, amortyzaory do Opla Astry 

amortyzaory do Opla Astry

Czytasz posty wyszukane dla zapytania: amortyzaory do Opla Astry




Temat: [Opel Astra] Amortyzatory
Witam,

Jakie wybrac amortyzatory do Opla Astry?

Może mi ktoś doradzic jaka firma byłaby najlepsza itp

prosze o szybka odpowiedz bo to jest ważne:)





Temat: łożyskowanie amortyzatorów (przód)
WItam, ostatnio przy robieniu zbieżności warsztat powiedział mi że jej nie zrobi bo mam do wymiany (naprawy) łożyskowanie amortyzatorów.
No i moje pytanko:
patrząc na schematy widze że części które mogły się zużyć to pierścień amortyzujący górny i element oporowy z górną miseczką sprężyny (Opel astra i zafira - sam naprawiam samochód)

Sprawdzałem na allegro tak żeby zobaczyć ewentualny koszt części ale pierścienia amortyzującego nie znalazłem (pewnie inaczej go nazywają) za to znalazłem łożysko amortyzatora: (to jest chyba ten element oporowy z miseczką, wygląda podobnie jak na schemacie)

link

I teraz pytanko - czy wystarczy wymienić to łożysko żeby było ok? i jakie ewentualnie części w kolumnie mcpersona są elementami które się co jakiś czas wymienia (np. jak to łożysko które ma elementy gumowe które po czasie napewno sie wybijają czy tam parcieją)

czy np. wymieniając te łożyska powinienem wymienić coś jeszcze?
Z góry dzięki za odpowiedz





Temat: Samochody, trudny wybór???


Witam grupowiczow , mam prosbe o rade, jakie auto wybrac, mam kilka
typow ale im wiecej czytam tym mniej wiem i nie wiem co wybrac.
Kazdy model z silnikiem Diesla, roczniki 1998/1999, w pelnej opcji(bez
skory)

- Opel Astra II
- Opel Vectra
- Nissan Primera/Almera
- Rover 600
- Mazda 626/323(trudno dostepne )
- Toyota Avensis/Corolla

godne uwagi, jak z niezawodnoscia i dostepem czesci itd , prosze o
rade i pomoc w wyborze
dzieki
pozdrawiam


Witam,
Dwa lata jeździłem używaną Corollą z '98. Żadnych problemów nie
miałem. Oczywiście na początku wymieniłem rozrząd i amortyzatory z
tyłu ale to właściwie było wszystko. Poza tym normalna eksploatacja i
do tego całkiem oszczędna była. Teraz mam nową Corollę z 2007 i ...
same kłopoty, dlatego już nie polecam Toyoty :-(
www.niekupujtoyoty.pl

pzdr.





Temat: Deathproof Astra ;)
Opel Astra Classic, rocznik 95, sedan

kolor: czarno zielony (niestety wymaga wielu poprawek lakierniczo/blacharskich)
silnik: C14SE - spalanie: LPG 9-14l / 100km, PB95/98 - nie mam pojecia.
dolot: bezposrednio 'turbinka' + stozek bez power rury | oslona termiczna + dolot powietrza (w planach wlot na masce)
wydech: przelotowy srodkowy (imitacja katalizatora), dlugo, dlugo nic, strumienica i koncowy od Forda Mustanga GT (w planach sportowy kolektor wydechowy 4w2w1)
zawieszenie: lekko obnizone, amortyzatory Kayaba Premium
felgi: 14 calowe stalowki ze srebrnym rantem
opony: Uniroyal rallye 680 175/65R14 TL XL 86T (narazie bez napisow)
ukl. hamulcowy - daje rade, duzy skok pedalu pozwala na bardzo precyzyjne nim operowanie natomiast ludzie, ktorzy maja przyjemnosc i wrecz zaszczyt nim jechac, uwazaja, ze hamulce nie dzialaja

wyposazenie dodatkowe:
car audio: Jet Sound JS - 4060 + Sansa Clip 2GB Black, przod: Phonocar Y-Line 165mm + Titanium Line TW820 25mm tyl: niskotonowki
moc: przypuszczam, ze wszystkie dopalacze trzymaja ja w granicach danych fabrycznych (82KM)
airbag: ciagle sie zastanawiam czy w decydujacym momencie odpali.. czy tez odpali w najmniej spodziewanym momencie
centralny zamek, elektryczne szyby (przod), immobilizer

zdjecia przedstawiaja zmiany jakie dokonaly sie w przeciagu roku (niestet uwzgledniajac uszkodzenia )









kobita zostala ta sama!



Temat: e36 compact, bilstein czy koni?

wszystko zalezy do czego masz uzywc tego auta.....bo jak do jazdy po naszch pieknych ulicach na codzien to odradzam germana z HRem bo jest najtrwardszy jak chcesz aby zawieszenie wogle nie pracowalo to kup zestaw bilsteina z moje doswiadczenia wynika ze koni sa zaslabe mialem kiedys komplet nowych i po 10000 poszty do smieci a ta regulacja to tylko odbicia to taki pic na wode bo sie nie zmienia harakterystyki tylko przesowa ja ,a co do bilsteina to stanowczo jest bardziej wytrzymaly z przodu a z tyly w E30 jest do niczego i adaptuje sie amortyzatory z opla astry robia taka usluge w zerkopolu wtedy masz zawias na uniballu na grubej sztycy a nie B8 co wyglada jak seria pozdrawiam

Zgadzam się z Aniae30is w 100% Bilstein B6 + Eibach -40mm to najlepsze zawieszenie na polskie drogi. Doskonały kompromis pomiędzy komfortem jazdy i sportową charakterystyką, a do tego bardzo wytrzymałe! Widać że kolega jest z Krakowa - rajdowa stolica Polski. Pozdrawiam!



Temat: e36 compact, bilstein czy koni?
wszystko zalezy do czego masz uzywc tego auta.....bo jak do jazdy po naszch pieknych ulicach na codzien to odradzam germana z HRem bo jest najtrwardszy jak chcesz aby zawieszenie wogle nie pracowalo to kup zestaw bilsteina z moje doswiadczenia wynika ze koni sa zaslabe mialem kiedys komplet nowych i po 10000 poszty do smieci a ta regulacja to tylko odbicia to taki pic na wode bo sie nie zmienia harakterystyki tylko przesowa ja ,a co do bilsteina to stanowczo jest bardziej wytrzymaly z przodu a z tyly w E30 jest do niczego i adaptuje sie amortyzatory z opla astry robia taka usluge w zerkopolu wtedy masz zawias na uniballu na grubej sztycy a nie B8 co wyglada jak seria pozdrawiam



Temat: Budowa Opla Astry N3 od podstaw
Właśnie zaczęliśmy budowę nowego w naszym teamie Opla Astry GSi .
Auto będzie jeżdziło w klasie N3 w pucharze PZM .
Astra ściagnięta została z Niemiec w stanie idealnym garażowana , pucowana przez niemca nigdy nie bita,wszystko oryginał,nawet zapas nigdy nie ruszany z przebiegiem 118 tysi.

Krótki opis :
Opel Astra 2.0 GSi C20XE N3 więc prawi seria
Wyposażenie:
-Klatka Sparco chromo-molibdenowa
-Fotele Bimarco E
-Pasy i całe inne wyposażenie Sparco
-System gaśniczy mechaniczny Sparco
-Amortyzatory Bilstein B6 , sprężyny Eibach (niestety )
-Układ wydechowy cały Supersprint
-zilion przeróżnych pierdół
-całość przygotowanie Trax Racing

Kilka fotek na początek :





Z biegiem prac bede zamieszczał kolejne zdjęcia Astry



Temat: Jakie auto do 12000zł

Ja z takich tańszych aut mogę polecić Opla Astrę G 1.2 16V, którego posiadaliśmy w rodzinie 6 lat od nowości. Zrobione było 60 000 km i pozbyliśmy się go. Po tym przebiegu do wymiany już były: klocki przód, bębny tył, kompletne zawieszenie, świece, akumulator. Więc stosunkowo dobrze jak na taki przebieg A tak od nowości tylko lało się benzynę i na przeglądy jeździło. Trzeba mieć naprawdę lekką nogę przy tym silniczku, bo jak zaczniesz go wkręcać na wyższe obroty to żłopie i to nie mało generalnie polecam to autko
http://otomoto.pl/opel-astra-1-2-16v-C6885243.html


Nie dziwie się ze po 60 tysiącach wymieniane były amortyzatory końcówki drążka i poduszki .Producenci dają gwarancje do 2 lat , inaczej mówiąc na 40-60 tys i to na zachodnie drogi .Tam auto ma książkę serwisowa , moja Astra jest 2 rok w Polsce i mam wpisy o było robione , man nawet oryginalne niemieckie plomby z serwisu na niektórych częściach . I możesz się zdziwić amortyzatory są fabryczne gdy przyjechał do kraju żadna nawet największa dziura była brana z uśmiechem , dziś już jestem umówiony z mechanikiem na wymianę w przyszłym tygodniu 4 amorów poduszek i końcówek .Klocki to rutynowa wymiana , wiec tu nie ma o czym mówić



Temat: [foto] Opel Astra TwinTop
Opel Astra TwinTop

Na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem zadebiutuje nowa odmiana astry. Będzie to modne ostatnio coupe-cabrio, które otrzyma prawdopodobnie nazwę TwinTop.

Nowy opel będzie konkurował na rynku z Peugeotem 307 CC i Renault Megane CC. Podobnie jak te auta będzie miała sztywny, elektrycznie rozkładany dach i spory jak na tego typu pojazd bagażnik: w wersji cabrio - 205 l, a w wersji coupe 440 l. Taką ilość przestrzeni bagażowej udało się uzyskać dzięki podzieleniu dachu na trzy elementy, które zajmują mniej miejsca.

Techniczninie astra TwinTop powiązana jest z astrą III. Z tego modelu pochodzą też stosowane silniki. Są to jednostki benzynowe 1.6 (77 kW), 1.8 (103 kW), 2.0 Turbo (125 i 147 kW) oraz diesel 1.9 CDTi (110 kW).

Topowa wersja napędzana doładowaną dwulitrówką osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i posiada elektronicznie sterowane zawieszenie adaptacyjne IDSPlus z amortyzatorami o zmiennej twardości (CDC).

Nowa astra ma 4.48m długości, 1.76m szerokości i 1.41m wysokości. Chociaż wizualnie od razu widać powiązania ze "zwykłą" astrą, to aż 70 procent części nadwoziowych jest nowych.

Astra Twin Topprodukowana będzie w Belgii a do sprzedaży trafi w 2006 roku.



Temat: Opel Astra II 1.6 16v - zakup nowego


Witam.
Jakie wady posiada lub posiadał Opel Astra II z silnikiem 1.6 16V, które
usunęli lub nie usunęli przez te prawie 10 lat produkcji auta? Nie znam
marki, ze słyszenia jedynie znany jest mi temat konieczności
wcześniejszej wymiany rozrządu. A co poza tym? Ile te auta palą realnie?
Czy koszt serwisu jest porównywalny z innymi markami?


A ja mialem Astre II 1.8 16v wersje sport przez 7 lat przejechalem nia
165 tys i robilem:

- alternator
- swożeń o dziwo lewy
- sprężyny tył + amortyzatory tyl( sie wybily gumy i stukaly nie dalo
sie wymienic samych gum)
- tarcze przód
- 2 razy pasek rozrządu
- chłodnice wymiana (podobno piasek plus wentylator to nie najlepszy
pomysl) przez co trzeba bylo nabijac klime.
- piasta prawego kola ( sie ABS zaczal swiecic) a czujnika ponoc wyjac
sie nie da.
- tlumik koncowy
- wiecznie zapalajacy sie sygnal o poduszkach (kretynsko zamontowane
kable pod fotelami) wywolywaly ten efekt.
- termostat (silniki OPLA niedogrzane lubia byc)
- przekazniki kierunkowskazow lubily sie wieszac trzeba je bylo wymienic.

