi zajac, choc zupelnie nie wiem co i
jak(np. sprezyny KF[chyba] przod 130 szt. tyl 170 w jakims sklepie na
Jagielonskiej o ktorym ktos tu pisal).


Moze KW? Strasnie drogo (jesli to jakies zwykle), do mojej Corsy A komplet
Supersportow -45/-35 kosztowal 550zl AFAIR. Do tego komplet gazowych
amortyzatorow ALKO i  autko ladnie smiga na winklach ;-) Acha takiego
obnizenia nie musisz sie wcale bac, ja nigdzie jeszcze podczas jazdy w
miescie badz na trasie nie przytarlem.


Oponki to 185/60/r14
(bridgestoone potenza re86) ale beda o takie same o profilu 55 (btw.
opony to tez dobry dylemat [bf goodrich profiler g?,dunlop sport sp
01? a moze michelin pilot exalto-troche drogie]). Corsa wersja 1.4 8v.
Wszelkie uwagi na dowolny tematy z eksplatacji tego malenstwa bardzo
by sie przydaly, a glownie jakies ulepszenia wszelkiego rodzaju.(np.
wymiana bebnow na tarcze albo tarcz na jakies tarcze went i nacinane,
ale cena za zacisk... Z gory dzieki


Moze popytaj w Corsa Tuning Masters Club, nie pamietam adresu strony www ale
maja tam chyba jakies forum.


PS:Troche duzo watkow codzienie przychodzi
PS2:Przydal by sie jakis odzielny topic do pisania opinia o aucie
ktore sie ma badz zna(taka mala baza danych opini o roznych modelach)


www.autocentrum.pl tam sa opinie o autach, a pozatym to archiwum grupy
groups.google.com





Temat: corsa, fiesta, punto, felicja - ?


Witajcie

Moi rodzice planują kupić małe autko, wybierają między takimi typami jak:
corsa, fiesta, punto, felicja
rocznik 97-98
Nie znam sie na tym więc uderzam do fachowców
Co byście polecili i dlaczego
Mi osobiście podoba się najbardziej corsa

Pozdrowionka i udanego 13-stego

Arczi


Napewno jest cos w stwierdzeniu, ze kazdy swoje chwali... tak wiec i ja
napisze swoje trzy grosze.
Jezdze corsa B '98r. silniczek bez rewelacji - 1.0 , ale przynajmniej 12v i
to mu troszke dynamiczki na wyzszych obrotach dodaje :) , ale jezdzi sie
przyjemnie zarowno po miescie jak i na trasie. Spalanie w zimie w miescie
zamyka sie w 7l (a moj styl jazdy do spacerowych nienalezy). Na w srodku
lata w dniu spokojnej jazdy moze nas naromiast spotkac mila niespodzianka:
spalanie w granicach 4-4.5 l . Autko w srodku i na zewnatrz bardzo
estetyczne. Deska rozdzielca czytelna, siedzenia dosc wygodne. Autko sie
prowadzi bardzo przyjemnie, zadko bywa podsterowne.
A teraz o usterkach, ktore przez przebieg przeszlo 100 tys km autko
spotkaly:
-ok. 40kkm - EGR - tzw. zawor recyrkulacji spalin (wymiana ok. 800 PLN)
-ok. 70kkm - przeplywomierz (wymiana na nowy zamiennik ok. 500 PLN)
-ok. 80kkm - wymiana amortyzatorow (ale to juz normalne zuzycie
eksploatacyjne... przy naszych polskich anwierzchniach ;))
-obecnie pojawily sie luzy na lozyskach tylnych kol (coz.... za sniezniego
szalenstwa ;) , ale jeszcze troszke pojezdzi zanim nastapi wymiana.
Do pewnych niedogodnosci moglbym zaliczyc jeszcze dzwiek silnika na biegu
jalowym (przypomina maly traktorek) , ale to wkoncu 3 cylindrowa jednostka.
Corse z czystym sumieniem polecam, ale mysle, ze warto znalezc model z
silnikiem 1.2 16v (w '98 juz chyba takie produkowano).
Pozdrawiam





Temat: Corsa-to brzmi dumnie!

Tez mam Corse, moja jest modelem 3-drzwiowym i ma tylko 45KM. Pierwszym
samochodem, ktory sobie sprawilem byl Ford Taunus, bryka zatem spora,
zarowno w srodku, jak i na zewnatrz. Mam wiec mozliwosc porownania z
duzym samochodem:


pytania :
1. Czy w swej klasie nie za mało miejsca - przede wszystkim tył.


tylna kanapa - za waska (ale to taka wielkosc samochodu), zas bagaznik
owszem krotki, ale gleboki.

2. Czy silnik nie ma za słabych parametrów jak na te czasy (por. fiat
punto).


silnik 1.2 (45KM) zdecydowanie tak, ale 1.4 (60KM) raczej nie. Jest to
przeciez samochod maly, glownie miejski.
Do wyjazdow poza miasto wersja 1.2 absolutnie sie nie nadaje. Jezdzilem
wersja 60KM i wydaje sie byc odpowiednio mocna (chyba, ze wieziemy 4
osoby)

3. Czy nie za ciężki jak na takie małe auto (spalanie).


faktycznie sporo pali, tu przewaza wersja 45KM, ktora w jezdzie
miejskiej osiaga latem ok. 6.5 litra, zas zima na krotkich dystansach
(do 6km z zimnego silnika) nie przekracza 8l. Z informacji znajomych
wynika, ze 60KM pali ok litra wiecej

4. Czy nie przereklamowany !?


Corsa nie, Astra tak. Kupilem Opla tylko dlatego, ze zostalem pozbawiony
fabrycznie nowego poldka, zas ople nie sa zbyt popularne wsrod
zlodzieji, a samochod potrzebny jest mi do pracy.

Jednak mam kilka uwag do Corsy (dotyczy wersji 45KM, na oponach 145/80):

1. zbyt miekkie tylna amortyzatory (na poprzecznych nierownosciach
pasazerowie tylnej kanapy obijaja sie o dach)
2. glosne wybieranie nierownosci przez przednie zawieszenie
3. powolne spadanie obrotow silnika do poziomu biegu jawowego (dochodzi
nawet do 2 sekund po zdjeciu nogi "z gazu")
4. powolna reakcja silnika na "dodanie gazu"
5. miekka przednia szyba (laminat), choc pozostale sa hartowane

Byc moze jako posiadacz Corsy mam nieco wypaczony punkt widzenia, tym
bardziej, ze jezdzilem tez demoludami, o komforcie ktorych nic nie
wspomne.