Generalnie furka byla ok troszke twarda ale w sumie taka miala byc,
dobre przyspieszenie dobrze sie trzymala drogi, w srodku bylo cicho i
mozna sie bylo szybko poruszac.

Mimo wszystko wydaje mi sie ze ilosc awarii byla jednak spora dlatego
nie kupie na razie wiecej OPLA.

Pozdr
Leonid





Temat: [Astra F] Zmiana zawieszenia na sportowe.
mam swoją astre F i czas znów coś zmienić;P mam seryjne zawieszenie i moim amatorskim zdaniem "pieje" mega mi ten wóz...i do tego w zakrętach się troche buja;/ tylko jest mały problem mam felgi 17 cali i teraz będę zmieniał opony na 215/40/17 lub jak wejdą to 205/45/17 i tu się zaczyna problem.....jaką glebe moge maksymalnie wsadzić żeby nic mi tam nie obcierało ani nic?? 60/40 czy 40/40 i co polecacie?? cały zestaw amorki + springi czy same springi?? dodam że amortyzatory wymieniane były 4 miesiące temu a na gwint mnie nie stać skoro jest w cenach około 4 tys http://polskajazda.pl/Samochody/Opel/Astra/36329 to jest moje auto zaobaczcie co da się z nim zrobić?? z góry dzięki za pomoc pozdrawiam:))



Temat: Sprzedam lub zamienie Opel Astra GSi
OPEL Astra GSi 2,0 8v (115KM)
rocznik 92/93, przebieg 157 000 km.

ABS, szyberdach, wspomaganie, el. regulowane i podgrzewane lusterka, wydech
Remus, tylna belka KONI, nowy
akumulator Bosch Silver (gwarancja 12 miesięcy), amortyzatory gazowe Sachs,
aluminiowe tarcze zegarów podświetlane na niebiesko, komputer, filtr K&N,
alufelgi Astra II, koła zimowe, MiniDisk Sony, autoalarm z pilotem,
oznakowany, pełna dokumentacja, do poprawek lakierniczych. W kraju od 96r.
cena 13500 zl
lub zamienie na kombi w cenie do 19000 zl (np. Fiat Marea Weekend 1,6)

Zdjecia moge przeslac na priv.

Piotr Towarnicki

601710402





Temat: opel astra


Witam.
Noszę się z zamiarem kupna opla astry kombi, myślę o pięciolatku.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie, jakie słabe punkty może posiadać
ten model samochodu.

z wyrazami szacunku
Witold Jabłoński
www.bachus.com.pl


Mam astrę 95r i ostatnio wymieniałem:
- paski (rozrząd klinowy itd)
- amortyzatory (warto sprawdzić jakie są - u mnie były z tyłu "pompowane" co
oznaczało koszt sztuki 350 zł albo wymianę amorków i sprężyn - która wyszła
taniej)
- opony (letnie)
- tarcze i klocki z przodu (koszt niewielki , ale zrobić trzeba)
- oczywiście standardowe przeglądy.
- warto popatrzeć na lambdę (znajomi kupili corsę z 1,4i z oberwaną lamdą,
nawet o tym nie wiedząc)
I to na tyle.
Pozdro
TF





Temat: Opel Astra G 1.7 DTI 2002r silnik ISUZU czy można to lać?
Przepraszam koledzy, że nie zauważyłem pytania jakie zadał mi kolega Vista. Tak wiec spróbuje odpowiedzieć. Posiadam Opla Astre G kombi z silnikiem Y20DTH obecny przebieg to 217 tyś.km. Jedyna poważniejsza naprawa to naprawa kompresora od klimatyzacji. Co do drugiego samochodu jest to Opel Vecktra z silnikiem X20DTH z przebiegiem 360 tyś. km którą jeździ moja żona, były w niej 3 poważniejsze naprawy: wymieniłem przepływomierz powietrza, pompe serwa która sam zepsułem, przekładnie kierownicy i teraz wymieniłem Sprężyny oraz tylne amortyzatory. A teraz co do pytań:

0. jakie dokładnie masz tam silniki?

1. pompę robiłeś w którymś autku? Nie

2. robisz jakieś dolewki np. mixol? Nie

3. lejesz zawsze standard czy jakieś premium? Dotychczas jezdzilem na mobil1 0-40 a teraz zmienilem na Helix 10-40 poniewaz Dodalem plyn do polepszenia jaksci spalania i pracy silnika juz widze efekty.

4. wężyki (przelewy) masz od zakupu czy wymieniałeś? Wymienialem

5. były jakieś poważniejsze inwestycje przy tych przebiegach? Jak napisalem

6. co ile czyścisz EGR/dolot? Vectra 2 razy

7. zdarzyło się, że zapowietrzył się któryś np. na krzywym postoju? Nie



Temat: Opel Astra 2 1.6 16v - proszę o radę
Od jakiegoś czasu szukam takiego autka. Obecnie znalazłem taką ofertę http://otomoto.pl/opel-as...a-C8767149.html . Wstępnie nie podobają mi się 2 rzeczy. Autko ma 5 lat a przejechane 250 tyś, druga sprawa obecny właściciel sprzedaje auto po 7 miesiącach ( niby chce zmienić na coś większego). Auto miało zmieniane amortyzatory i rozrząd, nic w nim nie stuka, pracuje cicho. Co o nim myślicie ? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

ps Auto ma 2 rzeczy na dzień dobry do zrobienia
1 . do wymiany przekładnia kierownicza
2. na rozgrzanym silniku spada moc i wchodzi w tryb awaryjny

Obniżył cenę o auta o koszt naprawy do 17 tyś. Tak to wychodzi ??



Temat: [s] bilstein B8 Opel Astra
Bilstein B8 – twardy, sportowy amortyzator przeznaczony do obnizonych samochodow!! Lepsze niz Koni, Kayaba i inne! Najlepsze co moze byc!

Na grubej rurze, praktycznie niezniszczalny, wprost idealny na polskie drogi!

Jedyny amor, ktory na naszych dziurach daje sobie rade ze sprezynami -40 czy nawet -60!!

Amory przejechaly kilka tysiecy i sa naprawde w idealnym stanie, te amory prawie sie nie zuzywaja, a nawet gdyby to mozna je zregenerowac za grosze!!

Amory dedykowane do opla Astry (pasuja do wszytkich modeli od 1,4 do GSi), przypuszczalnie pasuja tez do kadetta, nexii czy lanosa!

Polecam!

Zdjecie przedstawia amory przed zalozeniem! Kupione nowe w tamtym roku!!

cena 549zl do negocjacji (mam dodatkowe zawieszenie wiec moge sprzedac taniej)

gg: 2416118
tel: 602677575

jak cos to mozna tez licytowac:

[url="http://allegro.pl/show_item.php?item=316896873"]http://allegro.pl/show_item.php?item=316896873[/url]





Temat: Opel Astra Kombi 95
Witam, to lecimy z moim kombiaczkiem

Opel Astra 1.6 16V 100KM
- rok prod.1995
- kombi
- kolor:ciemny zielony metalic
- przebieg:187tys.km
- 2xpoduszka powietrzna
- wspomaganie kierownicy
- ciemnozielona welurowa tapicerka
- szyberdach
- centralny zamek
- alarm
- relingi dachowe
- immobilaizer
- radio JVC
- glosniki : seria
- halogeny
- zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
- przyciemnione szyby
- filtr stożkowy
- tłumik końowy REMUS
- amortyzatory KONI
- reflektory przednie ANGEL EYES
- felgi BORBET 16/205/45

http://img11.imageshack.u...1/abcd00082.jpg
http://img11.imageshack.u...6/abcd00102.jpg



Temat: Opel Astra 1.6 częsie kierownicą 100km/H
Witam mam Opla Astre 1.6 z 1992r. i przy ok 100km/h(poprawiono) zaczyna mi trząść kierownicą..

Mechanik mi wymienił :
-1 przegub(poprawiono) lewy
-gałkę(poprawiono)
-wymieniono amortyzatory
Jest gorzej niż(poprawiono) było jeśli chodzi o stuki dochodzące od kół(poprawiono), uczucie jest jakby były niedokręcone(poprawiono) koła!

Gdy byłem grupa mechaników nie wie(poprawiono) co jest tego objawem(poprawiono)

Bardzo Prosze o radę(poprawiono) dlaczego(poprawiono) są takie objawy(poprawiono).

http://so.pwn.pl/ - to nie boli,a z pewnością się przyda
Poprawiono przez MotoAlbercik.



Temat: Opel Astra 1.6 częsie kierownicą 100km/H

Witam mam Opla Astre 1.6 z 1992r. i przy ok 100km/H zaczyna mi trząść kierownicą..

Mechanik mi wymienił :
-1przegłub lewy
-gałke
-wymieniono amortyzatory
Jest gorzej nisz było jeśli chodzi o stuki dochodzące od kuł, uczucie jest jakby były niedokrencone koła!

Gdy byłem grupa mechaników niewie co jest tego obiawam

Bardzo Prosze o rade dlczego są takie obiawy.


Miałem podobny problem u siebie w hondzie. napisz czy jak rozpędzisz się powyzej tych 100 to czy powoli przestaje trząść czy coraz bardziej.
U mnie okazały się tarcze hamulcowe przód, były zwichrowane, że na oko nie było widać, (wystarczy bardzo małe zwichrowanie), mogły się zwichrować jak je mocno rozgrzałeś kiedyś. Nie chce się mylić, więc jak nie chcesz kupować nowych to przetocz, zaoszczędzisz pieniędzy, jak nie mam racji, ale u mnie teraz przy 160 cisza. aaa... jak sie za to weźmiesz to chociaz papierem ściernym klocki wyrównaj



Temat: Sprzedam Opel Astra GT
Sprzedam Opel Astra GT-rok 1993,przebieg-183000 poj-1.6i benz,zarejestrowany,sprowadzony w styczniu 2006,kolor-ciemny grafit metalik,5-dzwiowy,fotele kube?kowe,radio CD+nowe glosniki Boshmann, szyberdach,wspomaganie,halogeny,dwie nowe opony zimowe, po wymianie rozrz?du,swiec,plynów,olejów,pasków,przewodów zaplonowych,przednich amortyzatorów. Nie wymaga zadnego wk?adu finansowego. Zdjecia na e-mail. Cena do uzgodnienia.
Kontakt GG-7067631, lub e-mail- Gornecha@o2.pl



Temat: OPEL ASTRA II 1.7 DTI 1999/2000
Witam Mam okazje zakupu Opla Astry II 1.7 DTI (99/2000) za 14tysiecy zlotych od kuzynki? Przebieg 145 tys. km. Jest kilka rzeczy do zrobienia, mianowicie z tym ze jezdzila kobieta mam do malowania 2 zderzaki tyl i przod, amortyzatory tyl, podobno jest przepalona rura wyd. i kilka wgniecen. Chcialbym sie dowiedziec czy jest to okazja i rownoczesnie zasiegnac panstwa doswiadczenia na temat tego smochodu, zalety i wady. Dziekuje za kazdego posta. Pozdrawiam Maciek



Temat: -Opinie na temat Opla Astry Clasic od urzytkownikow-




| Mam zamiar kupic ten wlasnie typ samochodu i oczekuje spostrzezen od
| urzytkownikow tych pojazdow (nie zaleznie od wersji). Z gory wielkie
| dzienki.

| pzdr GG :-))

Cześć,
1) nie kupuj 1.4 8v 60KM - za słaba
2) sedan - bagażnik 500l - dobra rzecz
3) słabe zawieszenie - 1,5 roku po warszawie i już coś mi wali i stuka
4) opel ogólnie - pod budką z piwem są chyba lepsi fachowcy niż w ASO Opla
5) IMHO opony Firestone, montowane seryjne a astrach są całkiem niezłe
    pod warunkiem że jest sucho, jak popada, to jeździsz jak na lodzie
6) poza tym: wrażenia ogólne są całkiem niezłe, jeśli jeszcze raz miałbym
wybierać, to też
    kupiłbym astrę classic, ale 1.4 16v a najlepiej 1.6 16v

---
Pozdrowienia
Darek Mumot
Astra Classic 1.4 '99


używam caravana '93
- swiatła przednie  słabe straszliwie - stosuję żarówki 140/100
- tylne amortyzatory wymienione po 5 latach , wytrzymały 2 latai znów
trzeba wymieniać (nie wożę tym autem nic zarobkowo - lubię kombi )
- na zakrętach przechyla się IMHO nadmiernie
Andrzej





Temat: Amortyzatory raz jeszcze
Witam.