DAniel Pichor





Temat: Fatalna Corsa - czy tylko ja tak mam ??
Wróciłem z urlopu, kontynuuję temat.
W ciagu roku i 2 miesięcy użytkowania mojej Corsy wymieniłem lub naprawiłem:

Wkładka filtru powietrza = 25,50 zł
Filtr paliwa = 33,20 zł
Tłumik środkowy + końcowy = 280,00 zł
Świece zapłonowe Bosch = 48,00 zł
Pióra wycieraczek = 11,90 zł
Filt przeciwpyłkowy = 40,00 zł
Naprawa tylnego zawieszenia = 80,00 zł
Rozrząd = 310,00 zł
Pasek klinowy = 50,00 zł
Łożysko tylnego koła = 120,00 zł
Akumulator = 128,00 zł
Amortyzatory przód = 350,00 zł
Wkładka filtru powietrza = 24,00 zł
Dwukrotne czyszczenie zaworu EGR, w końcu zaślepienie go
Klocki, szczęki i cylinderek hamulcowy + linka ręcznego = 300,00 zł
Nowy olej, uszczelka miski olejowej i uszczelka pod pokrywą zaworów = 165,00 zł

Do zrobienia pozostało mi jeszcze :

Wymiana amortyzatorów - tył
Wymiana filtra odpowietrzania baku (odbija przy tankowaniu)
Naprawa trzeszczącego mechanizmu opuszczania szyby w drzwiach kierowcy (trzeszczy przy otwartej szybie)
Trzeszczenie kierownicy na wybojach (chyba luz na maglownicy)
Wymiana sprzęgła (stukanie przy wysprzęglaniu i "burczenie" po puszczeniu pedału na luzie)
Namierzenie i likwidacja "świerszcza" w tylnym zawieszeniu (może to zużyte amorki ??)

No to chyba jest dość sporo jak na 1 rok eksploatacji, pocieszam się jednak że takie rzeczy jak rozrząd czy sprzęgło po wymianie posłuży mi bardzo długo, a ta (prawie) cała reszta to normalne eksploatacyjne zużycie. No ale spalanie na poziomie 5L w trasie i 7.5-8L w mieście to dla mnie duży plus i chyba tylko dlatego cały czas staram się polubić moje auto. Żeby tylko tak jeszcze nie trzeszczało w środku ... :cry:



Temat: [CB] Problem przy wymianie amorów z przodu
Sprawa wygląda tak.
Postanowiłem wymienić u siebie amory z przodu, bo te które mam już dosyć mocno bujają. Ponieważ auto przyjechało z niemiec z obniżonym o 35 mm zawieszeniem /sprężyny firmy G&M/ postanowiłem dać jakieś amory o skróconym skoku co by to lepiej współpracowało. Poprzedni właściciel auta założył jakieś seryjne amory firmy delphi, ale nie jest to specjalnie dobry produkt no i dosyć szybko padł, a poza tym napewno nie były przystosowane do obniżonego zawieszenia.
Ja zdecydowałem się na Cupline'a - wiem że niektórzy zaraz powiedzą że to shit, ale na bilsteina ani koni aktualnie mnie nie stać, a chciałem jakiś amortyzator który przynajmniej wg producenta jest przystosowany do pracy z niższymi sprężynami.
Amorki kupiłem i wczoraj zabrałem się za przekładkę no i tu mały, a właściwie duży problem. Po zdjęciu seryjnego amora okazało się, że jest on o ok 7-8 cm dłuższy od tych Cupline'ów - mówię o całkowitej długości z wysuniętym na maksa tłoczyskiem. W związku z tym po ściągnięciu na maksa ściągaczem sprężyny nie mogę od góry załapać nakrętką całego tego górnego mocowania z gumami. Tym samym nie mogę złożyć całego mcpersona do kupy. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale te moje sprężyny są progresywne tzn 3 górne zwoje są bardzo blisko siebie, praktycznie prawie się dotykają, a dopiero reszta zwojów jest w większych odstępach dlatego nie mogę założyć ściągacza na te górne zwoje, bo gdybym to zrobił to nawet gdyby jakimś cudem udało by mi się załapać tą nakrętkę z góry to potem poprostu nie wyjmę ściągacza z pomiędzy tych górnych zwojów, bo będą one ściśnięte. Poza tym wydaje mi się, że nawet gdyby udało się to wszystko jakoś zmontować to cały mcperson zmontowany na cupline'nie będzie poprostu o te 7-8 cm krótszy niż ten zmontowany na seryjnym amortyzatorze, w związku z tym całe auto pójdzie 7-8 cm na glebę, no a tego bym nie chciał bo się nie da poprostu tak jeździć po naszych drogach.
Czy ktoś z was miał podobne problemy przy montażu amorów cupline'a ? Firma od której je kupiłem upiera się, że amory są dobrze dobrane do auta, wiec w czym tkwi problem ? Czy te amory rzeczywiscie są krótsze od seryjnych ? W opisie amorów nie było żadnej wzmianki o tym że są krótsze od zwykłych, bo przecież to że amortyzator ma "krótszy skok" - nie oznacza że cały jest krótszy. Ma inne parametry pracy ale długość powinien mieć taką samą ??? Poza tym gdyby przyjąć że rzeczywiście amor ma być krótszy to powinno to być 2,5 cm /25 mm/ - o tyle ma "krótszy skok" wg producenta, a nie 7-8 cm ?
Może spece od zawiechy w corsie niech się w tym temacie wypowiedzą ? Będę wdzięczny za każdą sugestię.

przeczytaj regulamin
tytul juz poprawiłem
Jaca



Temat: CC 700 i Sporting


Czytalem test w Auto Moto Sport : test Punto, Polo, Corsa, Fiesta i
Micra. Z wyjatkiem Micry w kazdym samochodzie cos tam wyszlo (w Corsie
np. ulamala sie klamka). W kazdym samochodzie w wyjatkiem moze Merca cos
musi wyjsc. Tylko sie utarlo, ze Fiat jest do d... i nic nie jest w
stanie tego zmienic. Dla mnie Fiaty sa stosunkowo tanie w porownaniu z
innymi, zachodnimi samochodami, a oferuja swietny serwis (jest w czym
wybrac), eksploatacja tania, czesci niedrogie.

Pozdrawiam, Krzysiek Nieszporek


1. Po prostu miales szczescie trafic na przyzwoity egzemplarz, a to o
niczym nie
swiadczy.
2. Gdzie widziales swietny serwis Fiata?
Bo w Warszawie serwisy dziela sie na złe i jeszcze gorsze.