Naczytalem sie trocha archiwum grupy i wiem jakie testy radzicie, ale...
Mam Opla Astre ('92, 5-cio drzwiowy), na ktorego przesiadlem sie z
Escorta. Escort mial amortyzatory gazowe, w sumie dosc twarde
zawieszenie, wiec jazda Astra byla poczatkowo dla mnie szokiem - miekka
jak diabli (wiec chyba jezdze wolniej na zakretach). Znajomy mi mowi, ze
amortyzatory, ale na tescie zaden nie ma ponizej 77% tlumienia (test
robilem dwa razy w roznych zakladach). Co z tego, jak w tescie
"kolanowym" auto idzie w gore, w dol, w gore, w dol i dopiero sie
uspokaja, a husta sie na dobra sprawe nie tylko ten rog naciskany, ale
lekko wszystkie cztery. Wymieniac, czy nie? I jezeli tak, to co sadzicie
na temat:

- Kayabe
- Sachs
- Monroe
- Inne dobre ?

oraz

olejowe czy gazowe ?

Zaznaczam, ze bardziej mi zalezy na bezpieczenstwie jazdy, niz komforcie
(a jezdze troche po kretych drogach, o ile tutaj amortyzatory maja
znaczenie).

Z gory dzieki,

R.





Temat: Opel astra - zawieszenie - co wymienic :)


| Jakis czas temu bylem w oplu na bezplatnym przegladzie i w zawieszeniu
| mam
| do wymiany: - koncowke drazka stabilizatora L str i tulejka jakas tam
lewego
| wahacza, inny mechanik po ogledzinach powiedzial ze trzeba wymienic
jeszcze
| lacznik stabilizatora - chyba :) . Jak wiadomo po wymianie koncowki
| drazka
| trzeba zrobic zbieznosc - co mozna jeszcze wymienic "przy okazji" ? :)
| amortyzatory sa nowe , tzn byly zakladane jakies 10kkm temu. I ile moze
| kosztowac naprawa tych elementow ktore wskazalem [Łódź - moze znacie
| mechanika godnego polecenia ]

co to za astra? z ktorego roku?
jeżeli zbieznosc, to chyba chodzi Ci/mechanikowi o końcówke drazka, ale
kierowniczego
łacznik stabilizatora w swojej wymieniałem sam na lewarku i nie wymagało
to
ponownego ustawiania zbieznosci, ale wyjecie wahacza celem wymiany tulei
już
nakazauje ustawienie, no chyba ze nakreci sie koncówke drazka o tyle samo
obrotów co sie odkrecało ;)

--
z pozdrowieniami
wojtek ant - astra 1.4mpi/pms


Witam

Autko to Astra F - checzbek :) 92r

Pozdrawiam





Temat: Amortyzatory tabu
Witam serdecznie

Zakupiłem po moim nieco egzotycznym fordzie scorpio 95 (wieloryb) opla astrę G 1999 Kombi sport. Bardzo fajny diesel 60kW/82KM (trochę lub nawet bardzo mułowaty jak na przydomek sport) diesel. Krótki opis: felgi 16", białe zegary, skórzana kierownica, klima, przebieg 170 kkm. Po badaniach okazało się, że prawy przedni amortyzator ma 35% skuteczności. No i pojawił się problem. Czy ten model ma normalne amortyzatory czy też przeznaczone dla wersji sport (rodzinne kombi sport - też mi samochód sportowy). Główne moje pytanie: czy można do tego modelu założyć zwykłe (tańsze o prawie połowę) amortyzatory dla zwykłego modelu kombi z tym dieslem. Czym te amortyzatory się różnią (sportowe - zwykłe), czy tylko charakterystyką tłumienia czy też wymiarem.
Proszę o pomoc



Temat: McPerson - regeneracja
ADAM1 napisał(a):

Ar3k wrote:

Witam!
Może się ktoś orientuje czy da się wymienić tylko amortyzator w
przedniej kolumnie McPersona w 416SI z 97 roku.

W/g RAVE da sie

Czy jest w RAVE określony numer,symbol samego amortyzatora, przypuszczam
że mechanik sobie poradzi jak mu przywiozę same amortyzatory, W handlu
są dostępne całe kolumny za ok 300 pln sztuka.
Znajomy ma opla astrę i tam same amortyzatory do McPhersonów występują
normalnie jako część zamienna i można je dostać bez problemu. W moim
przypadku widziałem tylko całe kolumny.
Mam Rave ściągniętego ze strony klubowej i nie mogę się doszukać
czegokolwiek o takiej operacji wymiany, przeglądam Workshop Manual ,
dział SUSPENSION.

--
Pozdrawiam Ar3k
Rover 416Si 1997r.
Bielsko-Biała



Temat: Opel Astra Kombi 1.6 sprzedam (1995 r) Warszawa
Sprzedam samochod
Opel Atsra Kombi 1.6 (75 KM) 120'000 km przebiegu
rok produkcji 1995 (koniec) pierwsza rejestracja 1996.
Wspomaganie, 2xAirbag, szyberdach,
kierownica skora, trzecie swiatlo stop, napinacze p.b.
kolor czerwony. Stan dobr., ksiazka serwisowa.
Wydruk z amortyzatorów, po przegladzie-nowe klocki
tarcze, bebny, wym. paska
rozrz. po 150 tys. km., wymieniony caly wydech.
Cena 29'000 do negocjacji.
Samochod stoi w komisie HAJMIG (Salon OPLA
na ul. Mangalia 2 przy Auto Pol Service Opel.
Przeglad do dowodu rej w listopadzie 99.

pozdrawiam
Pawel Lesniak





Temat: Corsa B - 1.6 KAT 75KM
Samochód do jazdy jak i do startów w KJS.
plan, zrobić w tym roku 2 licencje, rajdową i wyścigową.
Trzymajcie kciuka






-SILNIK - opel astra 1.6 8 V z 2000 r - bez żadnych przeróbek.
-BUDA 1994
-KLATKA BEZPIECZEŃSTWA - Sparco
-KUBŁY - Spraco opel Corsa
-PASY- czteropunktowe SABELT
-ODCHUDZONY
-ZAWIESZENIE BLINSTEIN
-SPRĘŻYNY TWARDE
-HAMULCE - od Daewo Numbiry
-HAMULEC RĘCZNY- bez blokady
-CHŁODNICA - od opla Vectry z możliwościa manualnego włączenia.
-SKRZYNIA BIEGÓW - wzmocniona
-ROZPÓRKA PRZEDNICH AMORTYZATORÓW
-KIEROWNICA SPORTOWA Z NABĄ

Samochód bedzie przechodził drobne zmiany ,głownie wizualne tj. oklejenie i ologowanie sponsorami.

Dodatkowe zmiany to juz dotyczace środka. I przygotowanie isnatalcji pod elektrownie wyłacznik prądu itp.



Temat: 1
Opel Astra - stanowcze NIE! Korozja, korozja, korozja... Głupie rozwiązania Opla - kolumny McPhersona wprasowane w zwrotnicę (koszmar przy wymianie amortyzatorów), pasek klinowy alternatora można wymienić dopiero po odkręceniu pompy wspomagania lub łapy mocowania silnika. Takich "kwiatków" w Oplu jest więcej. Upierdliwe w serwisowaniu. Dodatkowo układ rozrządu w silniku (hydrauliczne popychacze) lubi się czasem wysypać a koszty są wysokie (16 sztuk popychaczy po 40 zł/sztuka).

Moja propozycja - Renault 19. Produkowane do roku 1995.
Silnik 1721 ccm benzyna to jednostka bliźniacza z serią 4xx w Volvo. Katalogowa moc Renaulta 73 KM może nie powala na kolana ale silnik jest elastyczny i całkiem nieźle rozpędza lekkie auto. Stosunkowo niewielkie spalanie. Dużo aut posiada już instalację gazową.Tanie, łatwo dostępne części. Karoseria w pełnym ocynku - jak nie był "bity" lub zaniedbany to nie powinien korodować. Bardzo przestronna, wygodna kabina. Do 5000 zł można znaleźć wersję z elektrycznymi szybami, szyberdachem, regulowaną kolumną kierownicy, wspomaganiem kierownicy. Dużą zaletą jest przepastny bagażnik.
Miałem taki samochód w domu i byłem mile zaskoczony tym modelem.

Auto występuje też w wersji 1.8 litra i mocy 90 KM. Ale auto waży tonę więc się nienajgorzej rozpędza.
Volvo 740 ma mase pewnie z 1500 kg więc trzeba inaczej patrzeć na moc silnika.
Zawsze licz to tak - moc silnika / masa auta, n.p.: Volvo 480 turbo jest tylko dlatego tak szybkie bo waży tonę.



Temat: 1

To po kolei, ja widziałem takie coś:
-MB124 poduszki pod wahaczami (hydrauliczne)
-Volvo 850 (V70) pneumatyczne amortyzatory pompowane "samoczynnie"
-Opel Astra pneumatyczne amortyzatory pompowane ręcznie
-Citroen XM to chyba miał poduszeczki ale pneumatyczne

TO jest moja wiedza na ten temat, tyle zdążyłem podejżeć i poczytać.


Jeszcze były pneumatyczne w Mitsubishi Galant GTI ''88'-90.
Działało to na zasadzie elektrycznego kompresora, tłoczącego powietrze poprzez dwie centralki do amortyzatorów na górze których były poduchy. Każda z centralek (przednia i tylnia) miały zawory wypustowe. Auto przy 125km/h obniżało się samoczynnie, a podczas jazdy z prędkością do 70km/h na dużych nierównościach podnosiło się. Możnabyło także sterować ręcznie prześwitem i twardością dzięki konsolce wewnątrz. Auto przy okazji nie wychylało się na zakrętach. Jeździło jak przyklejone. Miodzio...

No i w Fordzie Explorer (wersja europejska) też były. Co ciekawe geneza zastosowania tego w tym aucie jest następująca: podobno to wszystko wyniknęło z problemów związanych z... brakiem możliwości zamontowania regulacji przednich reflektorów (zbyt małe oprawy). Więc postanowiono regulować to całym samochodem



Temat: Czy warto?
Drodzy miłośnicy, marki Opel.

Mam pytanie, a mianowicie mam okazję kupić Opla Astrę II.Jest to wersja limitowana z 2000r, która wychodziła na 100-lecie opla (skórzane-podgrzewane siedzenia,drewniana konsola środkowa).Silnik 2.0 DTI.Tylko, że jest pewien mankament.... A mianowicie autko ma już przejechane 210 tyś.km.(kolega jeździł nią do pracy za granicę 750 km tygodniowo, tak wiec auto sporo kilometrów pokonało na autostradzie ) Licznik nie jest cofnięty, mam tego 200% gwarancję, sprzedający jak już powiedziałem to mój dobry kumpel, którego znam od lat.Dodam, iż w aucie były wymieniane wszelkie cześci naturalnie zużywające sie NA CZAS. Amortyzatory, tarcze, klocki, olej, wszystko jakby w ASO.Aha bym zapomniał, przy 190 tyś. padła popma wtryskowa, która kolega wymienił na nową.Jednak mam obawy co do trwałości tego auta, jakby nie było to już 210 tys.

Warto czy nie warto?????