Doswiadczenia: 1,5 roczne UNO  (z czego ok. 2 miesiecy w serwisach),
przejechane 30 tys.km : wymieniona skrzynia biegów - w tej chwili cieknie -
Pan
Mechanik: "Ja bym na Pana miejscu nie ruszal tej skrzyni, bo tylko bedzie
gorzej" !!
wymienione lewe przednie zawieszenie - tylko wahacz zostal stary, a
amortyzator
2 razy wymieniali (wszystko na gwarancji), klosz tylnej lewej lampy
zatrzaskuje się
po podłozeniu kawalka gumy pod lampe - zle jest zespawane nadwozie i lampa
sie
ugina przy próbie zalozenia klosza, urwany wspornik pod lewarkiem zmiany
biegów
(niestety juz po gwarancji) na szczescie mi to pospawali, bo nowego
wspornika nie
ma w Bielsku (ciekawe skąd biora do zlozenia samochodu?), a z Wloch juz
"idzie"
drugi miesiac!!!

Do tego mozna dodac przejscia kumpla z takim samym UNO (m.in. wymiana
 skrzyni na gwarancji - po kilku naprawach) i CC w firmie (nie bede
wymienial usterek)

Czy to jest "utarta opinia"?????

Nie bede pisal o "taniej eksploatacji" (w zimie w miescie 12l/100 km
:-(((), bo
ktos sie obruszy ,ze silnik 1.4i w UNO to stary rupiec, ale po przeróbkach
dalej
wsadzają go do nowych aut.

NIGDY WIECEJ FIATA!





Temat: opel corsa A 1,2 - czy warto?


Witam,

Czy warto kupic Opla Corse A, 1991, 1,2 silniczek, przebieg 160tys,
sprowadzony swiezo z niemiec. Wyglada dosyc dobrze, bierze go troche rdza,
ale to chyba normalne w 13 letnim autku. Po oplaceniu wyjdzie 2200 okolo.
Czy taki przebieg dla tego silnika jest juz naprawde duzy czy jeszcze
troszke pojezdzi? Co najczesciej pada w tym autku? Jakie ma orientacyjne
spalanie? Googlowalem, ale nie moglem zbytnio duzo znalezc na temat corsy A.


Moja Pani jeździ takim ('92) od ponad roku. Prawie takim, bo ma silniczek 1.6 i 100 kucyków :) I troszkę inne zawieszenie, hamulce, siedzenia, rozpory, zegary, kierownicę i kilka innych drobiazgów. Krótko mówiąc GSI. Autko było kupione w stanie idealnym, wypieszczony do granic możliwości przez poprzedniego właściciela - naszego znajomego. Na początku trochę kręciłem nosem na ten sportowy styl, bo co prawda lubię mieć dużo pod nogą, ale amortyzatory i sprężyny zachowujące się jak drewniane kołki, nie miały litości dla kręgosłupa. Ale ona się uparła, że ma być ten i już. Cóż, faktycznie jest bardzo ładny. Obecnie samochodzik ma około 180 kkm, jeździ codziennie i nie wykazuje śladów zużycia. Nie znika olej, zawieszenie i hamulce ok. Na okresowym przeglądzie, który miał 2 tyg. temu okazało się jedynie, że troszkę zaczyna się robić luźno na sworzniu wachacza. Trzeba będzie zrobić, ale przegląd przeszedł. Jedynie grzechocze elementami wykończenia wnętrza, ale to chyba normalne w tej wersji :) Troszkę rdzy pojawiło się na dole drzwi - 2-3 kropki, które ledwo widać. Napewno ma tu znaczenie pielęgnowanie go przez poprzedniego właściciela, bo inne moje ople wcześniej rdzewiały, ale przebieg ma taki, jaki ma i nie widać, żeby miał się rozpaść. Silnik napędza to autko bez najmniejszego wysiłku, co jest jego dodatkowym atutem w długowieczności. Jazda jest baaardzo przyjemna i niewielu mi spod świateł uciekło, gdy nim jechałem ;)

Pozdrawiam





Temat: Szukam info o Corsie A 92-93 1.2i


Poszukuję wszelkich informacji o w/w samochodzie. Zamierzam kupić takie
autko i potrzebuję ich w miarę jak najszybciej.

Z góry dzięki.
ANT


Tak sie sklada, ze wlasnie jezdze Corsa A 93 1.2i.
Przesiadlem sie 4 lata temu z duzego fiata, wiec bylem happy ;) Teraz tez
jestem zadowolony - wlasnie drugi rok z rzedu zrobilem sobie wypad do
Chorwacji bez zadnych problemow (max 19 godzin jazdy z przerwa na obiad i
siusiu).
Moje autko ma jednak plusy i minusy.
Zalety:
- latwe parkowanie (banal)
- malo pali (srednio 6l. w trasie nawet 5,07l przy max 120 km/h)
- przy 2 osobach z bagazem spokojna jazda z pr. podrozna ok. 120 km/h
Wady:
- przy wiekszym obciazeniu traci na przyspieszeniu (tylko 45 KM)
- sporo "duperelnych" usterek uprzykszajacych zycie
   w ciagu 4 lat:
    - kilka razy zestawialem biegi (nie wchodzila 1-ka i 2-ka - podobno
typowe dla tego modelu)
    - wymienialem wlacznik wycieraczek
    - wymienialem wlacznik swiatel awaryjnych
    - wymienialem uklad zaplonowy (jak robilo sie wilgotno nie chciala
zapalac)
    - ze dwa razy przepalily sie jakies zaroweczki na tablicy (pare razy
swiatel glownych)
    - musialem w tym roku wymienic tarcze ham. i tylne amortyzatory (po ok.
90 tys.)
    - pojawiaja sie slady korozji wewnatrz drzwi (na razie wystarcza
zamalowywanie...)

Generalnie jednak jezdzi i nawet da sie lubic. Jedyne czego nie lubie to
wizyt na stacjach. W W-wie najblizej mnie sa 2 ASO: Zoliboz i Abexim - po
wizycie w jednej wkurzam sie na nia i nastepnym razem jade do drugiej :(
Obsluga taka sobie (Abexim raz "nie zauwazyl" po 2 wizytach peknietej
opony) a kase kroja rowno. BTW, moze ktos zna dobre i niedrogie stacje
obslugujace opla?