Prosze, wypowiedzcie sie. Cena jest niewazna



Temat: Opel Astra - Zawieszenie
Witam.
Mam pytanie.
Na początku zimy założyłem zimowe opony, kazałem je przed założeniem
wyważyć. Dopóki było zimno i ślisko wszystko nyło OK. Teraz natomiast
zauważyłem, że powyżej 90 km/h zaczyna drżeć kierownica. Latem było robione
zawieszenie, nowe amortyzatory itd. Jedyną znaczącą zmianą konstrukcyjną
było założenie z tyłu innych sprężyn i standardowych amortyzatorów (auto
jest kombi i miało amortyzatory z możliwością dopompowania w celu
podniesiania tyłu przy większym obciążeniu). Mechanik założył orginalne
sprężyny.
Zastanawiam się czy drżenie kierownicy to niezbyt prawidłowo wyważone koła
(może biją felgi ?), czy jest to może źle ustawiona geometria , a może dla
testu przełożyć letnie opony (na drugim komplecie felg) ?
Jak się do tego zabrać ?
Pozdro
TF




Temat: Twarde zawieszenie w Plusie
Od dwóch lat jeżdżę Caro Plus i wci?ż męczy mnie jego twarde zawieszenie. Każda dziura wali w nadwozie jak młotem. W porównaniu z moim poprzednim Caro 1.5 (w?ski rozstaw kół) komfort jazdy jest znacznie gorszy. Pomijaj?c niewygodę, w?tpliwo?ci budzi trwało?ć opon i przegubów obci?żanych większymi siłami. Liczyłem, że może z czasem co? się poprawi, ale nie ma żadnej różnicy.

Wydaje mi się, że za podwyższon? twardo?ć odpowiadaj? amortyzatory. Potwierdzałaby to próba kiwania nadwozia - 1.5 ugina się miękko, Plus trudniej i błyskawicznie tłumi ruch. Szybkie impulsy amortyzuj? wła?ciwie tylko opony. Porównywana Skoda Favorit też była do?ć miękka - zbliżona do Polonaza 1.5. Podobnie, jak Opel Astra.

Pytanie brzmi: jak "zmiękczyć" zawieszenie?

- czy kto? próbował to robić w Plusie?

- je?li odpowiedni? drog? jest wymiana amortyzatorów, to na jakie? (nie mam w tej dziedzinie żadnego do?wiadczenia).

- czy taka wymiana jest możliwa we własnym zakresie, w warunkach podwórkowych? (na oko wydaje się, że amortyzatory można wymontować bez specjalnych narzędzi).

- jaki może być orientacyjny koszt takiej inwestycji?

Oczywi?cie, nie chciałbym problemów przy badaniu technicznym. Dodam może jeszcze, że jeżdżę b. spokojnie, samochód ma mały przebieg, jak na swoje 6 lat, i nic nie wskazuje na to, aby poprzedni wła?ciciel dokonywał jakich? przeróbek w zawieszeniu.

Pozdrawiam
Paweł Rajewski



Temat: Astra 1 Combi 1700 D 1994r.
OGLOSZENIE  zostalo  wyslane  z  serwisu  darmowych ogloszen Adcentral
(http://www.adcentral.pl). W tresci ogloszenia znajduje sie kontaktowy
adres  emailowy  osoby,  ktora zlecila nam wyslanie tego ogloszenia na
liste pl.misc.samochody. Prosze odpowiadac na ogloszenie  pod  adresem
emailowym podanym ponizej, a nie adresem serwisu z ktorego zostalo ono
wyslane! Dziekujemy!

---Tresc Ogloszenia---

 Rodzaj oferty: sprzedam
 Opel: Astra 1 Combi  1700 D        1994r.  Auto z silnikiem Opla  dla
zainteresowanych.Przebieg               150              tys.Centralny
zamek,autoalarm,elektr.szyby,komplet      felg       stalowych       i
aluminiowych,relingi  dachowe,radiomagnetofon,przyciemniane szyby.Nowy
akumulator, amortyzatory,sprzeglo.Garazowany  zadbany  i  serwisowany.
Cena do uzgodnienia.

 adres kontaktowy: Szprotawa
 telefon: 0603331268  lub 0601882169

 --------------------------------------------
 Te   i   ponad   20,000   innych   ogloszen  znajdziesz  pod  adresem
http://www.adcentral.pl





Temat: LAIK: escort czy astra?

witam,
mam sume 19-20 tys i chce kupic sredniej wielkosci autko, moj wybor padl
albno na forda escorta 1.6 16V albo na opla astre 1.4 16V MPI. niestety


jak
 prosze o szczere wypowiedzi :)


dzieki
mirek


Witam
Moj ojciec jezdzi Astra 1.4 MPI (82KM) z 96 roku, kupiona w salonie.
Przebieg do dzisiaj 74 tys. km.
Do tej pory padly amortyzatory z przodu,
w przednim zawieszeniu tuleje metalowo-gumowe sa juz tylko metalowe :-).
Ponad to co 2 lata tlumik koncowy jest wypalony od srodka.
Probowalem juz tlumiki Asmet i Bosal - padaly tak jak oryginalny po 2
latach.
Ten typ chyba tak ma.
Rozrusznik od czasu do czasu lubi zachrobatac.
W srodku wszystko trzeszczy.

Z zalet:
cicho w srodku, przy delikatnej jezdzie spalanie w trasie ok. 5,5 l/100km
rdzewieja tylko wsporniki zbiornika paliwa.

Pozdrawiam.
M.K.

P.S. Rozwaz zakup jakiegos japonczyka np. Nissan Almera 1.4, Toyota Corolla
1.4XLi.
Z ta ostatnia od 110 tys. km nie mialem zadnych(!) problemow (rocznik 95).





Temat: Opel astra - zawieszenie - co wymienic :)


Jakis czas temu bylem w oplu na bezplatnym przegladzie i w zawieszeniu mam
do wymiany: - koncowke drazka stabilizatora L str i tulejka jakas tam
lewego
wahacza, inny mechanik po ogledzinach powiedzial ze trzeba wymienic
jeszcze
lacznik stabilizatora - chyba :) . Jak wiadomo po wymianie koncowki drazka
trzeba zrobic zbieznosc - co mozna jeszcze wymienic "przy okazji" ? :)
amortyzatory sa nowe , tzn byly zakladane jakies 10kkm temu. I ile moze
kosztowac naprawa tych elementow ktore wskazalem [Łódź - moze znacie
mechanika godnego polecenia ]


co to za astra? z ktorego roku?
jeżeli zbieznosc, to chyba chodzi Ci/mechanikowi o końcówke drazka, ale
kierowniczego
łacznik stabilizatora w swojej wymieniałem sam na lewarku i nie wymagało to
ponownego ustawiania zbieznosci, ale wyjecie wahacza celem wymiany tulei już
nakazauje ustawienie, no chyba ze nakreci sie koncówke drazka o tyle samo
obrotów co sie odkrecało ;)





Temat: Opel astra II, problem z amortyzatorami
Witam. Wybiły mi się górne gumy( jak to się fachowa nazywa ? ) w tylnych amortyzatorach i trochę się tłucze na nierównościach. Czy można je kupić oddzielnie i wymienić, czy muszę kupić całe amortyzatory. Pytałem o te gumy w paru sklepach i nigdzie nie ma. Może ktoś je spotkał np. na allegro.
Pozdrawiam.



Temat: 1
To po kolei, ja widziałem takie coś:
-MB124 poduszki pod wahaczami (hydrauliczne)
-Volvo 850 (V70) pneumatyczne amortyzatory pompowane "samoczynnie"
-Opel Astra pneumatyczne amortyzatory pompowane ręcznie
-Citroen XM to chyba miał poduszeczki ale pneumatyczne

TO jest moja wiedza na ten temat, tyle zdążyłem podejżeć i poczytać.



Temat: [Opel Astra] Tylne sprężyny, czy pomogą?
Posiadam Astrę hatchback z 1992 roku. Wymieniłem amortyzatory na nowe i wizualnie tył auta nie podniósł się do góry. Problem polega na tym, że mam założone tylne nadkola, przy tym 15" felgi z oponami 195/65 i opony obcierają o nadkola już przy niewielkim już obciążeniu auta, jeśli są jakieś doły na drodze lub na zakrętach. Czy wymiana sprężyn na nowe może mieć wplyw na wyeliminowanie tej usterki?



Temat: kupię,sprzedam,zamienię
Witam,
posiadam do sprzedania nowe zawieszenia do opla astry f/kadetta e. Dostępne wysokości obniżenia, to:

40/40mm
60/40mm
60/60mm
70/50mm

Zawieszenia fabrycznie nowe, z TUV'em.

Cena za komplet (4 sprężyny i 4 amortyzatory) - 590pln



kontakt: Karol Nowicki, tel. 609898386, ul. Waryńskiego 13/2 Szczecin
e-mail: karlosastragsi@interia.pl

Poza tym:

Posiadam w ofercie akcesoria tuningowe do większości samochodów:

sportowe zawieszenia
sportowe sprężyny zawieszenia
sportowe siedzenia
sportowe tłumiki
sportowe kolektory wydechowe z polerowanej stali kwasoodpornej
dystanse do kół
lampy przednie (angel eyes)
lampy tylne (clear look, lexus look i inne)
sportowe lusterka zewnętrzne
odbojniki amortyzatorów
zestawy xenonowe (H4, H1, H7)



Temat: [SPRZEDAM] Opel astra I 93r z gazem 3tys pln
astra 1 z 93 roku
1.8 benzyna + gaz
wspomaganie, szyberdach, kubelkowe fotele
wszystkie ciemne szyby
alu felgi 14" z oponami w dobrym stanie goodyear hydra grip
czerwona
drzwi wytlumione do instalacji car audio, panele 16cm
calkowicie nowe zawieszenie, -60/-40mm tj. sprezyny, amortyzatory, wszystkie koncowki, nie koncowki, laczniki, swoznie itd
przejechane prawie 300 tys km, nigdy nie katowana na zimnym, nie puszcza zadnych chmur
stan blacharski slaby, jednak ja autem poruszam sie na codzien i nigdy mnie nie zawiodlo. technicznie wszystko ok. wizualnie nienajlepiej.
w aucie jest instalacja car audio, za dodatkowa oplata zostawie kable przygotowane do podlaczenia glosnikow i wzmacniaczy, jesli komus niepotrzebne to wyciagne.

cena 3000 i ani grosza mniej. pilne

przeglad wlasnie sie skonczyl, zrobie w cenie. OC oplacone do kwietnia, jednak jak ktos je chce to musi doplacic.

aha i cieknie pompa wody. trzeba wymienic podkladke albo pompe, przy okazji rozrzad, koszt.. mniej niz 200pln

kontakt wylacznie telefoniczny.
509-892-085
792-892-085

zdjecia na stalowkach, stalowki nie na sprzedaz, auto do sprzedania na aulu 14"






Temat: zawieszenie fiat 125p
ale moim zdaniem nie ma sie co w to bawic dzisiaj troche przymierzalem kombinowalem i na tyl zamontowac mozna amortyzatory gazowe z opla astry gsi i problem znika rozbierania kombinowania itd a na przod gazowki mozna dostac wiec prawdopodobnie pokusze sie o tyl od astry a a przod pojda monroe do fiata gazowe do tego sprezyny skrocone o dwa zwoje i resory zklepane i bedzie po problem chyba zobaczymy jak sie to spisz bede sukcesywnie opisywal efekty prac lub problemy z nimi zwiazne chyba ze ktos ma jakis inny pomysl co w zawieszenie zmodzic zeby bylo sztywniej twardziej i troche nizej pozdro



Temat: Opel Astra Classic 1.4
Astra kupiłem w lutym tego roku była kompletnie zdezelowana, liczne rysy, troche rdzy. Doprowadziłem ją do stanu używalności jak na razie wrzuciłem tylko sportowe amortyzatory. Silnik 1.4 samochód z 2000 roku sedan, kolor granatowy narazie tylko 1 fotka



samochód będę sukcesywnie modyfikował i usprawniał.

pozdrawiam



Temat: Kupie/Sprzedam/Zamienie

WSZYSTKIE CZĘŚCI DO ASTRY F 92-96!!!!!!!!!!!!!!!1

-silniki,skrzynie biegów,osprzęt,pompy
-maski,klapy,drzwi,dachy,ćwiartki,zderzaki,błotniki.
-tylna klapa "clean look" (RARYTASIK!!) idealna!!
-felgi stalowe i alu'' (na stanie ładne 15"" za 600zł/kpl - gwiazda 5 ramion)
-chłodnice
-przekładnie ze wspomaganiem (+pompy,przewody i zbiorniczki)
-zegary,manetki,przełączniki
-sprężyny,mc phersony,amortyzatory
-abs

oraz wszystkie inne części do opla astry f oraz vectry,omegi,calibry,kadetta,corsy itp.

Wszelkich informacji udzielam pod nr tel 0504-039-535 lub na maila cartec@o2.pl




Temat: Kupie/Sprzedam/Zamienie
witam sprzedam:
Opla Astre 1,6i 3 drzwi 1992 rok kolor zielony metalic (morski) przebieg 194 tys km (udokumentowany) komplet dokumentow sprowadzona w listopadzie na mnie OC do czerwca 2005 a przeglad do grudnia 2005 stan techniczny wysmienity a blacharsko do wymiany nadkola tylnie, posiada wspomaganie kier. szyberdach, centralny zamek, regulacje siedzenia kierowcy, schowek na kluczyk, teleskopy w masce, sportowy tlumik, kierownice od kadetta gsi, 2 zimowki pirelli, dokladam radyjko pioneer'a DEH-1400,
auto wogole nie pali oleju, zawieszenie w bdb stanie (jezdzilo w niemczech) powod sprzedazy - powolanie do wojska
cena 6500 zl

Opel Kadett 1988/1995 (skladak) komplet dokumentow przebieg 210 tys km do wymiany tylnie nadkola i progi, podloga OK!! do wymiany rowniez jedna szklanka w silniku bo wali i przednie amortyzatory, silnik nie bierze oleju i ma dobra kompresje, ale gdzies ucieka plyn chlodniczy, jakies 3 tys km temu wymienione klocki hamulcowe, wazne OC do sierpnia 2005 i przeglad do wrzesnia 2005, skrzynia 5 biegow ale 5 jest nie ustawiona, posiada siedzenia od calibry i deske z obrotomierzem
cena 1100 zl

tel 500897915
oba auta do obejrzenia w Warszawie na Bemowie
zdjecia przesle mailem wrazie potrzeby



Temat: zawieszenie - niestabilna jazda
Nie traktowałbym kontroli amortyzatorów jako wyroczni. Według takiego badania powinienem był natychmiast wymienić amortyzatory z tyłu w samochodzie o przebiegu 5000 km (według mnie działające bez zarzutu), natomiast przednie były w doskonałej kondycji (chociaż dziwnym trafem moje spostrzeżenia były odmienne - koła traciły kontakt z jezdnią na głębszych poprzecznych nierównościach, przy dużej szybkości).

Co do ściągania. Rzeczywiście, sprawny przód to nie wszystko.

Kiokio, nie wiem jak E34, ale układ kierowniczy ze wspomaganiem w E30 uważam za wzorzec metra w Sevre pod względem precyzji prowadzenia, dobrze wyważonej "czujności", wytłumienia wstrząsów z kół i przekazywania informacji co się z nimi dzieje. Jest aż taka różnica między zębatkową a ślimakową Kto mnie wpuści za kierownicę E34, żeby sam sprawdził
Mam porównanie z kilkoma nowymi autami zapoznanymi na dystansie 200-250 km każde (Mercedes A (W169), Seat Altea, Toyota Prius II, Opel Astra III, Mitsubishi Lancer). I tylko ten ostatni dorównywał układowi kierowniczemu E30 niemal pod każdym względem. Reszta miała większe lub mniejsze mankamenty - przeważnie niedostatek informacji o siłach działających na przednie koła na zakrętach. A po za tym żaden nie miał tej zwrotności. Nawet króciutka A klasa




Temat: NIEDZIELNE SPOTKANIA PIŁA
SPRZEDAM

OPEL ASTRA 1,6 SI 100KM 1993r

PRZEBIEG 203tyś.

OPIS AUTA:

1. Airbag x 1
2. Szyberdach
3. Wspomaganie
4. Centralny zamek
5. Obrotomierz
6. Dzielona tylna kanapa
7. Elektryczna regulacja świateł
8. Zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
9. Silnik po kompletnym remoncie: (nowe zawory, pierścienie, było wykonane planowanie głowicy, nowe uszczelki, płyny i filtry, nowy termostat, chłodnica, czujnik chłodnicy, nowe przednie amortyzatory, nowe świece( 2 elektrodowe), kable wysokiego napięcia, nowy olej – NA WSZYTSKO F-VAT, nowy cały układ wydechowy( od katalizatora po tłumik końcowy)
10. Nowe klocki hamulcowe(przód) + płyn
11. W tygodniu została przeprowadzona naprawa tylnych hamulców i hamulca ręcznego, została ustawiona zbieżność,
12. Nowy akumulator – gwarancja i faktura zakupu
13. Zostały założone tylne plastikowe nadkola
14. Nowe Opony Dunlop Sport
15. Sportowe zawieszenie( jeżdżę na nim 3 tydzień) gratis dorzucam standardowe nowe przednie amortyzatory + komplet sprężyn
16. Serwisowany na bieżąco
17. 1,5 roku w kraju

do obejrzenia w Komisie Bego w Pile. informacje pod nr 667-129-926 zdjęcia znajduja sie w "pokaż swoją asterkę" lub ewentualnie wyślę na e-maila.



Temat: Kupie/Sprzedam/Zamienie
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO ASTRY F 92-96!!!!!!!!!!!!!!!1

-silniki,skrzynie biegów,osprzęt,pompy
-maski,klapy,drzwi,dachy,ćwiartki,zderzaki,błotniki.
-tylna klapa "clean look" (RARYTASIK!!) idealna!!
-felgi stalowe i alu'' (na stanie ładne 15"" za 600zł/kpl - gwiazda 5 ramion)
-chłodnice
-przekładnie ze wspomaganiem (+pompy,przewody i zbiorniczki)
-zegary,manetki,przełączniki
-sprężyny,mc phersony,amortyzatory
-abs

oraz wszystkie inne części do opla astry f oraz vectry,omegi,calibry,kadetta,corsy itp.

Wszelkich informacji udzielam pod nr tel 0504-039-535 lub na maila cartec@o2.pl
_________________
CARTEC 23 - AND ALL THING's IS CLEAR.



Temat: Co wy na te sprezyny? E36

o tych też myślałem ale firma krzak nie robi na mnie wrażenia....
jak sportowe to markowe... - moje zdanie.

Zgadzam sie jak najbardziej, jeśli kupuje sie cos co wiaże sie bezposrednio z maszym bezpieczeństwem to tylko atestowane, markowe produkty.Potwierdził to ostanio mój kolega kupujac dedykowane do Opla Astry sportowe sprezyny firmy gt cupline które okzały sie być za waskie u dołu i niestety nie weszły.
Co do trwałaosc amortyzatorów przy sportowych spreżynach, uważam że jak sie cos przerabia to juz konkretnie, szczególnie takie elementy jak zawieszenie, hamulce, światła.Choc z drugiej strony znam duzo ludzi którzy jeżdzą na takim właśnie układzie; seryjne amortyzatory + sportowe sprężyny, i nie narzekają zbytnio na jakiekolwiek usterki.Jedno jest pewne czy kupi sie same spreżyny za 600 zł, czy cały zestwa za 4000 zł predzej czy puzniej, jesli ktos dużo jeździ, bedzie miał problemy, jak nie z komfortem jazdy, to z cieknąca miska olejową, pękajacymi szybami a nawet karoserią.No i poruszanie sie na róznego rodzaju drogach i nawierzchniach moze byc utrudnione.Ale czego sie nie robi dla wygladu i osiagów samochodu, no i własnego image




Temat: Zawieszenie astra F
Witam..posiadam opla astrę f kabriolet. W nie dalekiej przyszłości będę zmuszony wymienić sprężyny i amortyzatory no i nie wiadomo czy nie coś więcej (tuleje ,poduszki itp) ze względu na niskie zawieszenie, nie dość że jeździ sie jak na wozie to na dołkach strasznie przód wali, więc mam pytanie .. jakiej firmy części polecacie? chciałbym kupić coś w miarę dobrego żeby po roku znowu coś się nie sypnęło no i żeby samochód był wysoki no ale też nie za miękki.. za odpowiedzi i podpowiedzi z góry dziękuję



Temat: Stukanie z tyłu po wymianie amortyzatorów
Witam,
To mój pierwszy post na tym forum, wiec witam wszytkich. Mam Opla Astre II Combi i mam problem po wymianie amortyzatorów a mianowicie słychać stuki i drgania jak sie wjedzie nawet na niewielkie nierówności drogi. Przed wymiana takie cos sie nie działo. Odgłos jest strasznie denerwujacy bo to jest tak jakby był przenoszony dalej.
Czym to może być spowodowane??
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam



Temat: Opel Astra II i awaryjnosc


| Witam
| Mam maly problem, kupilem w marcu tego roku astre II kombi 1.6 16V + LPG
| LANDI RENZO wersja COMFORT salonowa z przebiegiem 48tys. rejestracja
| 12.12.2001


moja składana w Antwerpii ponad 150kkm bez zarzutu, wymiana amortyzatorów
niedawno i kiedyś hen wcześnie pompa wodna na gwarancji...przyszło mi do
głowy że ta twoja ma raczej więcej przebiegu niż piszesz.

as





Temat: astra II 1,4 kombi
witam wszystkich. kupiłem w zeszłym tygodniu opla astre II kombi z silnikiem 1,4 z przebiegiem około 140 tys kilometrów. pojechałem nim na sprawdzenie do stacji obsługi pojazdów. hamulce, spaliny, od spodu wszelkie tuleje gumy wyszło super. zadowolony zacząłem sobie nim jeździc i pojawił mi sie nastepujacy problem: na wiekszych "wertepach" a także przy dużym skrecie kół coś dziwnie skrzypi. i tak sie zastanawiam co to może byc. czy chodzi o amortyzatory, że są wyrobione? czy to może dlatego że jest zimno i tak sie normalnie mają zachowywać? prosił bym was o pomoc. czy mieliście coś takiego i wiecie co to by mogło być?
pozdrawiam



Temat: Jaki samochod jeżeli nie niemiecki?


Owszem rozważam zakup Megane. Niepokoją mnie tylko opinie wśród znajomych,
że części do samochodów francuskich są relatywnie drogie.
hans1


Zmien znajomych :))

Albo zrob tak - wez sobie wypisz kilka czesci na kartce - przeguby przednie,
klocki hamulcowe komplet, tarcze hamulcowe komplet, wahacze, amortyzatory,
przejedz sie z ta kartka po serwisach Renault, Ford, Opel, VW, Fiat, niech
ci napisza ILE takie czesci kosztuja do odpowiednich samochodow, czyli
Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra II, VW Golf IV, Fiat Bravo/Brava.
Bedziesz mial opinie niejako z pierwszej reki.

Jurand.





Temat: Zawieszenie w Oplu Astrze ?
Cześć.
Proszę o informacje na temat zawieszenia sedana Opla Astry. Czy jest to w
miare trwałe zawieszenie , ile mniej więcej może wytrzymać na polskich
drogach (lat , km), co najszybciej "pada" , ile wytrzymują amortyzatory , na
co zwrócić uwagę.
Będę wdzięczny za podjęcie tematu.
Heniek.