Pozdrawiam,
Matt





Temat: POŻEGNANIE Z TEMPRĄ
Jak widze coraz więcej osób "docenia" Fiata. No ale jak niektórzy powiedzą jest to pewnie czepianie się. Ja niestety swojego Tipo pozbyć sie na razie nie mogę, bo mam inne wydatki, ale jak tylko wszystko pospłacam to sprzedam go jak najszybciej można. Będzie to z pewnością moja pierwsza i ostatnia przygoda z produktami spod znaku Fiat...
Kolejnym autem będzie Opel Vectra, bo mam porównanie do jazdy oraz użytkowania podobnej wiekowo Vectry do mojego Tipo ( z tym że w odróżnieniu od Tipo Vectra ma 200.000km i była mocno wyeksploatowana). No niestety Tipo jest tylko namiastką dobrej jakości i nic, poza pakownym wnętrzem oraz zabezpieczeniem antykorozyjnym nie jest warte funta kłaków. Ani tandetne zawieszenie nadające się do wymiany po 60.000km, ani tandetna elektryka która po każdej zimie szwankuje, ani skrzynia biegów która ma skok drążka jak w Żuku i chodzi ciężko jak w Starze i psuje się w co trzecim aucie (kto uważa że skrzynia jest ok niech sie przejedzie VW, BMW, Oplem czy innym podobnym i poczyta ilu osobom zgrzyta II bieg), ani silniki mające za mało mocy i ogromne spalanie oraz konsumpcję oleju na poziomie STARA (tylko do Tipo wlewa się 1l oleju na 1.000km - ani 14 letnia Corsa, ani 8 letni Maluch, 10 letnia Vectra nie biorą oleju jak wszystkie Tipa moich znajomoych).
Nie wspomnę o innych czynnościach jak np tym że wymiana paska rozrządu to raczej sztuka i ja boję się za to brać (w Oplu wymieniam sam we wszystkich 8V- są tylko 3 koła plus samonapinacz którego nie trzeba ustawiać!), że aby skontrolować poduszkę amortyzatora trzeba odkręcić kolumnę zawieszenia ( w cywilizowanych autach guma jest widoczna od komory silnika i jakoś nie trzeba jej wymieniać co 50.000 bo wali jak głupia). Albo np to że paski w Tipo 1.6 są tak ogromnie jak w innych markach 2.0.
Co by tu jeszcze? Fiat jest dobry tylko jeśli ktoś nie ma kasy na droższe, lepsze auto i jeśli stać Was na VW, Mercedesa, Opla czy inne to nie próbujcie oszczędzać, bo będziecie żałowali. Ja mam Tipo i zgadzam sie z przedmówcami. Nigdy więcej Fiata!
Jak na ironię CI których znam i mają Tipo potwierdzają tą opinię...



Temat: Zmienilem sprezyny na Supersporty :-)))
Troszke nie trafiona pora na modyfikacje ale trudno. Zalozylem sobie wczoraj
komplet sprezyn w/w firmy do mojej Corsy. Obnizenie 45/35 mm przod/tyl.
Jakis czas wczesniej zalozylem komplet gazowych amortyzatorow ALKO, jednak
to wiele nie dalo.

Po odbiorze auta z warsztatu natychmiast postanowilem przetestowac trakcje
na odpowiednio kretej drodze. Jezdzilem nia wczesniej dziesiatki razy, wiec
znana mi jest na pamiec. Pierwszych kilka zakretow ostroznie coby wyczuc
auto. Potem sie rozkrecilem, przejezdzalem kolejne zakrety z taka predkoscia
o jakiej mi sie nie snilo ( tym samochodem oczywiscie).   Zauwazylem
radykalna zmiane w prowadzeniu sie samochodu. Wspaniale trzyma sie drogi,
prawie wogole nie przechyla w zakretach. Teraz gozej z fotelami, nie maja
podparcia bocznego wskutek czego mozna spasc na podloge ;-))). Jednym slowem
zagrozenie "dachem" jest znikome.  Niestety gdy przecholuje sie z predkoscia
jest okropnie podsterowny. Przypuszczam ze to wina wyzszego tylu. Gdy zdejme
noge z gazu natychmiastowo wraca na poprzedni tor jazdy. Na dziurach gdzie
wczesniej przejezdzalem bezstresowo da sie slyszec odglos udezen felg o
asfalt :-/. Zwiekszylem cisnienie w oponach i troszke to pomoglo, ale i tak
musze uwarzac.

Komfort: jak powszechnie wiadomo "sportawe" sprezyny obnizaja komfort
aczkolwiek ja tego tak znacznie nie zauwazylem (w tym samochodzie
jakikolwiek komfort? ;-))) ). Zreszta jestem mlody, jak sie zestarzeje to
moze zatesknie za jakas mieciutka limuzna ;-))).

Wyglad tez sie troszke poprawil, teraz te 13" nie wygladaja jak rowerowki
;-))) i ladnie wypelniaja przestrzen nadkola. Z wsiadaniem i wysiadaniem tez
jest troszke inaczej, juz zdazylo mi sie pare razy udezyc glowa w rog dachu.
Podobnie z wsiadaniem i wysiadaniem w miejscach gdy nie da rady szezej drzwi
otworzyc, trzeba troszke zdolnosci akrobatycznych ;-))).

Podsumowujac IMO korzysci plynace z zalozenia tego wynalazku sa wieksze niz
pewne utrudnienia.





Temat: Maluch
 | polemika nizej, teraz anegdotka <<<



Skala siły skurczy - zaslyszane na sali porodowej.

1 o jejciu, o jejciu, o mamciu,
2 o jejciu, o mamciu, o mamciu, o matko,
3 o mamciu, o matko, o matko, o Matko Boska,
4 o matko, o Matko Boska, o Matko Boska, o Jezusie,
5 o Matko Boska, o Jezusie, o Jeziusiczku, o Wszyscy Swieci,
6 o rzesz qrwa jak to boli!



.
      Alez ci dumni posiadacze Maluchow i Polonezow krzycza,
za kazdym razem slysze to samo:
1   sam sobie wszystko przy nim zrobie;
2   czesci sa tanie!!!

Pewnie, ze to prawda ale co z tego !!!
Ja przy swojej 6 letnie Astrze nic nie potrafie zrobic, a czesci so
zajeb..... drogie.
I dalej sie powtorze - co z tego!!!
Przez te 6 lat poza wymiana oleju, klockow hamulcowych itp. (ktore i tak
robie w serwisie, nie koniecznie Opla) jedyna powazna naprawa byla zmiana
paska rozrzadu i wymiana zamka w bagazniku.
Poprzednie auta???
Prosze bardzo:
8 letni Escort - uzywany 1 rok - od 180 tyskm do 240 tyskm,
akumulator
amortyzatory
10 letnia Corsa - uzytkowana 3 lata - od 114 tyskm do 270 tyskm
alternator,
akumulator,
tlumik,
przeguby (półośki),
lancuszek rozrzadu.