Temat: Opel astra - zawieszenie - co wymienic :)
Witam

Jakis czas temu bylem w oplu na bezplatnym przegladzie i w zawieszeniu mam
do wymiany: - koncowke drazka stabilizatora L str i tulejka jakas tam lewego
wahacza, inny mechanik po ogledzinach powiedzial ze trzeba wymienic jeszcze
lacznik stabilizatora - chyba :) . Jak wiadomo po wymianie koncowki drazka
trzeba zrobic zbieznosc - co mozna jeszcze wymienic "przy okazji" ? :)
amortyzatory sa nowe , tzn byly zakladane jakies 10kkm temu. I ile moze
kosztowac naprawa tych elementow ktore wskazalem [Łódź - moze znacie
mechanika godnego polecenia ]

Pozdrawiam





Temat: Parametry geometrii kół
Opel Astra Y2,0dth
Zawieszenie przednie: niezależne, typu pseudo Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym trójkątnym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 20 mm
Amortyzatory: gazowe
Promień skrętu: 5,05 m
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 2 mm (0° ± 20¢)
- pochylenie koła (regulowane) -1° ± 30¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 4° ± 30¢
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)



Temat: STRASZNIE TRZESIE PRZY HAMOWANIU !!! HELP
Witam,
Tak jak w temacie opisalem auto to Opel Astra II 2.2 Dti, auto strasznie mi trzesie podczas hamowania, wczensiej przed 3-4 tys km wymienialem tarcze bo mialem podobnie, teraz lzej nie wiele to czuc ale czuc trzesienie podczas hamowania oraz drgania kierownicy, jeszcze kilka dni temu bylo to powyzej 120 km/h dzis juz nawet gdy jade wolniej, jednak gdy skrecam lekko w prawo lub lewo prawie nic nie trzesie , czuje jakby auto falowalo powyzej 100 km/h (plywalo), nie wiem moze sie przyzwyczailem ale takie mam odczucie opoznienie kierownicy na trasie na autostradzie czyli musze krecic wiecej obrotw kierownica aby osignac zakret ktory chcialem wczensiej , do tego gdy jade po nierownosciach typu kostka brukowa slysze stuki z zawieszenia w srodku cos stylu przerwcajacych sie butelek plastikowych, tylnie kolo jakby troche wewnatrz sie schowalo , gdy puszczam kierownice kierownica wtedy sama skreca tak jak idzie droga, np dziurka jakas to w to samo miejsce skreca kierownica dlatego musze ja trzymac caly czas, auto tak jak mowilem faluje mi sie wydaje ze to amortyzatory do wymiany, moze sprezyny nie wiem, ale czy jest mozliwe ze od tego takze auto szarpie podczas hamowania czy to wina tylko tarcz, ale tarcze wyglada ladnie i sa gladkie wiec ja juz sam nie wiem,,,,,,, Jak wiecie to napiszcie



Temat: Dlaczego w servisie placimy 2RAZY wiecej niz na bmwfans.info
najlepszym płatnikiem dla serwisów są firmy ubezpieczeniowe.
naprawiając jeden samochód po stłuczce zarobią więcej niż na 10 klientach
indywidualnych, którzy kupią amortyzatory.
obsługa serwisowa samochodów na gwarancji + naprawy blacharsko lakiernicze i biznes się kręci...
ostatnio mialem drobną stłuczkę: do wymiany zderzak tył + klapa.
rachunek za naprawę + auto zastępcze (opel astra II - 200 zł. za dobę - drożej niż w wypożyczalni...) rachunek 7700 pln brutto.
to jest Polska



Temat: Czego szukać w ASTRZE ?


Cześć.
 Zamierzam kupić z komisu Opla Astre 1.4-60 KM  z 97r. z przebiegiem ok 75
tys. kilometrów. Proszę o informacje na co zwrócić uwagę ,


- zapewne na cofnięty licznik;
- na konsumpcję oleju
- na lakier na styku uszczelek drzwiowych z "oscieżnicą" ;-)
- na ew. ubytki płynu chłodzącego (uszczelka pod głowicą)
- na stuki z zawieszenia przód - łącznik(i) stabilizatora


czego można się
spodziewać przy takim przebiegu


wszystkiego


i co trzeba będzie wymienić w najbliższym


- olej, płyn chłodzący i hamulcowy, pasek rozrządu,
klocki, tarcze, szczęki, tłumik(i), amortyzatory, opony ?
Ale to w każdym.

Pzdr
JKK





Temat: Mam sportowa zawieche :)
Niedawno wymienilem w swojej Astrze Amorki i sprezyny. Amortyzatory
Bilsteina krotsze, twardsze, sprezynki siakies niemieckie -40 mm, twardsze.
Wrazenia z jazdy: plaby wypadaja, ale trzymanie poprawilo sie znacznie. Mam
jeszcze jakies shitowate opony i mysle ze jezeli je wymienie bedzie jeszcze
lepiej, ale nie szykuje sie na to w najblizszym czasie, bo stare nie sa
jeszcze mocno zjechane. Mam jeszcze jedno pytanko: po zamianie w przednim
kole cos puka. Objawia sie to przy skrecaniu + wyboje. Co to moze byc?
Przeguby? Ale wczesniej tego nie zaobserwowalem.
Pozdrawiam
KUPERnick
Opel Astra 1,6




Temat: Opel Astra F
Swoją Asterke kupiłem w czerwcu tego roku, blachy i lakier oryginalne, ładnie utrzymana. Na razie jest bez żadnych przeróbek, poza tym, że zamontowałem radiomagnetofon Blaupunkta oraz 4 głośniki LG. Mam zamiar zmienić lampy przód, tył, amortyzatory na sportowe, felgi na alu 14" no i możliwe że coś pod maską





Temat: opór na kierownicy w opel astra 2 1,7 dti
Witam.
Mam problem w swojej astrze. Oddałem auto do mechanika ponieważ występowały stuki przy najechaniu na jakiekolwiek nierówności. Mechanik wymienił amortyzatory z przodu ponieważ były już zużyte. Następnie zmienił kolumnę kierowniczą i stuki zniknęły, ale pojawił się nowy problem. Podczas skręcania kierownicą w lewo lub w prawo do pewnego momentu jest wszystko w porządku a następnie pojawia się opór, jak się kręci dalej to opór znika. Było już sprawdzane: przekładnia kierownicza (sprawna), wspomaganie kierownicy (sprawne), kolumna kierownicza była już 3 razy zmieniana na inna, bo podobno to jest przyczyna, ale dalej to nie pomaga.
Proszę o pomoc.



Temat: Sprzedawcy wciskają kit
swego czasu też miałem dziki zapał do sprzedaży mojej zafiry, ale. po oględzinach u specjalistów typu kazek ze stodoły ograniczyłem się do przeprowadzenia remontu motoru. Panom przeszkadzało wszystko, od stuków w zawieszeniu po brudny silnik, ba. jeden pan zażądał odkupienia białej koszuli bo ubrudził ją sobie od silnika. Inny mechanik kwestionował bezwypadkowosc mojej zafiry, po róznicy odcienia tapicerki na fotelach przednich i tylnych (jak pisałem wczesniej fotele wymieniałem bo wytarte były dziury)
Inny pan stwierdził ze auto było bite, po ściągnieciu zderzaka zauwazył wgniecenie na przednim wzmocnieniu, idealne odwzorowanie haka z opla astry II, którego dotknąłem manewrując z przyczepą na parkingu. Innemu przeszkadzała wytarta kierownica (notabene teraz juz nowa, bo mnie samemu przeszkadzała)
inny natomiast równiez kwestionował bezwypadkowosc po niedociśniętym plastiku w progu i pękniętej obudowie zegarów na desce rozdzielczej.

O stanie amortyzatorów nie pisze, bo oczywiscie kazdemu przeszkadzały wytelepane silentblocki na tylnej belce, dziurawy tumik i biorący olej silnik.
chociaz nie wiem dlaczego, ale skoro na allegro widzą ze auto ma 5 lat i 400 tysiecy przebiegu uporczywie umawiają sie na ogledziny oczekując ideału
choc, według mnie za 10 tys mozna kupic cos w o wiele lepszym stanie np. golfa 3 wyciągniętego z pod pociągu.

przeraziłem się specjalistami, dołozyłem troche kasy i mam auto niezawodne i ciesze sie ze go nie sprzedałem:))



Temat: [Lanos] [foto] brzydal



MODYFIKACJE:

Dane modelu:

- Daewoo Lanos
- 1500 cm3
- 100 KM
- 1999 r

SILNIK:

- filtr powietrza K&N
- świece NGK

Z ZEWNĄTRZ:

- wlot powietrza na masce a'la Ferrari F50
- zaspawany grill
- przedłużona maska
- zderzak przedni własnego projektu
- tylne lampy od seata Ibizy
- szyby przyciemnione
- brak kalmek
- usunięte wszytkie znaczki
- wygładzona tylna klapa
- klamki od Audi B4
- tylni zderzak z dokładką do Opla Astry F
- kolor z palety barw BMW
- skrzydło a'la Peugeot 206 WRC
- kolor z palety barw BMW
- podświetlenie podwozia
- pas przeciwsłoneczny na przedniej szybie

ZAWIESZENIE:
- lakierowane bębny i zaciski hamulcowe
- amortyzatory Blistein B4
- sprężyny Supersport -40
- nacinane tarcze ATM
- klocki hamulcowe Ferodo Premium
- płyn DOT 4

KOŁA:
- alu-obręcze BORBET BS: 7,5x16" (przód) i 9x16" (tył)
- opony: 215/40 R 16 Diamond Platin

ZMIANY WEWNĄTRZ:
- elektrycznie regulowane, skórzane fotele od Hondy Legend
- kierownica Supersport z nabą OMPd
- plastiki pomalowane na niebiesko
- niebieskei podświetlenie zegarów
- zmieniona gałka i mieszek
- podświetlenie wnętrza

AUDIO:
- radio Pioneer DEH 7300 MP3
- głośniki dwudrożne 16,5 cm
- wzmacniacz Magnat Classic 360 W
- podciśnieniowa skrzynia z głośnikiem Magnat



Temat: trudne hamowanie


Witam.
Jak myslicie co moze byc przyczyna kiepskiego hamowania: ??
koła slizgaja sie przy ruszanie na mokrym,
ostre hamowanie na mokrej nawierzchni  - kola zostaja zablokowane i auto
jedzie ...
Samochod: opel astra '92 (bez ABS).
Opony: Barum Brillantis 175/7013 (po jednym sezonie - zresztą tak bylo od
poczatku). Bieżnik wysoki, ciśnienie w normie.
Amortyzatory: Delphi - olejowe, wymiana 1,5 roku temu - sprawnosc jeszcze
90%.


Skoro auto zrywa przy ruszaniu i koła blokują sieprzy hamowaniu to tylko
problem przyczeponości. Może nie uważałeś w szkole na fizyce jak omawiano
tarcie i teraz wychodzą braki :)))


Ja podejrzewam opony - także ich nie polecam.
Macie jakieś pomysły: co sprawdzić jak temu zapobiec?


Dokładnie - albo ch... opony albo tam gdzie testowałeś była jakaś kiepska
nawierzchnia (np liście na drodze). na pewno to nie jest wada układu ham. bo
ten swoje robi (blokuje koła)





Temat: Usterki i naprawy
W tym temacie można dzielić się informacjami co wam nawaliło w aucie , jaki koszt części robocizny i jakie warsztaty polecacie, albo nie polecacie

Jako autor ja zacznę

Czeka mnie wymiana progów bo po zimie pojawiły się dziurki , byłem u blacharza i wyliczył mi następująco

Progi 2 sztuki 120 zł
robocizna w tym wycięcie starych , pasowanie i wspawanie nowych progów , konserwacja podwozia i na koniec lakierowanie 600 zł .Czas trwania naprawy 3 dni , umówiliśmy się na 800 zł . W kwietniu czeka mnie wymiana amortyzatorów , końcówek drążkow kierowniczych , gum stabilizatorów , klocki hamulcowe , koszt 900 zł .Auto mam zadbane , serwisowane w Niemczech .Wystarczyło 2 lata na naszych drogach do tego by wymieniać zawieszenie , takie mamy drogi . Gdy go sprowadziłem nie czułem żadnej dziury , dziś już mi tłucze w środku , wiec czas na nowe amorki Aha mam opla astre F 1,6

PS podam jeden link do dobrego sklepu z częściami , możecie podawać inne linki

http://www.liquimoly.bazarek.pl/index.php



Temat: trudne hamowanie
Witam.
Jak myslicie co moze byc przyczyna kiepskiego hamowania: ??
koła slizgaja sie przy ruszanie na mokrym,
ostre hamowanie na mokrej nawierzchni  - kola zostaja zablokowane i auto
jedzie ...
Samochod: opel astra '92 (bez ABS).
Opony: Barum Brillantis 175/7013 (po jednym sezonie - zresztą tak bylo od
poczatku). Bieżnik wysoki, ciśnienie w normie.
Amortyzatory: Delphi - olejowe, wymiana 1,5 roku temu - sprawnosc jeszcze
90%.

Ja podejrzewam opony - także ich nie polecam.
Macie jakieś pomysły: co sprawdzić jak temu zapobiec?

pzdr
yba





Temat: trudne hamowanie


Witam.
Jak myslicie co moze byc przyczyna kiepskiego hamowania: ??
koła slizgaja sie przy ruszanie na mokrym,


Slabe amortyzatory ? Lyse lub stare opony ?


ostre hamowanie na mokrej nawierzchni  - kola zostaja zablokowane i auto
jedzie ...


Cos nie tak z hamulcami ?


Samochod: opel astra '92 (bez ABS).
Opony: Barum Brillantis 175/7013 (po jednym sezonie - zresztÂą tak bylo od
poczatku). Bieżnik wysoki, ciÂśnienie w normie.


Takie jak moje.


Amortyzatory: Delphi - olejowe, wymiana 1,5 roku temu - sprawnosc jeszcze
90%.


Cos w te 90% nie wierze.


Ja podejrzewam opony - także ich nie polecam.


Za te pieniadze ciezko znalezc cos lepszego a moim zdaniem takie Debica
Passio to sie nawet do nich nie umywaja.





Temat: Sprzedaż samochodu do komisu.


Mam do sprzedania samochód CC704 1997r., przebieg 82 tys., czerwony. Po
rozmowie telefonicznie z dealerem FIATA zaproponowano mi cenę wyjściową


5000

Najwidoczniej mają taką akcję promocyjną :)


PLN, za którą odkupią ode mnie ten samochód. Napewno będą sprawdzać stan
techniczny - do wymiany amortyzatory przednie oraz niezbyt dobrze działa
hamulec ręczny.


Myśle że aż tak nie powinni w niego wnikać :)

Moje pytanie o ile jeszcze mogą obniżyc cenę - do 4500 czy jeszcze mniej.?

Chcę się zorientować, gdyż w sobotę mam zamiar do nich się wybrać.

Leszekb
OPEL ASTRA F 1,4 1999r.






Temat: [moje auto] boss.p21
Witam, prosze o opinie na temat mojej bryki, z góry dzieki

Marka i model: Daewoo Tico
Pojemność silnika: 800cm
Rok produkcji: 1998
Kolor: szary metal
Nr Rej. DW 6201Y
Dokonane Zmiany:

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym:
- Brak oznaczeń
- Gładka tylna klapa
- Niebieskie żarówki postojowe
- Niebieskie podświetlenie rejestracji
- Ciemne tylne lampy
- Brak klamek
- Alufelgi: Borbet 6x13
- Opony:
pszód Continental 165x50x13
tyl Continental 195x45x13
- Prgogi Opel Astra przerobione według wlasnego pomysłu
- Ciemne wszystkie szyby

Zmiany w wyglądzie wewnętrznym:
- Niebieskie podświetlenie zegarów i deski rozdzielczej
- Skrucony lewarek biegów
- Przednie fotele kubełkowe od suzuki samurai

Zmiany w silniku:
- Wyjęty katalizator
- Przelotowy tłumik środkowy własnej produkcji
- Sportowy tłumik końcowy Monti Sport

Zmiany w zawieszeniu:
- Amortyzatory Bilstein B4
- Spreżyny sportowe z pszodu i tylu - 80mm (wlasnego pomysłu)
-
Zmiany w hamulcach:
- Zaciski tarcz i bębny w kolorze szarym

Zmiany w nagłośnieniu:
- Radioodtwarzacz Sony CDX-R3000
- Wzmacniacz ALPINE MRV-F353 z serii V12 - 5 kanałów
- Głośnik nisko tonowy Alpine SBL-1242 w skrzyni







Temat: Sprzedaż samochodu do komisu.


Mam do sprzedania samochód CC704 1997r., przebieg 82 tys., czerwony. Po
rozmowie telefonicznie z dealerem FIATA zaproponowano mi cenę wyjściową
5000
PLN, za którą odkupią ode mnie ten samochód. Napewno będą sprawdzać stan
techniczny - do wymiany amortyzatory przednie oraz niezbyt dobrze działa
hamulec ręczny.

Moje pytanie o ile jeszcze mogą obniżyc cenę - do 4500 czy jeszcze mniej.?

Chcę się zorientować, gdyż w sobotę mam zamiar do nich się wybrać.

Leszekb
OPEL ASTRA F 1,4 1999r.


W moim przypadku jak chcialem oddac samochod do salonu FIATA sprawdzali
wszystko, zabrali auto na przysalonowy warsztat i zrobili ogledziny na
kanale. Oczywiscie grubosc lakieru tez zostala sprawdzona. Mialem FIATA CC
700
Pozdrowienia Krisp





Temat: Problem z zawieszeniem - za twardy
Witam , jestem świeżym posiadaczem volvo s70 i nurtuje mnie jedna kwestja, a mianowicie charakterystyka zawieszenia. Kupując samochód wydawało mi sie iż jak wymienie amortyzatory (na SACHS) to samochod bedzie lepiej tłumił nierówności ,jednak tak sie nie stało, samochod jest dość twardy, w porównaniu do np opla astry II. Mam wiec pytanie, jakie wasze są odczucia, czy też czuć każda nierówność na drodze?? dodam ze samochoc nie ma wiekszych luzów.
Z gory dzieki za wasze opinie.



Temat: Sprzedaż samochodu
Mam do sprzedania samochód CC704 1997r., przebieg 82 tys., czerwony. Po
rozmowie telefonicznie z dealerem FIATA zaproponowano mi cenę wyjściową 5000
PLN, za którą odkupią ode mnie ten samochód. Napewno będą sprawdzać stan
techniczny - do wymiany amortyzatory przednie oraz niezbyt dobrze działa
hamulec ręczny.

Moje pytanie o ile jeszcze mogą obniżyc cenę - do 4500 czy jeszcze mniej.?

Chcę się zorientować, gdyż w sobotę mam zamiar do nich się wybrać.

Leszekb
OPEL ASTRA F 1,4 1999r.





Temat: Mitsubiski SPACE STAR - kto zna?


Co możecie powiedzieć o nim.
Cena wprawdzie prrównywalna do Opla Astry II i Renault Megan - 52tys., ale w
standardzie ma praktycznie wszystko, czyli to za co inni każa dodatkowo
sporo zapłacić.
Czy ktoś to ma, jak wrażenia?


ja mam. 1.3 comfort. na razie 9kkm po default.
jeździ się bardzo przyjemnie. amortyzatory dużo twardsze niż się
spodziewałem (wcześniej jeździłem sporo renault scenic). spalanie bardzo
różne. od 5.3 do prawie 11 na 100km.

nie był więc serwisów (poza przeglądami) nie widział.
ceny przeglądów niestety nie pamiętam.
powiem tylko tak: jak kupujesz w warszawie to omijajk szerokim łukiem
dealera na jerozolimskich przy makro.
wyjątkowo kijowa obsługa.

depesz





Temat: Jakie części i gdzie ... czyli ...
Moja asterka dobila juz 130 tys kilometrów i nadszedł czas na wymiane niektórych elementów. Ostatnio na przegladzie wyszło mi, ze do wymiany mam 2 amortyzatory, jeden z przodu, drugi z tyłu. Ale doszedlem do wniosku, że wymienie już komplet. I teraz moje pytanie jest takie, jakiego producenta najlepiej kupić(jakie amorki sa godne uwagi, w rozsądnej cenie rzecz jasna) i jaki to jest koszt? No i czy konieczna jest wymiana również sprężyn, osłon i odbojników? Do wymiany mam jeszcze końcówki drążków, ale te już zakupiłem i czekają na zmiane...to by była pierwsza sprawa. Druga to taka, że mój alarm nie 'daje już głosu'. Zachowuje sie tak jak zawsze, tylko nie piszczy Co może być przyczyną? I trzecia sprawa jest taka, że zaparowują mi reflektory, kiedy myję auto...jeden od nowości, a drugi od jakiegoś czasu. Czy są tam jakieś uszczelki, czy trzeba wymieniać?

Auto:
Opel Astra II Club
1.4 16V

To by było chyba na tyle, jak mi się jeszcze coś przypomni to napiszę

z góry dziekuje i pozdrawiam!
Kuba



Temat: B6 + sprężyna - jaka ?
Co polecacie, moze ktos ma juz doswiadczenie w doborze dobrej spręzyny do Opla Astra (N3) przód do amortyzatora Bilstein B6. Obecnie jest w konfiguracji B6 + seryjna spreżyna co nie spelnia moich wymagań, tył jest na B6 + eibach. Czy do przodu najlepszym rozwiazaniem tez bedzie eibach (pro kit) czy polecacie coś innego ?



Temat: oględziny samochodu





Witam, wypatrzyłem już sobie auto i chciałem jechać do warsztatu, żeby
specjaliści zobaczyli co i jak w aucie. Właściciel/komis zgadza się na
taką
wyprawę ale tylko jeżeli jestem gotowy zostawić zadatek i nie wycofam się
jeżeli auto (opel astra, 1997r) nie będzie miało poważniejszych wad. I tu

na
odstąpienie od transakcji a co jest noramlnym zużyciem samochodu (klocki,
tarcze, amortyzatory, i co jeszcze)?


Olej ten komis.





Temat: [N15] zakup Almery

Pogląd o drogich częściach - to już przeszłość rodem z PRL. Produkuje się je w EU a ceny podobne do tych dla opla, Wv czy Forda.
akurat tutaj się nie zgodzę, dam tylko jeden przykład: amortyzatory astra G ok 150 zł KAYABA, almera N16 260 zł w górę.
Fakt, różnica nie jest już tak duża jak jeszcze kilka lat temu, ale jest nadal na niekorzyśc aut japońskich.



Temat: Amortyzator Hart
Witam.
Wylał mi się olej z amorka. Kupiłem nowe firmy Hart, co się okazało przy demontażu..
mianowicie gdy go ostatecznie dokręcę on jest luźny nie tak jak w przypadku starego firmy Delphi.. zupełnie inna końcówka. Nie dostałem nawet żadnych końcówek, nakrętek itp. tak jak dają do innych.

Co może być złe??
Jakieś rady..

Opel Astra F
1.6 1997

nowy. hart 805 286


stary. delphi


to ma go trzymac.


Poprawiłem temat // GrzECHO



Temat: Głośno w mojej astrze
witam
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem opla astry z 92r. Dłubie sobie troszkę
przy niej, jak wiadomo zawsze trzeba coś wymienić ale jedno nie daje mi spokoju:
od pewnego czasu zrobiło się w niej strasznie głośno. Nie wiem czy dobrze to wytłumaczę ale postaram sie. Wymienione były już amortyzatory, łączniki stabilizatorów, drążki kierownicze, byłem na diagnostyce i powiedzieli ze wszystko ok ale dla mnie cały czas jest za głośno. czuć każdą nierówność jakby nic nie tłumiło drgań. Wrażenie jest takie jakbym jechał na stalowych kołkach bo tak wszystko trzeszczy. Ja nie znam się za bardzo na samochodach dlatego proszę Was o pomoc dziękuje pozdrawiam



Temat: Strzela z filtra powietrza
Witam ponownie.
Autko to Opel Astra F kombi 1.6 8V z 97r.
Jest problemik-w dniu dzisiejszym pozwoliłem jednemu "rzeźnikowi" tknąć opelka i wymienić przegub od strony pasażera oraz mocowanie górne amortyzatora. Po odbiorze auta i przejechaniu paruset metrów straciłem cierpliwość, auto nie wchodzi na obroty, jadąc na biegu max to 70-80km/h ale z dużym bólem i teraz ciekawostka-jeśli próbuję zapalić na benzynie to strzela przerażliwie z filtra powietrza zupełnie jakby detonacja zachodziła w nim a nie w cylindrach, jeśli przygazuję i przełączy się na gaz to strzelanie ustaje ale poniżej mniej więcej 2000obr. auto gaśnie. Jazda to koszmar. Po zapaleniu auto nie chce wejść na obroty-według obrotomierza to 400-500obr. a przełączenie na gaz następuje powyżej 2000tyś. Słuchając powiedziałbym, że jeden gar wogóle nie pracuje ale sam nie wiem, właśnie sprawdziłem przewody-teraz czekam na klucz do świec i zobaczymy co dalej. Z autkiem od paru dni był problemik, gdyż po wymianie sondy lambda i resecie na kompie na zimnym silniku nie trzymał obrotów dopiero po przejechaniu paru kilometrów dochodził do siebie.
Jeśli ktoś miał podobny problemik to z góry dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. Krokowiec czyszczony, świece wymieniane 3 miesiące temu-co mogłem to robiłem.