Przelicz sobie dumny posiadaczu Malucha wszystkie swoje naprawy (nie
zapomnij doliczyc swojego czasu - najgorzej platna robota obecnie ok.2,5
zł/h) a zobaczymy czy zeczywiscie ci sie oplacalo?
A jesli chodzi o koszty paliwa:
mam silnik 1,7D i spala mi ok 5 litrow/100km; liczac po 1,4 zl/litr to chyba
mniej niz pozera Maluch, nieprawdaż???

Niestety nie wszystkie inwestycje, choc oplacalne, jestesmy w stanie
zapoczatkowac z przyczyny braku srodkow na wstepie.
Rozumiem to doskonale z wlasnego doswiadczenia, i taki argument do mnie
przemawia, ale to ze: "sam sobie wszystko zrobie..." proponuje miedzy bajki
wlozyc.

Pozdrawiam, DareN





Temat: Coupe by Osecik
Kilka razy już się przymierzałem do opisania swojej historii, i jakoś nie wyszło.
Więc najwyższa pora to zrobić.

Moja przygoda rozpoczęła sie w lutym 2007 r. kiedy to nabyłem moje 16VT z 95r.
Kupiłem je od chłopaka który rok wczesniej ściągnął auto z Włoch.
Coupeta w czasie kupna miała:
-obecne alu 16" Alessio
-sprężyny H&R
-przednie tarcze nawiercane ( do tej pory nie wiem jaka firma )
-klocki hamulcowe Ferodo ( z przodu)
-progi LE
-no i skromny spoiler na klapie

Na początek wymieniłem oleje itd. i cieszyłem się z jazdy tak niezwykłym i wspaniałym autem
Ale... jak to bywa z fc wszystko do czasu
Pierwsze co padło to sprzęgło
Zapiąłem nowe i zrobiłem na nim ok 2km Pękł pierścień w docisku (błąd przy montażu) i nawrotka do mechanika.
Od tamtej pory śmigam na starym docisku.
Nowy docisk naprawiłem i dokupiłem tylko nową tarczę do kompletu, więc nowy komplet czeka na gorsze dni

Z czasem przyszły kolejne przeboje z mechanikami, garażowe naprawy i mody niekoniecznie w podanej kolejności:
-klima
-blow-off (w moim przypadku Cosmo 2)
-zegar doładowania (Auto Meter)
-termostat
-ksenony moje nieszczęsne (z którymi do tej pory walcze i nadal ich nie mam )
-świece ( NGK )
-siłowniki maski
-amortyzatory tylne ( Kayaba )
-kolanko olejowe (wylot z turbo)
-cieknący oring na półosi
-olej Valvo 10W-60
-wahacze i końcówki drążków
-podnośnik szyby
-jako że ori chip oszalał to zapiąłem EVO-Cars
-walbro 255
i pewnie jeszcze sporo innych rzeczy o których juz nawet nie pamiętam.

A ostatnio przyszła pora na nowy lakier
Z zewnątrz doszły dokładki przedniego zderzaka od LE i wymieniona klapa bagażnika,
bo stara odleciała ze spoilerem
Obecny lakier pochodzi z palety Ferrari - Rosso Corsa



Temat: Renault Clio VAN - opinie


Interesują mnie opinie na temat Clio VAN z silnikiem 1.2
Rozważam właśnie zakup takowego z rocznika 2000.


Czesc,

Jezdze takim wlasnie z 2003 roku. Po 1 jak na 1,2 (de facto 1149 ccm) to
jest dosc zwawy ;-)
Po 2 wygodny (mialem alternatywe: sc, panda i clio).

Jezeli chodzi o uzytkowanie to auto mam wyposazone w LPG sekwencja.
Zakladany przez serwis w nowym aucie. Przez 30 kkm nie potrafili
zdiagnozowac usterki. Okazalo sie ze strzelona byla listwa wtrysku (chodzi
pod koniec jak dci <lol). Do tego, albo mam pecha albo ten typ tak ma...
bierze olej. Mam auto od nowosci, zrobione 50 000 km styl jazdy ekspensywny,
ale glownie trasy. Srednio spali 1 litro oleju 0w30 na 8000 km.

Klocki hamulcowe wymienione po 30 kkm. Z pozostalych tematow
eksploatacyjnych a waznych to po 40 kkm wymiana lewego wahacza, za kilka dni
po 50 000 wymiana prawego.

Jako, ze jestem wlasnie po przegladzie rejestracyjnym to mam juz tez wiedze
na temat zywotnosci amortyzatorow i w ogole niezalezna od ASO opinie
techniczna. Amory powinny juz byc wymienione. Przed ok 60% tyl 50%.

Poza tym jak to w renowkach... trzeszczy wszystko i psuja sie bzdety. Padl w
3 tygodnie po odbiorze auta podnosnik prawej szyby i stanela w poprzek
(wylamal sie ktorys zaczep).

Spalanie autka na LPG to srednio w zaleznosci jak ciezka mam stope <lol
wynosi srednio od 7,3 do 9l / 100 km.

Wg dealera mialo byc srednio 6 ale nawet jezdzac baaaardzo delikatnie nie
udalo mi sie zejsc ponizej 7/100 :)

Jezeli o czyms zapomnialem a chcesz cos wiedziec to daj znac. Generalnie
mimo wszystko jestem poki co dosc zadowolony. Mam porownanie do sc van,
pandy van, corsy i chyba najwygodniej smiga sie clio wlasnie. Co do
awaryjnosci to wiecej powiedziec nie moge. To dopiero 50 kkm ale szybko
rosnie :P

Pozdr.