PS.Właśnie wymieniłem świece-i nic to nie dało żadnej zmiany, jeśli już uda mi się auto odpalić to 300-400 obrotów, wyżej nie może wejść-rzuca nim jakby padaczki się nabawił, sprawdziłem kody usterek ale nic nie wyświetla, nawet tego "12". Znowu do mechanika?Już żadnemu nie ufam.



Temat: oględziny samochodu


| Witam, wypatrzyłem już sobie auto i chciałem jechać do warsztatu, żeby
| specjaliści zobaczyli co i jak w aucie. Właściciel/komis zgadza się na
taką
| wyprawę ale tylko jeżeli jestem gotowy zostawić zadatek i nie wycofam się
| jeżeli auto (opel astra, 1997r) nie będzie miało poważniejszych wad. I tu

na
| odstąpienie od transakcji a co jest noramlnym zużyciem samochodu (klocki,
| tarcze, amortyzatory, i co jeszcze)?

wady - to wedlug mnie wszystko to co kwalifikowałoby sie na naprawe
gwarancyjną, gdyby auto takową posiadało. a skoro mowa o "zadatku" to
niech
komis na swiadomosc, ze jesli auto bedzie miało wady, to oddaje zadatek +
jeszcze raz tyle ...


Haha, to pewnie myśleli że zadatek u nich zostanie ;)
Bo ja tego nie wiedziałem, że oddadzą więcej.





Temat: GTI 16v, Cupra, Is, DTi.
sprzedam:
- Ibiza 97 rok 2000cm3 motor ABF 3 furty klima, wspoma, central, elektryka, koła alu 16cali
- Ibiza 99 rok 2000cm3 motor ABF CUPRA 3 furty klima, wspoma, elektryka, koła 15 cali
- Bmw compact 1800cm3 Is klima, wspoma, obnizone zawieszenie
- Opel Astra G 2001 rok, 2000cm3 DTI 100 HP 4 poduchy, wspoma, klima, central, pompowane amortyzatory tył, orginalna kolorowa nawigacja, radio z telefonem, combi

wszystko Szwajcaria auto od srody w Polsce info PW albo 508371338

mam tez pare innych gablot do 20 tysi
Audi a3 1800cm3 turbo
Mazda 323f 1800cm3 16v
Rover 216x2

Twoje ogłoszenie jest niezgodne z zasadami
Jeśli nie dostosujesz swojego ogłoszenia, zostanie ono skasowane.masz na to 48h



Temat: oględziny samochodu
Witam, wypatrzyłem już sobie auto i chciałem jechać do warsztatu, żeby
specjaliści zobaczyli co i jak w aucie. Właściciel/komis zgadza się na taką
wyprawę ale tylko jeżeli jestem gotowy zostawić zadatek i nie wycofam się
jeżeli auto (opel astra, 1997r) nie będzie miało poważniejszych wad. I tu

odstąpienie od transakcji a co jest noramlnym zużyciem samochodu (klocki,
tarcze, amortyzatory, i co jeszcze)?

Pozdrawiam
jacek





Temat: Gdzie amory KYB'a w DC temat ponownie


a więc, jak poradził Kolega "ipsz" dzwoniłem do poleconego sklepiku ale
caly
dzien nikt tam nie podnosi fonu :-( tak wiec nie mam mozliwosci zobaczyc
czy
potrzebny mi typ kosztuje jak mówiłeś 170 zl i czy w ogole jest na stanie.
Gdzie jeszcze w Warszawie można dostać w miare tanio amortyzatory KYB do
Daewoo Nexii. Znalazłem KYB gaz-olej za 190 na przód, czy to dobra cena?


polecam http://moto.sklep.pl

Wczoraj zamowilem czesci ok 12 dzis o 8 rano mialem kuriera z przesyłk? na
miejscu. Ceny bardzo dobre. Kupowalem juz tam sobie amorki KYB do Madzi

DAEWOO NEXIA/ESPERO ,OPEL KADETT/ASTRA (BEZ KOMBI) (L/P TYŁ)
 KAYABA AMORTYZATOR GAZOWY
 kod: A343047
 | legenda oznaczeń |  160 zł
promocja
 136 zł

 DAEWOO NEXIA, ESPERO, LANOS 95- L/P PRZÓD
 KAYABA AMORTYZATOR GAZOWY
 kod: A365025
 | legenda oznaczeń | 213 zł

 DAEWOO NEXIA/ESPERO,OPEL KADETT 79-91 L/P PRZÓD
 KAYABA AMORTYZATOR OLEJOWY
 kod: A665036S
 | legenda oznaczeń |  130 zł
promocja
 109,2 zł





Temat: Astra - rocznik 94 1,6i
Mialem Astre.
1,6 75 KM to najtrwalszy silnik (jezeli o ten chodzi, bo byl jeszcze 1,6 MPi
i 1,6 16v - po 100 KM).

silnik troche mulowaty, ale bardzo trwaly.
Pomijajac ogolne stwierdzenie "wszystko zalezy od egzemplarza", to zwroc
uwage na:
1. Moze brac olej (zmierzyc kompresje)
2. Amortyzatory (akuracik pewnie czas na wymiane)
3. Tlumik
4. Piasty, przeguby.
5. Klocki/tarcze.
6. Pradnica (starte szczotki - grosze)
7. Silnik wycieraczek (czy dobrze chodzi)
8. Generalnie jezeli chodzi o nadwozie - Opel wtedy dawal 6 lat na
perforacje, ale drzwi i AFAIR blotniki (przynajmniej tylne w sedanach) byly
ocynkowane, wiec jezeli jest rdza - to znaczy, ze pewnie bity i kiepsko
zrobiony).
9. Jezeli  bity morda - to sprawdz przednia kratke wlotu powietrza - czesto
ludzie nie wydawali na nia kase i mocowali na kropelke albo na druciki (bo
tam sa latwo lamiace sie zatrzaski plastikowe).
10. Sedan ma najwiekszy bagaznik w klasie (500 l) - bardzo wygodny.
Generalnie bardzo przyjemne autko - milo wspominam (przejechalem astra sedan
ponad 150 kkm - 1,6 16v, 97r).





Temat: Astra Sportive - zmiana zawieszenia / instalacja gazu?
Witam, zdaję sobie sprawę, że tematów analogicznych było ze 3 ale mój jest trochę inny.

Wypatrzyłem całkiem ładną i nie bardzo drogą Astrę II (98r.) 1.6 16v Sprortive w okolicy.

Moja podstawowa obawa dotyczy zawieszenia (drogi u mnie są mierne), wyczytałem że nie różni się ono bardzo (20mm nizej to chyba nie wiele) ale asekuracyjnie zapytam, ile mogłaby kosztować konwersja zawieszenia na standardowe astry? Czy to kwestia tylko amortyzatorów czy czegoś jeszcze? W lokalnym salonie Opla (pytałem orientacyjnie) powiedzieli mi że to koło 800zł, pewnie dałoby się to zrobić taniej - ale czy jest sens?

Druga sprawa, to chciałbym mu od razu zaprząc sekwencyjny gaz - nie będę jeździł za wiele, ale wole jednorazowy wydatek i później tanią jazdę. Pytanie, czy instalacja gazowa w takim samochodzie się sprawdza i czy jest sens ją zakładać?

Sprawa trzecia, byłbym wdzięczny gdybyście powiedzieli na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? To będzie moje pierwsze auto i nie chciałbym się przejechać.



Temat: HELP pomózcie !
HELP pomózcie !

szukam ASTRY G od 2-3 miesiecy . Trafiła się do kupienia ASTRA G 2001 r. kupiona w polskim salonie . Silnik 1.6 8V 84 KM - czyli

moja wymarzona . Przed zakupem pojechałem dziś do serwisu OPLA na przeglad przedzakupowy . Rentgena zrobili konkretnie .

OTO lista :

Silnik podpiety pod komputer :

BŁĘdy

0400 tech 2 silnik - Obieg pradowy recyrkulacji spalin - wartośc poza wymaganym zakresem - zawór zamkniety

P0136 - 02 za wysokie napiecie obwodu sensora 2 (sonda lambda)

Łaaczniki stabilizatora przód do wymiany 2szt. - PILNE

Gumy tylnej belki do wymiany 2szt. - PILNE

Gumy mocowania amortyzatorów do wymiany 2szt. - PILNE

Wyciek oleju spod uszczelki głowicy - umyte do obserwacji

wyciek oleju z uszczelniacza skrzyni biegów strona prawa

tłumik koncowy do wymiany 5854551

tłumik środkowy do wymiay 5852713

plecionka (tłumik , katalizator - z przodu pod silnikiem ) do wymiany 5852134-815

do uzupelnienia olej silnikowy

do uzupełnienia płyn przekładni kierowniczej

oraz reszta to duperele typu lampka oswietlenia rejestracji , pióro wycieraczki .

HELP pomózcie - bardzo pilne dziś muszę oddzwonić

jak to widzicie ? warto to brać ? jaki koszt byłby napraw ?

martwi mnie ten EGR , ta LAMBDA - błedy z komputera i ten wyciek spod uszzcelki głowicy . Oczywiscie koszt w OPLU to masakra . Ile
zrobienie tego bedzie kosztowało w normalnym zakładzie na zamiennikach ? To sa typowe awarie ? POWAŻNE SPRAWY TO SĄ ?

HELP



Temat: Astra
Witam


Mam zamiar kupić kilku letnią Astrę 1.4 16V, 1.6, 1.8 lub 1.6 16v.


nie kupuj 1.6 16V - silnik 1.4 16V jest zdecydowanie lepszy; a jezeli
chodzi o 8 zaworowe to silnik 1.6 75KM jest najbardziej udana
konstrukcja Opla sposrod wszystkich silnikow;


proszę o jakieś uwagi odnośnie tego auta (werja 3 lub 5 drzwi).


na moj gust do 3 dzwiowa wersja jest zdecydowanie ladniejsza,
natomiast z technicznego punktu widzenia 3-drzwiowki sa zawsze
stabilniejsze;


Czy probował
ktoś te auta tuningować (zawieszenie, filtry, świece, wydech,
chip.....) ile
to wychodzi i czy warto.


mysle, ze sporo kasy - np. koncowy tlumik supersprinta to wydatek ok.
1500zl - ale aby naprawde cos tam poprawic nalezy wymienic caly
wydech - czyli lekko wydasz 5000zl, a moze wiecej;

zawieszenie - hmm, normalny amortyzator to wydatek ok. 200zl/szt.,
sprezyna tez kosztuje podobnie - a te lepsze sportowe to kosztuja
pewnie sporo wiecej;

najlepiej daruj sobie ten tuning, w szczegolnosci chip i filtr - a
reszta,  jak widzisz to kupa kasy - lepiej chyba dolozyc i kupic
mocniejsze autko, a jezeli ma to byc Astra to polecam wersje GSI 2.0
16V 150KM (ostatecznie stara poczciwa 8-zaworowke 2.0 115KM, ktora ma
niezla charakterystyke momentu obrotowego), ktore to maja fabrycznie
sportowe zawieszenia;




Strona 1 z 3 • Znaleźliśmy 150 postów • 1, 2, 3