Temat: Bezplatny przeglad Opla - sprawozdanie
Witajcie!
Postanowilem dzisiaj oddac w rece fachowcow Corse ojca (B, 1.4i, '94,
96kkm) wykorzystujac promocje w ASO Opla dotyczaca darmowego przegladu
wzrokowego.
Nie bylo w ogole kolejek. Proponowano mi juz za pierwsza wizyta
sprawdzenie samochodu, niestety wowczas przyjechalem Maluchem. Umowilem
sie na popoludnie.
Gdy przyjechalem, bylo dwu klientow.
Mily pan zrobil krotki wywiad na temat samochodu, spisal dane, zabral
kluczyki i kazal czekac.
Po 15 min spytalem, czy bedzie mozliwosc przebywania przy mechaniku w
trakcie kontroli, niestety, takiej mozliwosci nie bylo.
Po 45 min powiedziano mi, ze:

1. ocena pracy silnika - OK
2. ocena pracy sprzegla/skrzyni biegow - OK
3. skutecznosc hamulca recznego - OK
4. klakson/wycieraczki/spryskiwacz - tylny nie dziala
5. oswietlenie wew/zew - OK
6. akumulator - OK, warto podladowac
7. ukl. chlodzenia/szczelnosc/poziom plynu - OK
8. temp. zamarzania plynu chlodniczego - -30st
9. poziom oleju/wycieki - wyciek z silnika, niski poziom
10. poziom i jakosc plynu hamulcowego - OK, zawartosc wody w normie
11. filtry - p. pylkowy do wymiany
12. luzy lozysk - prawy tyl do wymiany
13. luzy ukladu kierowniczego - OK
14. tarcze/klocki hamulcowe - do wymiany
15. amortyzatory - wycieki z przodu
16. elementy zawieszenia - do wymiany poduszki McPhersona
17. przeniesienie napedu - OK
18. szczelnosc skrzyni biegow - OK
19. uklad wydechowy - OK
20. opony - OK.

Podsumowanie:
Zauwazono usterki, ktore wczesniej zostaly przeze mnie zdiagnozowane: 4,
9, 11, 14.
Zauwazono usterki, ktore wykryto takze na niedawnym przegladzie
rejestracyjnym: 9, 14
Zauwazono usterki, ktore wczesniej nie zostaly zdiagnozowane: 12, 15, 16.
Nie zauwazono usterek zdiagnozowanych na przegladzie: do wymiany galka
ukladu kierowniczego.

Ogolnie, jako mlody uzytkownik samochodu jestem zadowolony. Milo, szybko
i wydaje mi sie, ze rzeczowo.
Co prawda, wykryto usterki, ktore nie zostaly zdiagnozowane podczas
pazdziernikowego przegladu, ale mysle, ze sa to elementy, ktore
rzeczywiscie nadaja sie do wymiany. Przedewszystkim z racji przebiegu
samochodu - 96kkm, a takze brakiem wczesniejszego zainteresowania ich
stanem.
Polecam wszystkim wlascicielom Opla ta forme sprawdzenia stanu
technicznego, chocby dla wlasnej informacji.
Rzetelnosc tych testow zostala u mnie oceniona na dobry.

P.S.
Przesiadka choc na moment z Malucha do samochodu - obojetnie jakiego
ponownie wymaga nauki jazdy takim samochodem - to jest nieporownywalne...

Pozdrawiam!

  --
Michał "HoMMeR" Paszek
RED FIAT 126p by PMS
BLACK CORSA 1.4i by PMS





Temat: JAK PRZEKRĘCIĆ LICZNIK KILOMETRÓW?
Witam ponownie.

Z tą ośką to na pierwszy rzut oka bardzo proste, niestety żeby dobrać się do mechanizmów trzeba oddzielić tarczę prędkościomierza od "bebechów". W tym celu moim zdanie trzeba zdjąć wskazówkę prędkościomierza. Pytanie czy uda się ją założyć później tak, żeby licznik wskazywał odpowiednią prędkość? No i jeżeli faktycznie jesteś posiadaczem Hondy to czy przekręcałeś kiedyś licznik w Corsie? To może być przecież całkiem inna sprawa (np. ze względu na przymocowanie tarczy licznika do bebechów albo sposób umocowania trybików na ośce oraz sposób ich napędzania).

Dzięki za info z wiertarką i silniczkiem, oczywiście wezmę pod rozwagę te porady. Nie ukrywam jednak, że chętnie załatwiłbym sprawę inaczej, tzn. rozebrał w jakiś sposób ten licznik i przestawił wskazanie. Pewnie byłoby to prostsze rozwiązanie i na pewno mniej czasochłonne.

Z tym nieprzestawianiem licznika kilometrów to jest tak: czy ktoś z Was chciałby kupić auto z kręconym w tył licznikiem? Pewnie nie. Ja też nie. Jeżeli nie będziemy kręcić liczników to mniejsza jest szansa, że takie auto kupimy kiedyś. Oczywiście piszę o sytuacji idealnej (wszyscy przestają kręcić licznikami więc nikt nie kupi auta z przekręconym licznikiem bo takiego nie będzie), ale mimo wszystko ja nie będę oszukiwał. Rónież sobie życzyłbym ewentualnego uczciwego przyszłego kontrahenta ;-) .

Jest kilka powodów, dla których chciałbym aby na nowym liczniku przebieg była taki jak na starym:

1. Wygoda. Wiem kiedy przychodzi czas zmiany oleju, filtrów, pasków, płynu w ukł. chłodzenia, płynu hamulcowego, amortyzatorów, hamulców itd. Oczywiście mógłbym po prostu dodać do wskazania nowego licznika 50 tys. km ale i tak będzie wówczas niezgodność między wskazaniem a tym co ma przysłowiowy Pan Henio w warsztacie w kompie (daty i przebiegi, przy których coś było naprawiane/wymieniane).
2. Przy sprzedaży będzie niezgodność między wskazaniem licznika a widocznym zużyciem np. tapicerki, kierownicy, dźwigni zmiany biegów, gumowych nakładek na pedałach, wykładziny na podłodze... Przy 11-letnim aucie przebieg 75 tys. km to raczej nie przejdzie. No, chyba że faktycznie samochód był mało jeżdżony, a to będzie widać m. in. po stopniu zużycie wspomnianych przeze mnie elementów i pewnie jeszcze po wielu innych cechach. Z drugiej strony przebieg 122 tys. km (a taki mam w tej chwili) na 11-letnie auto to i tak nie jest dużo. Po co zatem kombinować? W razie sprzedaży i tak zostanę zdemaskowany ;-) .

No, to na razie tyle. Z niecierpliwością oczekuję kolejnych porad/wskazówek.

Dzięki wielkie za pomoc. Pozdr.



Temat: Kilka pytań technicznych
Hej,

Jestem uzytkownikiem Corsy B 2000r silniczek 1.7d przebie 140 000 km, mam kilka pytan typowo technicznych, pare spraw nie podoba mi sie moze sa to jakies usterki:

1) Jade sobie np na 3 biegu 60 km/h puszcze gaz i autko tak jakby skakalo do przodu. Jest to dziwne w innych autkach jak sie tak zrobi auto trzyma obroty i powoli zaczyna zwalniac.

2) Bardzo głęboko chodzi pedał Sprzegla i jest dosc twardy, pierwsze 5-10 cm od góry jest nacisnieciem jałowym tarcza jeszcze sie nie slizga, jesli chodzi zas od dolu to sprzeglo łapie raczej wczesnie po jakis 5-10 cm. Dziwne jest to ze jak pedały są swobodne to pedal sprzegla jest wyzej od hamulca - chyba powinny byc na równo. Jak ktos wsiada do mojego auta to sie bardzo dziwi ze zakres pracy sprzegla jest tak duzy, naprawde trzeba sie "napompować"

3) Przy zmianie biegow np:
- bieg 2 +gaz ...... sprzeglo,puszczam gaz, zmieniam bieg na 3, luzuje sprzeglo dodajac gazu - czyli raczej standardow zmiana, przy takim wykonaniu autko szarpie. Nie ma szansy na zrobienie tego "łagodnie", udaje się jedynie jak przy zmianie biegow utrzymuje autko na obrotach. Nie wiem moze to uroda Diesla, cale zycie ponad 200 tysiecy km zrobilem benzyniakami, nie mam doswiadczenia. Tak czy siak jest to denerwujace takie szarpanie.

4) Pedal gazu jest jakby 2 stopniowy, do pewnego momentu chodzi dosc ciezko, pozniej niby jest opor, ale jak się okazało pedał wciska sie do podłogi ale jeszcze znacznie znacznie ciezej.

Zarówno sprzegło jak i gaz po zrobieniu 300 km powoduja ze bolą nogi .

5) Na konsolecie srodkowej:
- nie zawsze chce poprawnie działac przełącznik temperatury, np: daje na cieple a nawiew nie ogrzewa - wjade w jakies dziury i nagle leci cieple powietrze
- zegarek w momencie włączania świateł gaśnie walne w tapicerke reka to czasem sie zaswieci lub zacznie migotac

6) Zamierzam wymienic amortyzatory, sprawnosc przod 60% 55% tyl 51% 51%, co sadzicie o KAYABA. Czytalem na innych tematach ze są dobre. Co ewentualnie polecicie jakbym chcial cos twardszego.

7) Czy przy wymianie amorkow warto wymienic od razu sprezyny przy przebiegu 140 tys

8) Czy można przewidziec lub sprawdzic zuzycie Paska Rozrzadu, jakie sa ewentualnie objawy jesli pasek jest na wykonczeniu.

Pozdrawiam dzieki za cierpliwosc i odpowiedzi

Domin



Temat: Renault Clio VAN - opinie
Zapomnialem dodac ze jest w tej klasie rewelacyjnie wyposazony. 4 poduszki,
wspomaganie, abs, elektryczne szybki, regulowana w pionie kierownica.


| Interesują mnie opinie na temat Clio VAN z silnikiem 1.2
| Rozważam właśnie zakup takowego z rocznika 2000.

Czesc,

Jezdze takim wlasnie z 2003 roku. Po 1 jak na 1,2 (de facto 1149 ccm) to
jest dosc zwawy ;-)
Po 2 wygodny (mialem alternatywe: sc, panda i clio).

Jezeli chodzi o uzytkowanie to auto mam wyposazone w LPG sekwencja.
Zakladany przez serwis w nowym aucie. Przez 30 kkm nie potrafili
zdiagnozowac usterki. Okazalo sie ze strzelona byla listwa wtrysku (chodzi
pod koniec jak dci <lol). Do tego, albo mam pecha albo ten typ tak ma...
bierze olej. Mam auto od nowosci, zrobione 50 000 km styl jazdy
ekspensywny,
ale glownie trasy. Srednio spali 1 litro oleju 0w30 na 8000 km.

Klocki hamulcowe wymienione po 30 kkm. Z pozostalych tematow
eksploatacyjnych a waznych to po 40 kkm wymiana lewego wahacza, za kilka
dni
po 50 000 wymiana prawego.

Jako, ze jestem wlasnie po przegladzie rejestracyjnym to mam juz tez
wiedze
na temat zywotnosci amortyzatorow i w ogole niezalezna od ASO opinie
techniczna. Amory powinny juz byc wymienione. Przed ok 60% tyl 50%.

Poza tym jak to w renowkach... trzeszczy wszystko i psuja sie bzdety. Padl
w
3 tygodnie po odbiorze auta podnosnik prawej szyby i stanela w poprzek
(wylamal sie ktorys zaczep).

Spalanie autka na LPG to srednio w zaleznosci jak ciezka mam stope <lol
wynosi srednio od 7,3 do 9l / 100 km.

Wg dealera mialo byc srednio 6 ale nawet jezdzac baaaardzo delikatnie nie
udalo mi sie zejsc ponizej 7/100 :)

Jezeli o czyms zapomnialem a chcesz cos wiedziec to daj znac. Generalnie
mimo wszystko jestem poki co dosc zadowolony. Mam porownanie do sc van,
pandy van, corsy i chyba najwygodniej smiga sie clio wlasnie. Co do
awaryjnosci to wiecej powiedziec nie moge. To dopiero 50 kkm ale szybko
rosnie :P

Pozdr.

--

Kuba
Clio Societe D7F+LPG PO xxxxx






Temat: Moje boje czyli Corsa B vs Corsa C
Witam,

niedawno ( dwa dni temu ) zmieniłem Corsę B ( 95' 1.2 8V C12NZ 3drz - przebieg 199 111km ) na Corsę C ( 02' 1.2 16V 5drz 100 000km ).
Nadal mam poprzedni samochód i ten nowy - jako że powoli przygotowywuję się do sprzedania - naszły mnie pewnie refleksję z posiadania obu samochodów.

CORSA B.:

Jeździłem nią 7 lat. Uzyskałem prędkość maxymalną 165 km/h. Byłem na wakacjach w Chorwacji ( bez klimy hehe ). Z bagażnikiem na dachu ( THULE ) jechałem 140 km/h non stop przez kilka godzin ( ach te włoskie autostrady nocą ). Uważam to auto za jedno z najlepiej trzymających się aut w zakrętach, najbardziej niezawodne pod względem silnikowym ( mówię o mojej wersji silnikowej ). Czy było -10C czy -20C - zawsze, ale to zawsze wiedziałem że jak przyjdę na parking to odpali.
Moc - 45KM - mało - nie ma co ukrywać że na trasie wyprzedzanie trzeba było "organizować" wcześniej - aczkolwiek w zimie, w deszczu ( z nowymi ) oponami - auto nie miało sobie równych. Śnieg, błoto, lód - auto idzie jak po szynach. Rozstaw osi pasuje ( przynajmniej do małoposkich he he ) kolein na drodze więc można zaryzykować stwierdzenie iż wystarczy puścić kierownicę i auto samo jedzie . Amortyzatory - nigdy nie zmieniałem !!! wytrzymały do dzisiaj - jak byłem na przeglądzie - facet powiedział że są w bardzo dobrym stanie - dodam że nigdy auta nie przeciążałem i jeździłem w 95% sam. Gałki w przednim zawieszeniu to troszkę inna sprawa - na dziurach polskich wybijają mi się około raz na 1.5 roku ale z racji że kosztują grosze - nawet nie wspominam. Wydech - wymieniałem 4 razy - katalizator to mit od 4 lat . SPALANIE - UWAGA - 5.5l/100 MIASTO !!! pomimo że auto ma już 11 lat !!! Trasa- 4.8 litra!!! Naprawdę chyle czoła. Niziutko !!! Fakt że jeździłem całe jej życie ( jak byłem/jestem jej właścicielem ) na pełnym syntetyku zmienianym co 10 000. Przy wymianie oleju zmieniałem filtr oleju, paliwa(!), powietrza, i świece co dwie wymiany. A właśnie świece - zawsze - ale to zawsze jeździłem na świecach BRISK- rewelacja polecam. No i ważne - do dzisiaj nie bierze ANI KROPLI OLEJU ( nie ubywa ani nie przybywa )
Podsumowywując.: Świetne auto - polecam wszystkim - tanie i godne zaufania. Prostota tego samochodu powoduje że czujesz się bardzo blisko maszyny. Zero wyrafinowanych systemów, brak wspomagania, ABS ( przynajmniej w moim modelu ) - taki jest naprawde smak mojej Corsy B.

CORSA C.:

Kupiłem dwa dni temu - zrobiłem max 50km więc nie będę mówił że zjadłem na niej zęby.

Co mi się rzuciło od razu. Fajna moc 80KM - przy wadze ( z klimą ) 1.1T.
Cicha jednostka, na łańcuchu. Bardzo fajne "zegary". Hamulce podobne do Corsy B ( heh mój ręczy w B to była żyleta przy tym w C )
Żonie się podoba hehehe. Wspomaganie z systemem "usztywniania" kierownicy i bardzo fajna klima. No i jakiś w końcu porządek pod maską- plasticzki i inne duperele. Minus - trzeba kasować wymianę oleju heheh - w wersji B - wymieniałem olej sam i było tanio i dobrze. Fajne światła - szkoda tylko że jak sie wymienia żarówki to trzeba je odkręcać całe . Super działają elektryczne szybki - podoba mi się. Timer wycieraczek też jest niezły. W końcu poprawili nadmuch na nogi - wogóle jakoś lepiej dmucha. Pasują alumy z wersji B - rozstaw śrub - dalej 100 - bardzo dobrze. Fajnie się wygasza i włącza światełko w kabinie. Dali w standardzie chyba oświetlenie bagażnika ( mniam ). Na razie tyle zauważyłem hehehe - moje pierwsze spostrzeżenia.

Reasumując - OBYDWIE CORSY wg mnie są Super - raz jeżdze tą raz tamtą ( btw - Corsa B do sprzedania )



Temat: Najmocniejsza Corsa w historii
Po całkiem udanym zeszłorocznym debiucie długo oczekiwanego modelu Corsa, Opel zamierza wypuścić na rynek usportowioną wersję małego bestsellera. Auto zadebiutuje już podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie, a zaraz po tym trafi na rynek.

Wersja OPC czwartej generacji Corsy w słowach producenta oznacza przede wszystkim wysoką zwinność oraz kontrolę, która zapewni niebywałą przyjemność z jazdy. Auto zostało wyposażone w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. Jest on w stanie wygenerować moc rzędu 192 koni mechanicznych, co sprawia, że trzydrzwiowe auto o kompaktowych rozmiarach rozpędza się do prędkości 100 km/h w przeciągu 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna "niebieskiej rakiety" wynosi 225 km/h. Dzięki funkcji "overboost" maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm może być chwilowo zwiększany do wartości 260 Nm. Cała moc przenoszona jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej przekładni. Nowa jednostka zapewnia bardzo dobrą elastyczność na piątym biegu. Przyspieszenie 80-120 km/h zajmuje nowej Corsie jedynie 6,7 sekundy. Wysokie osiągi nie wpływają drastycznie na zużycie paliwa. Mieści się ono w przyzwoitej granicy 7,9 l/100km.

Sportowe ambicje modelu ujawnia na pierwszy rzut oka z pewnością wygląd nadwozia. Uwagę zwraca spoiler dachowy, a także muskularne zderzaki z przodu i z tyłu, w których wydrążono dodatkowe wloty powietrza. Wyjątkowy wygląd zapewnia także centralnie umieszczony wydech z trójkątną końcówką oraz sportowe lusterka. Konstruktorzy Opla spędzili wiele godzin na torze testowym Nurburgring, aby uzyskać równowagę w kwestii właściwości jezdnych. Mocne zmiany dotknęły profilu tylnej osi. Zmianie uległ kąt tylnej belki skrętnej oraz ustawienia amortyzatorów. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm. Poza tym zastosowano większy stabilizator. Standardowy układ ESP w samochodzie można wyłączyć w każdej chwili, aby bez opieki komputera wycisnąć z auta ‘ile fabryka dała’. Nowa Corsa OPC została osadzona standardowo na siedemnastocalowych felgach z lekkich stopów ubranych w opony o rozmiarach 215/45 R17. Opcjonalnie można zdecydować się na 18 calowe obręcze i opony o szerokości 225 mm. W kwestii hamowania zastosowano wentylowane tarcze o rozmiarach 308 (przód) oraz 264 (tył).

Zadziorny charakter ujawnia się mocno we wnętrzu auta. Oprócz standardowych progów, wskaźników w chromowanych obwódkach, czerwonych wskazówek oraz wlotów powietrza w niebieskich obwódkach uwagę zwraca spłaszczona na dole, obleczona skórą kierownica. Konsola centralna została pofarbowana lakierem fortepianowym, a pedały pokryte zostały aluminium. Nowością będą na pewno sportowe fotele Recaro połączone z zagłówkami.

Alain Visser, dyrektor ds. europejskiego marketingu Opla uważa, że modele OPC są ucieleśnieniem czystego sportu, łączącego w sobie markę, emocje i pasję. Nowa Corsa przeznaczona jest dla osób młodych, który oczekują od auta mnóstwo radości z jazdy.

LInk do artykułu: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=43584



Strona 2 z 3 • Znaleźliśmy 185 postów • 1, 2, 3